Jaguar F-Pace D300 – Šelma ještě jezdí na naftu – test

SUV už mají v nabídce i automobilové značky, od nichž by se to dříve nečekalo. Robustní F-Pace s šelmou na grilu si dal na čas, nicméně na trhu je už skoro osm let. Má za sebou facelift, který se zaměřil především na modernizaci interiéru a novou sestavu pohonných jednotek.

Jaguar F-Pace (2)

Do palety motorizací omlazeného modelu výrazněji promluvila elektrifikace, v nabídce ale zůstává třílitrový dieselový šestiválec, který jsme si vybrali do testu. Přeplňovaný motor, který poskytuje výkon 221 kW, ovšem rovněž získal elektrickou vzpruhu v podobě mild-hybridního systému. Jak se F-Pace předvedl na českých silnicích?

Na fotkách působí F-Pace stejně mohutně jako ve skutečnosti a vypadá, jako by na délku měřil ještě víc než 4,7 metru, jak říkají technické tabulky. Přední maska stále drží krok se současným designovým stylem, i když leckterá oblejší linie by pod dnešním módním automobilovým diktátem získala ostřejší hranu. Je to patrné například u světlometů s přívětivým, lehce zdviženým „obočím“. Mřížka nesoucí černo-stříbrné logo je tvořená trojrozměrnými prvky a stejně jako další detaily je u testovaného vozu vyvedená v černé barvě. V kontrastu s jasně červeným lakem karoserie to vypadá velmi dobře a vůz je atraktivní i díky dalším výrazným černým detailům. Záď formuje především dynamický střešní spoiler a velké hranaté koncovky výfuku po obou stranách.

Jaguar F-Pace (7)

Více změn se odehrálo v kabině, která dostala novou palubní desku a s ní i modernizovaný infotainment. Jeho displej je umístěn v horní části středového panelu a působí s ním kompaktně, i když už do něj není zapuštěný. Ovládání klimatizace probíhá přes kruhové voliče, což hraje do not řidičům, kteří preferují jednoduché nastavování palubního komfortu. Přístrojový štít zobrazuje virtuální ukazatele, infotainment bez problémů komunikuje s externím mobilním zařízením. Sedadla jsou pohodlná, kožené čalounění luxusní. Středový tunel je poměrně široký, což spolujezdci nevadí, pro řidičovu pravou nohu je to ale trochu omezující. V druhé řadě sedadel mají pasažéři místa dost a příjemné je ergonomické členění sedáku i opěradel. Zavazadelník o objemu 485 litrů je pravidelný a bez výstupků, nákladovou hranu chrání široká lišta.

Jaguar F-Pace (3)

Pohon všech kol zajišťuje třílitrový dieselový šestiválec, jehož výkon 300 koní a točivý moment 650 Nm slibují velmi slušnou dynamiku, i když rozměrné SUV váží víc než dvě tuny. Z nuly na stovku zrychlí za pouhých 6,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 230 km/h. Zní to impozantně a stejný je i dojem z jízdy. Nástup točivého momentu je velmi rychlý a přímočarý, řazení osmistupňového automatu bezchybné a hladké. Dálniční jízda je dynamická, auto letí po silnici tak lehce, jako by jeho hmotnost byla poloviční. Rozměrná karoserie se ovšem trochu propisuje do zvukového komfortu v kabině. Příčné nerovnosti v městském provozu filtrují velká kola trochu méně. Jízdní vlastnosti pozitivně ovlivňuje perfektní naladění podvozku, který podle stylu řízení a stavu povrchu nastavuje každé jednotlivé kolo. Spotřeba je vzhledem k výkonu motoru a velikosti auta dost příznivá – tabulkově je hodnota v kombinovaném provozu 7,5 l/100 km, v testu jsme dosáhli jen o něco víc – 8 l/100 km.

Jaguar F-Pace začíná s cenou na 1 740 084 Kč ve výbavě R-Dynamic S s motorem D165. Testovanou motorizaci lze pořídit od druhého stupně výbavy R-Dynamic SE a za cenu začínající na 2 174 232 Kč.

Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru