Ženeva – Audi S4 Limuzína a Avant

Silným srdcem obou nových modelů Audi S je nově vyvinutý motor 3.0 TFSI. Motor s přímým vstřikováním benzinu a přeplňováním turbodmychadlem dosahuje nejvyššího výkonu 260 kW (354 k) a poskytuje mohutný točivý moment 500 N.m od 1370 do 4500 min-1. Tato jednotka překonává výkonem i točivým momentem svého předchůdce, a zároveň se může pochlubit výrazně nižší hmotností i spotřebou paliva.

Audi S4 Avant

Motor V6, přeplňovaný turbodmychadlem, umožňuje modelu Audi S4 zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a dosažení elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Klasický „sprint“ trvá modelu S4 Avant o dvě desetiny sekundy déle. Audi S4 spotřebuje v kombinovaném režimu EU pouhých 7,4 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím CO2 necelých 170 gramů na kilometr. Audi S4 Avant má spotřebu paliva necelých 7,5 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 175 gramů na kilometr.

Hnací síla je v nových modelech S4 přenášena osmistupňovou převodovkou tiptronic, která řadí rychle a hladce. Její nižší převodové stupně mají sportovně krátké převody, zatímco vyšší převodové stupně jsou dlouhé, čímž snižují otáčky a spotřebu paliva. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí mezi 55 a 160 km/h, samočinná převodovka přejde do hospodárného volnoběžného režimu.

Velký podíl na sportovní ovladatelnosti modelů S4 Limuzína a S4 Avant má trvalý pohon všech kol quattro. Za normálních podmínek rozděluje hnací sílu s mírným důrazem na zadní kola. V případě potřeby může být většina hnací síly přenášena na nápravu s lepší trakcí.

Rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola optimalizuje ovladatelnost a stabilitu v rychle projížděných zatáčkách s minimem brzdných zásahů. Na přání dodávaný sportovní diferenciál aktivně rozděluje točivý moment mezi zadní kola.

Pětiprvková náprava vpředu i vzadu umožňuje výrazné zvýšení komfortu s rozhodně sportovními reakcemi. Alternativou řízení s elektromechanickým posilovačem je dynamické řízení, které mění převodový poměr řízení v závislosti na rychlosti jízdy. Sériová výbava zahrnuje 18“ kola s pneumatikami rozměru 245/40. Audi Sport nabízí také 19“ kola. Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a odvrtáváním vpředu mají průměr 350 mm. Kotouče jsou svírány černě (nebo na přání červeně) lakovanými šestipístkovými pevnými třmeny s nápisem S.

Sériově dodávaný sportovní podvozek S snižuje světlou výšku karoserie o 23 mm v porovnání s výchozím modelem A4. Stejnou světlou výšku má na přání dodávaný podvozek s adaptivními tlumiči. Do sféry působení systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select spadá systém CDC (continuous damping control) s adaptivními tlumiči, společně s motorem, řízením, převodovkou tiptronic a na přání dodávaným sportovním diferenciálem. To umožňuje řidiči měnit charakteristiku motoru a podvozku v několika režimech.

Audi S4 Avant

Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant poskytují pohodlí pěti cestujícím. Horizontální linie přístrojové desky s širokým pásem výdechů ventilační soustavy vytvářejí dojem velkorysé šířky. Audi S4 nabízí zavazadlový prostor o objemu 480 litrů a S4 Avant 505 až 1510 litrů v závislosti na poloze opěradel zadních sedadel.

Na přání dodávaná sportovní sedadla S mají integrované opěrky hlavy, nastavitelné boční polštáře a pneumatickou masážní funkci. Sériově se dodává čalounění sedadel jemnou kůží Nappa v odstínech černá, šedá rotor nebo červená magma s kosočtvercovým vzorkem, kontrastním prošíváním a logem S. Interiéru dominuje černá barva, s níž kontrastuje ozdobné obložení z matného kartáčovaného hliníku.

Novým vrcholným prvkem výbavy je na přání dodávaný panel přístrojů Audi virtual cockpit, který zobrazuje veškeré důležité informace digitálně a v detailním grafickém zpracování na 12,3“ displeji. Řidič má na výběr sportovní režim zobrazení, v němž je středem pozornosti otáčkoměr. Plochá struktura menu v novém ovládacím systému MMI vychází z řešení současných chytrých telefonů, včetně inteligentního textového vyhledávání, které navrhuje různé výsledky vyhledávání již po zadání několika písmen. Uživatel může systém ovládat také z multifunkčního volantu nebo hlasovými povely pronášenými hovorovou řečí.

Informační a zábavní systémy v nových modelech S modelové řady A4 používají nejmodernější techniku. MMI navigation plus s MMI touch a 8,3“ displejem tvoří vrchol nabídky informačních a zábavních systémů. MMI touch má dotykovou plochu pro změnu měřítka, resp. posouvání zobrazení a pro zadávání znaků. Do systému je integrován hardware systému Audi connect, který připojí nové modely S4 k internetu prostřednictvím LTE. Cestující mohou používat svá přenosná zařízení pro surfování po internetu, zasílání textových zpráv nebo e-mailů díky integrovanému hotspotu Wi-Fi, zatímco řidič má přístup k rozmanitým internetovým službám z nabídky programu Audi connect. Je snadné ovládat funkce z chytrého telefonu prostřednictvím aplikace MMI connect. Zákazník si tímto způsobem může zamknout nebo odemknout dveře vozu, ovládat na přání dodávané nezávislé topení, nebo vyhledat polohu zaparkovaného vozidla. Nová služba Kalendář přenese kalendář z chytrého telefonu do vozidla.

Audi phone box, další prvek výbavy na přání, bezdrátově propojí chytré telefony s anténou vozidla a zároveň zajistí indukční nabíjení telefonů v souladu se standardem Qi. Audi tablet slouží jako flexibilní zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech. Pro velmi náročné fanoušky hi-fi je k dispozici audiosystém Bang & Olufsen s novým prostorovým zvukem ve formátu 3D. Audi smartphone interface přináší do vozu systémy Apple Car Play a Android Auto. Pokud si zákazník připojí chytrý telefon iOS nebo Android ke vstupu USB (iOS od verze 7.1, Android od verze 5.0 Lollipop), zobrazí se v samostatném menu MMI nabídka funkcí chytrého telefonu, jako je navigace, telefon, hudba a vybrané aplikace třetích stran.

Nové modely Audi S4 Limuzína a S4 Avant jsou v čele své třídy také díky široké nabídce asistenčních systémů. Předvídavý asistent efektivity pomáhá řidiči šetřit palivo. Adaptivní tempomat udržuje nastavenou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Řidič si může v několika stupních nastavit bezpečný odstup i dynamiku činnosti systému. Funkce Stop&Go brzdí vůz až do úplného zastavení a na povel řidiče zajistí automatický rozjezd vozidla. Asistent pro jízdu v dopravní koloně – další funkce ACC – dokáže v rozsahu rychlostí od 0 do 65 km/h převzít místo řidiče řízení na silnicích v dobrém stavu, pokud se vozidla pohybují pomalu. Další zvýšení bezpečnosti přinášejí asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran, upozornění při vystupování, asistent pro odbočování, asistent pro vyhýbací manévry a systémy Audi pre sense.

Předpokládané uvedení nových modelů Audi S4 a Audi S4 Avant na český trh je v červnu, cena zatím nebyla stanovena.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru