Škoda Kamiq – Prostorný a praktický – test

Trojice SUV značky Škoda má v názvu společné začáteční písmeno „K“ a koncové „Q“, Kamiq je z nich nejmenší a byl uveden na trh jako poslední. Má ale dobré dispozice k tomu, aby své starší sourozence dohonil co do oblíbenosti. Je totiž uvnitř překvapivě prostorný a také dobře vybavený. Velmi se nám zamlouval už při novinářských jízdách, osvědčí se ale i v klasickém redakčním testu, tedy na českých silnicích a mimo jiné i v hustém městském provozu?

Skoda Kamiq (1)

Designem velmi dobře zapadá mezi ostatní modelové řady, liší se ale na přídi umístěním světlometů, které se rozdělily horizontálně na úzkou linku diod denního svícení a pod ní separátně posazená hlavní světla. Spolu se širokou mřížkou sání v nárazníku a šedou ochrannou lištou na jeho dolním okraji autu dodávají sebevědomý vzhled. Záď nese znaky současných modelů, tedy především nápis „Škoda“ na zádi. Kamiq má oproti Scale, s níž sdílí stejný základ, podvozek zvýšený o čtyři centimetry, jinak ale testované auto nemělo široké plastové lemy, které obvykle vídáváme u aut na zvýšeném podvozku, ať už se řadí mezi SUV nebo crossovery. Vypadalo díky tomu spíš sportovně než jako vůz do terénu, ale nenechte se mýlit. Světlá výška vozu je 188 milimetrů, což je slušný parametr i pro jízdu mimo asfalt. Nájezdové a sjezdové hrany ale chrání stříbřité lemy, stejně jako spodní okraje prahů.

Skoda Kamiq (5)

Kabina je v porovnání s celkovou délkou vozu hodně prostorná a působí vzdušně. Přístrojový štít nabízí pohled na moderní virtuální přístroje, v nichž si můžete zobrazit různé druhy údajů. To působí v autě této velikosti poměrně luxusně. Ovládání klimatizace zůstává na kruhových voličích pod displejem infotainmentu, příjemné je umístění centrálního zámku uprostřed středového panelu, takže jej může lehce ovládat i spolujezdec. K testu jsme dostali vůz s tříramenným volantem obšitým perforovanou kůží, který dobře padne do ruky, má vybrání pro palce a příjemně se s ním manipuluje. Rozvor 2651 milimetrů je v poměru k celkové délce vozu příslibem výhodného prostorového řešení interiéru. Reálně je samozřejmě poznat, že sedíte v autě dlouhém 4,2 metru, nicméně v druhé řadě se nám sedělo pohodlně a bylo tu o poznání vzdušněji, než by se u auta této velikosti čekalo. Sedačky s integrovanými opěrkami hlavy a výrazným bočním vedením, které byly v testovaném vozu, se osvědčily jak na dlouhé cestě, tak při jízdě po nerovném povrchu. Objem zavazadelníku je 400 litrů, což pro běžné cestování postačuje a v nabídce této třídy se jedná o průměrnou hodnotu. Potěší prostornost kapes v předních dveřích, kam uložíte i lahev objemu 1,5 litru.

Testovaný tříválec spalující benzín má výkon 115 koní, jedná se tedy o motorizaci zhruba uprostřed nabídky. Motor, který se už dříve osvědčil, dokáže Kamiq pohánět celkem svižně, ale umí být i úsporný. Během testu, kdy jsme ho zrovna nešetřili, potěšil spotřebou 6,8 l/100 km, což přesně odpovídá tabulkovým hodnotám. Spojení s automatickou sedmistupňovou převodovkou vyžaduje trochu citlivější práci s plynem, jinak se dočkáte občasného škubnutí při rozjezdu. Zrychlení z nuly na 100 km/h za 10 sekund je pro testovanou verzi nejlichotivější v nabídce zážehových i vznětových motorizací. Silnější stránkou Kamiqu je stejnoměrná jízda dálničním tempem než akcelerace na křižovatkách, pozitivní hodnocení si získal i za dobrou směrovou stabilitu, odolá i bočnímu větru a příliš se nenaklání v zatáčkách. Pokud chcete cestovat mimo zpevněné silnice, můžete si přikoupit ochranný kryt podvozku.

Skoda Kamiq (3)

V duchu dnešních trendů maximální konektivity a využití systémů a aplikací pro pohodlnější řízení je Kamiq plný technologií. Může mít adaptivní tempomat fungující až do rychlosti 210 km/h, řada asistentů je ale ve standardu, jako udržování v jízdním pruhu, upozornění na riziko čelní kolize, po kterém následuje nouzové brzdění, či pomoc při rozjezdu do kopce. Permanentní připojení zajistí integrovaná SIM karta. To je zapotřebí i kvůli aktualizacím používaných aplikací, někdy ale máte pocit, že trochu často vstupují do komunikace mezi vámi a multimediálním systémem, třeba když chcete nastavovat jiné parametry jízdy nebo systému. Zrovna v této oblasti ale čas většinou přináší lepší výsledky a doladění vlastního přístupu k ovládání potřebujete víc času než dobu běžného redakčního testu.

Škoda Kamiq je v nabídce od 407 900 Kč.

Testovaný model:

Škoda Kamiq 1.0 TSI

motor:  zážehový tříválec 999 cm3

výkon: 85 kW/115 k při 5000 – 5500 ot./min.

točivý moment: 200 Nm při 2000 – 3500 ot./min.

rozměry:  délka 4241 mm, šířka 1793 mm, výška 1553 mm

rozvor náprav: 2651 mm

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru