Jaguar představuje nový XF Sportbrake

Sportbrake je určen pro zákazníky, kteří vyznávají aktivní životní styl. Vpředu zachovává charakteristické křivky sedanu. Zároveň zdůrazňuje základní designovou DNA značky. Interiér nabízí velký prostor. Cestující na zadních sedadlech uvítají více místa pro kolena a hlavu, zatímco praktický zavazadlový prostor dokáže pojmout až 565 litrů.

Jaguar xf sportbrake

Model navazuje na úspěch sedanu a je vybaven vyspělými technologiemi pohonu všech kol (AWD) a architekturou s rozsáhlým využitím hliníku, díky kterým si model XF vysloužil řadu ocenění.

Systém zavěšení kol byl speciálně kalibrován, aby ho mohli zákazníci využívat pro aktivní životní styl. Tuhý a lehký systém dodává prostornému kombi dynamiku a velmi agilní ovládání. Designéři se nechali inspirovat sportovními vozy. Součástí základní výbavy je zadní pneumatické zavěšení se samočinnou regulací výšky karoserie, aby bylo zaručeno, že si XF Sportbrake i při plném zatížení zachová svou stabilitu.

Volitelný systém konfigurovatelné dynamiky umožňuje řidiči vyladit nastavení řízení, převodovky a plynového pedálu. Instalováním systému adaptivního tlumení Adaptive Dynamics mohou zákazníci upravit také nastavení zavěšení.

Jaguar xf sportbrake3

Díky vyspělým softwarovým funkcím vyvinutým společností Jaguar Land Rover, jako jsou systémy All Surface Progress Control (ASPC), Adaptive Surface Response (ASR) a Intelligent Driveline Dynamics (IDD), nabízí verze Sportbrake stejnou úroveň trakce v situacích s nízkou přilnavostí jako sedan.

Zákazníci, kteří hledají maximální jistotu, mohou zvolit pohonnou jednotku AWD a systém Jaguar IDD. Ten eliminuje nedotáčivost a elektronické zásahy, které obvykle charakterizují dynamickou jízdu v modelech s pohonem všech kol.

Karoserie je díky rozsáhlému použití hliníku tužší a lehčí než jeho předchůdci. Verze Sportbrake má nové jednodílné polymerové dveře zavazadlového prostoru, které zaručují téměř dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi přední a zadní nápravou.

Sportbrake je s délkou 4955 mm o 6 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor byl prodloužen o 51 mm na 2960 mm. Vzniká tak větší prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech a objem zavazadlového prostoru. Aerodynamika s nízkým koeficientem aerodynamického odporu 0,29 přispívá ke snížení emisí CO2 až na pouhých 118 g/km.

Jaguar xf sportbrake2

V nabídce je řada vyspělých čtyřválcových a šestiválcových zážehových a vznětových motorů. Řada začíná vznětovým motorem Ingenium o výkonu 163 koní s pohonem zadních kol a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Tato pohonná jednotka produkuje emise CO2 pouhých 118 g/km a nabízí spotřebu paliva 4,5 l/100 km.

­­Na opačném konci výkonového spektra si zákazníci mohou vybrat přeplňovaný šestiválcový zážehový motor o výkonu 380 koní. Tato kombinace, napojená na osmistupňovou přímo řazenou převodovku ZF a vyspělý systém pohonu všech kol, poskytuje výkon sportovního vozu se zrychlením z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru