Land Rover Discovery Sport utáhne stotunový vlak

Všechny přihlížející překvapilo, když LR Discovery Sport táhl po železniční trati tři luxusní vlakové vagóny vážící přes 100 tun. 10 km dlouhá cesta rýnským regionem na severu Švýcarska byla extrémním testem tažného výkonu kompaktního SUV.

Foto 2

Přestože má tento vůz certifikované maximální zatížení tažného zařízení 2 500 kg (2,5 t), dokázal utáhnout 58 násobek své vlastní hmotnosti. Poháněl ho při tom vznětový motor Ingenium s točivým momentem 430 Nm. Při tomto kousku byly využity všechny tažné a trakční systémy, jako je Terrain Response, asistent tažení, asistent pro připojení přívěsu a All Terrain Progress Control. Jde o systém poloautonomního řízení v terénu, který samočinně reguluje výkon motoru a brzdění.

Tento „test“ vymysleli inženýři společnosti Land Rover, kteří chtěli ukázat sílu a schopnosti modelu Discovery Sport. Podobná ukázka byla použita v roce 1989 při uvedení jeho předchůdce, Discovery I.
Foto 3

Pohonná jednotka vozu zůstala nezměněna. Jedinou úpravou byla montáž železničních kol specializovanou společností Aquarius Railroad Technologies, která sloužila jako „stabilizátor“. Vůz Discovery Sport na rozdíl od roku 1989 zvládl tento kousek bez pomoci redukční převodovky. K dispozici naopak měl nejmodernější devítistupňovou samočinnou převodovku a systém Terrain Response, který vytvořil potřebnou trakci. Při tažení byl jediným stisknutím tlačítka aktivován také systém All Terrain Progress Control (ATPC), který maximalizuje trakci při nastavené rychlosti. Systém ATPC slouží v podstatě jako „tempomat pro nízké rychlosti“ a dovoluje řidiči soustředit se na cestu nebo jako v tomto případě na koleje před vozem.

Test probíhal na 10 km dlouhém úseku železnice v Museumsbahn Stein am Rhein ve Švýcarsku, která se táhne nad řekou Rýn přes most Hemishofen. Jde o historický ocelový oblouk dlouhý 285 m, tyčící se do výšky 26 m nad údolím.
Land Rover má s železničními přestavbami bohaté zkušenosti, od dob Land Roveru Series II a IIA po různé verze Defenderů, které byly upraveny k jízdě po kolejích kvůli údržbě, až po uvedení Discovery I v roce 1989. Přestavěná Discovery při něm v Plymouthu táhla několik vagónů, aby předvedla schopnosti nového vznětového motoru 200Tdi.

Foto 1

Britská společnost Aquarius Railroad Technologies, která se specializuje na přestavby silničních vozů 4×4 pro železniční účely, namontovala železniční kola na jinak standardní Discovery Sport. „Když vůz takových rozměrů utáhne břemeno o celkové hmotnosti přes 100 tun, je to důkaz opravdové konstrukční integrity. Pohonná jednotka nevyžadovala vůbec žádné úpravy a Discovery Sport při testech generovala větší tažnou sílu než náš kolejový Defender, což je obdivuhodné,“ dodal James Platt, Managing Director.

Land Rover Discovery Sport je prvním členem nové rodiny Land Rover Discovery. Při svém uvedení na trh získala pět hvězdiček v testu Euro NCAP. Od zahájení prodeje tohoto modelu v prosinci 2014 bylo prodáno přes 123 000 kusů. V květnu byl nejprodávanějším modelem značky Land Rover, když se prodej vyšplhal na 10 075 kusů.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru