Ogier/Ingrassia vítězí v Rallye Velká Británie

Volkswagen dopsal v Rallye Velká Británie pomyslnou tečku nad „i“ve slově mistři a ziskem dvanáctého titulu během čtyř let (po čtyřech titulech v hodnoceních jezdců, spolujezdců a konstruktérů) završil vynikající výsledky letošní sezony v mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) zvítězili s vozem Polo R WRC ve dvanáctém z třinácti podniků. Tým Volkswagen již tak nemůže nikdo připravit o vedení v mistrovství světa mezi konstruktéry.

Julien Ingrassia (F), Sébastien Ogier (F) WRC Rally Great Britain 2016

Julien Ingrassia (F), Sébastien Ogier (F)
WRC Rally Great Britain 2016

K bouřlivě oslavovanému zisku čtvrtého titulu v hodnocení konstruktérů od roku 2013 přispěla posádka Ogier/Ingrassia již šestým vítězstvím v letošní sezoně a čtvrtým triumfem v řadě, zatímco posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) a Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) slavily dosud po jednom vítězství v sezoně. Volkswagen je po Citroënu teprve druhou značkou v historii mistrovství světa v rallye, která získala čtyřikrát v řadě veškeré tituly.

Osmi vítězstvími ve dvanácti soutěžích korunoval Volkswagen nejen úspěšnou letošní sezonu, ale také sérii čtyř mimořádných let. Polo R WRC je s 42 vítězstvími v 51 soutěžích od své premiéry na Rallye Monte Carlo 2013 nejúspěšnějším modelem v historii mistrovství světa v rallye. Celkem má World Rally Car z Wolfsburgu na svém kontě 85 umístění na stupních vítězů. Za tím stojí mimořádné výkony celého týmu, ať už v místech konání jednotlivých soutěží, v centrále Motorsport GmbH v Hannoveru, nebo ve spolupráci s technickým vývojem ve Wolfsburgu.

Wales Rally Great Britain 2016

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia slavili vítězství v Rallye Velká Británie po letech 2013, 2014 a 2015 také v roce 2016. Poprvé ve své úspěšné kariéře tak zvítězili čtyřikrát v řadě ve stejném podniku mistrovství světa v rallye. Staronoví mistři světa tím zajistili značce Volkswagen čtvrtý titul v hodnocení konstruktérů. Rovněž Volkswagen slavil počtvrté titul jako vítěz na stupních vítězů – a počtvrté s posádkou Ogier/Ingrassia. V roce 2013 bylo o titulu Volkswagenu v hodnocení konstruktérů rozhodnuto i díky vítězství posádky Ogier/Ingrassia v Rallye Španělsko, v letech 2014 a 2015 pojistilo titul vždy vítězství posádky Ogier/Ingrassia v Austrálii. Vítězství v Rallye Velká Británie bylo navíc po triumfech v Německu, Francii a Španělsku čtvrtým v řadě pro Ogiera, Ingrassiu a Volkswagen.

 

Rallye Velká Británie ve Walesu se letos konala o dva týdny dřív, než je obvyklé, a nabídla známé i nečekané podmínky. Do první kategorie spadá ranní mlha a břečkovité až blátivé šotolinové cesty. Neobvyklým jevem bylo málo deště, částečně slunečno a teploty nad hranicí 10 °C. Podmínky na celkem 22 rychlostních zkouškách byly extrémně kluzké a náročné, jak je pro Wales typické. Ogier/Ingrassia se ujali od první rychlostní zkoušky vedení a využili přitom drobné výhody na startu, protože vedoucí posádka průběžného pořadí mistrovství světa vyjížděla na trať jako první. Vítězství jim však darováno nebylo. Největším konkurentem se stala posádka Ott Tänak/Raigo Mōlder (EST/EST, M-Sport-Ford). V souboji soutěžních pneumatik Michelin, které používá Volkswagen, s pneumatikami D-Mack tak znovu zvítězil Michelin. Francouzská značka Michelin tím oslavila již své 301. vítězství v mistrovství světa v rallye.

Naproti tomu posádky Andreas Mikkelsen/Anders Jæger a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila  nabraly v pátek výrazné časové ztráty kvůli poškozeným hnacím hřídelům. Analýza inženýrů značky Volkswagen vedla ještě téhož večera k řešení: příčinou bylo nové těsnění, které bylo při testovacích jízdách před rallye úspěšně vyzkoušeno, avšak ve speciálních podmínkách ve Walesu nefungovalo. Ve zbývajících 16 rychlostních zkouškách prokázalo Polo R WRC svou obvyklou spolehlivost a posádky Mikkelsen/Jæger a Latvala/Anttila předvedly své obvyklé silné výkony. Latvala/Anttila stáhli více než minutovou ztrátu na své bezprostřední konkurenty a následně je předstihli, přičemž šestým místem v hodnocení konstruktérů zajistili značce Volkswagen mistrovský titul.

Wales Rally Great Britain 2016

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), historická tabulka vícenásobných mistrů světa v hodnocení konstruktérů

Lancia, deset titulů mistra světa (1974–1976, 1983, 1987–1992)

Citroën, osm titulů mistra světa (2003–1976, 1983, 1987–1992)

Peugeot, pět titulů mistra světa (1985, 1986, 2000–2002)

Volkswagen, čtyři tituly mistra světa (2013–2016)

Fiat, tři tituly mistra světa (1977, 1978, 1980)

Ford, tři tituly mistra světa (1979, 2006, 2007)

Subaru, tři tituly mistra světa (1995–1997)

Toyota, tři tituly mistra světa (1993, 1994, 1999)

Audi, dva tituly mistra světa (1982, 1984)

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Velká Británie – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:14.30,2 h
  2. Ott Tänak/Raigo Mōlder (EST/EST), Ford, + 10,2 s
  3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.35,4 min
  4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.54,9 min
  5. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroen, + 2.35,2 min
  6. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 4.02,6 min
  7. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 4.28,3 min
  8. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 4.38,3 min
  9. Stéphane Lefebvre/Gilles de Turckheim (F/F), Citroen, + 7.12,2 min
  10. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 8.19,3 min

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru