Hyundai představil nový Ioniq 5

Dnes byl ve virtuální světové premiéře představen CUV střední velikosti Ioniq 5. Je prvním modelem nové značky, založené společností Hyundai a zasvěcené bateriovým elektromobilům. 

IONIQ 5 Main_01

Vůz je zkonstruován na základě speciální platformy pro elektromobily koncernu Hyundai, nesoucí označení E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Progresivní design modelu má představovat odklon od dosavadních norem a využít výjimečné prvky z pětačtyřiceti let designu značky.

Vnější design modelu je charakterizován profilem inspirovaným modelem Pony s rozvorem náprav 3000 mm. Příď vozu se vyznačuje kapotou ve tvaru lastury, která je u vozu společnosti použita vůbec poprvé. Výhodou je optimalizace aerodynamiky díky minimálním spárám mezi jednotlivými panely karoserie. Přední nárazník je definován motivem písmenem V, na který navazují osobitá světla pro denní svícení. Podobná drobná pixelová uskupení jsou rovněž umístěna i na zádi vozidla.

IONIQ 5 Main_02

Zapuštěné kliky dveří se automaticky vysouvají. Jedná se o další příklad designového stylu „parametrické dynamiky“, který Hyundai poprvé představil na zcela novém modelu Tucson. Široké střešní sloupky C, inspirované studií elektromobilu „45“, dávají modelu vzhled, který je snadno rozpoznatelný i z velké dálky. Model je vybaven elektricky nastavitelnými sedadly vpředu. Tloušťka předních opěradel byla zmenšena o 30 procent, čímž vznikl větší prostor pro cestující ve druhé řadě. Na mnoha místech v interiéru, například sedadla, čalounění stropu, výplně dveří, podlaha a loketní opěrky – nacházejí uplatnění ekologické materiály z trvale udržitelných zdrojů, jakými jsou recyklované lahve PET nebo příze z rostlinných materiálů (bio PET), ale i přírodní vlny, ekologicky zpracované kůže pomocí rostlinných extraktů či bio laky s rostlinnými výtažky.

IONIQ 5 INT 04

Automobil se dodává s řadou konfigurací elektrického pohonu. Zákazníci mají na výběr ze dvou sad akumulátorů s kapacitou 58 kWh nebo 72,6 kWh a dvou variant elektrického pohonu. V prvním případě pohání zadní kola elektromotor umístěný vzadu, ve druhém případě zajišťuje jeden elektromotor vpředu a jeden vzadu pohon všech kol. Všechny verze dosahují nejvyšší rychlosti 185 km/h. Na vrcholu nabídky je elektrických pohonů je varianta s pohonem všech čtyř kol (AWD) s baterií o kapacitě 72,6 kWh, poskytující výkon 225 kW a točivý moment 605 Nm. Taková verze má zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Varianta s pohonem dvou kol (2WD) a baterií o kapacitě 72,6 kWh poskytuje dojezd 470 až 480 km dle WLTP.

Platforma E-GMP podporuje nabíjecí infrastruktury s napětím 400 V i 800 V. Po připojení k nabíječce o výkonu 350 kW lze akumulátory  nabít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut. Uživatelům v tomto případě stačí nabíjet vůz jen pět minut pro získání dojezdu 100 km podle WLTP.

Automobil nabídne inovativní funkcí V2L, umožňující zákazníkům používat nebo nabíjet za jízdy či u stojícího vozu jakákoli elektrická zařízení, například elektricky poháněná jízdní kola, skútry nebo campingové vybavení, a poslouží tak jako pojízdná nabíječka. Funkce V2L poskytne možnost nabíjení elektrických spotřebičů s příkonem až 3,6 kW. Zásuvka V2L je umístěna pod sedadly ve druhé řadě a lze ji využívat při zapnutém elektrickém systému vozidla. Další zásuvka V2L je přístupná zvenku u nabíjecí zásuvky na karoserii vozidla. Díky měniči mohou uživatelé nabíjet i vysokovýkonná elektrická zařízení. Vnější zásuvka dodává elektrickou energii i u vypnutého vozidla.

Model bude nabízen ve vybraných regionech od první poloviny roku 2021.  Po uvedení tohoto modelu na trh společnost rozšíří produktovou řadu elektromobilů o elektricky poháněný sedan Ioniq 6 a velké SUV Ioniq 7.

IONIQ 5 KV_04

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru