Range Rover P400 – Pomůže mild-hybrid k úspoře paliva? – test

Střídání generací u tohoto modelu probíhá velmi pomalu a uvážlivě. Robustní terénní vůz, který v kabině nabízí komfort luxusní limuzíny, píše teprve čtvrtý svazek generačního rodokmenu. Přestože se už v zákulisí šušká o novém nástupci, současník ještě musel projít obměnou. Správně hádáte, šlo tu o elektrifikaci.

IMG_3989

Mild-hybridní technologie se v posledních letech u automobilek skloňovala ve všech pádech a nemohla se vyhnout ani Range Roveru, který svými rozměry dojem úsporného auto zrovna nevzbuzuje. Navíc mu za posledních pár let vyrostla mezi prémiovými velkými SUV docela slušná konkurence. Svá želízka v ohni mají značky BMW v podobě nového modelu X7 či Bentley s Bentaygou, to ovšem není všechno. Terénní auta najdete i v nabídce Aston Martin, Lamborghini či Rolls-Royce a přestože je to cenově trochu jiná liga, v hledáčku dobře situovaných zákazníků se mohou spolu s Range Roverem ocitnout také.

Design rozměrného vozu, který na délku měří pět metrů, se po léta mění spíše evolučně, a tak dosluhující generace vůbec nevypadá zastarale. Zejména po úpravě světlometů, které se od dřívějších kroužků změnily v dynamické LED linie. Současný model značně profituje z odlehčení díky použití hliníkových dílů, ve výsledku ovšem vypadá stále majestátně a rozhodně mu svědčí ocelově šedomodrá barva laku u testovaného vozu.

Kabina má za sebou rozsáhlou modernizaci, kterou přinesl facelift před několika lety. Výsledkem jsou tři velké displeje, na nichž probíhá většina komunikace s vozidlem. Virtuální přístrojový štít dokáže zobrazit současně tachometr, otáčkoměr i mapu a pokyny navigace, nastavení vybraných parametrů je ve vaší režii. Další dva displeje jsou umístěny pod sebou na středovém panelu. Horní zobrazuje multimédia, dolní hlavně nastavení podvozku a jízdních režimů pro různé povrchy. Zůstaly jen otočné ovladače klimatizace. Na středovém tunelu pak najdete kruhový volič automatické převodovky a kousek dál spínače pro regulaci nastavení podvozku. Zůstaly charakteristické tvary volantu a tradiční vysoce kvalitní materiály a bezchybné zpracování.

IMG_3996

Komfort cestujících je pro interiér určující, takže sedadla jsou čalouněna kvalitní kůží, jsou velká, měkká a pohodlná. Testovaný model s oddělenými sedadly v druhé řadě je ještě luxusnější variantou, navíc tu pasažér na místě za spolujezdcem může zvolit relaxační polohu s nataženýma nohama. Stačí, když se neobsazené sedadlo spolujezdce sklopí vpřed a lenoška je rázem k dispozici. Kapacita zavazadelníku přesahující v základu sedm set litrů je mimo diskusi – vejde se tam skoro všechno. Vyšší nákladovou hranu vylepšíte sklopením spodní části víka kufru, trochu se tím ale zase ztíží přístup k otvoru pro nakládání.

Novinka, kvůli níž jsme vůz do testu vybrali, se ovšem neskrývá ani v kabině, ani v kufru. Musíme ji hledat pod kapotou, kde se usadil třílitrový šestiválec, jež se pojí s 48V mild-hybridní technologií. Přeplňovaný benzínový motor teď disponuje výkonem 400 koní a točivým momentem 550 Nm. To zní velmi impozantně, ve spojení s rozměrným vozem, jehož hmotnost činí 2,5 tuny, je to ovšem přiměřená síla. Tedy pokud chceme zůstat v pozici náročného zákazníka, který nechce dělat kompromisy. Díky výkonnému motoru tak Range Rover jede hladce a lehce, zrychluje bez sebemenší námahy a takřka bez hluku v kabině. Kombinovaná spotřeba slibuje dle tabulek 10,6 l/100 km, naše testovací jízda se odehrávala spíš kolem třinácti litrů. Jízdní dojmy zaslouží jen superlativy – minimální náklony, žádné houpání, vyžehlené nerovnosti a docela slušná chuť zatáčet i ve vyšších rychlostech.

IMG_3995

Dokazovat terénní schopnosti tohoto ikonického modelu se při běžném redakčním testu moc nedá, přesto díky novinářským prezentacím dobře víme, že všechny ty ikonky s vyobrazeným kamením, pískem, blátem a sněhem nejsou na ovládacím panelu nadarmo, stejně jako zobrazovací systém, který informuje o úhlech náklonu, překážkách před vámi a umí dokonce i změřit hloubku brodu.

Range Rover je králem v nabídce značky, a tak není divu, že jeho cena začíná na 2 986 643 Kč za 300koňový diesel. Mimochodem, ten také využívá MHEV technologii. S testovaným benzínovým motorem se dostanete na základní cenu 3 156 406 Kč, příplatky pak cenu vozu přehouply přes hranici čtyř milionů korun.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru