Audi představuje nové Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron je prvním sériově vyráběným modelem značky na platformě pro prémiové elektromobily PPE (Premium Platform Electric). Společnost Audi s ním činí další krok ve své transformaci na poskytovatele elektrické prémiové mobility.  Model se vyznačuje nejen mimořádnými jízdními a nabíjecími výkony, ale také vyšší hospodárností a dlouhým dojezdem.

a241238_web_1920

Model na první pohled zaujme designovým stylem. Nová filozofie designu v interiéru a průkopnické technologie, které v novém modelu slaví svou premiéru, otvírají novou kapitolu elektromobility s logem čtyř kruhů. S modelovou řadou Q6 e-tron bude elektromobilitu poprvé dodávat také výrobní závod v Ingolstadtu. Audi Q6 e-tron a SQ6 e-tron je možné objednávat na jaře 2024, české ceny budou oznámeny se spuštěním předprodeje. První vozy budou zákazníkům předány v létě 2024.

Se společností Porsche společně vyvinutá elektromobilová platforma PPE je spolu s elektronickou architekturou E 3 1.2 významným milníkem v rozšiřování globální nabídky elektricky poháněných modelů Audi. Jedná se o první krok směřující k rozsáhlému posílení a omlazení modelového portfolia. Q6 e-tron přispěje k dosažení cíle nabízet do roku 2027 elektromobily ve všech klíčových segmentech. Flexibilita platformy pomáhá navzdory stejnému technickému základu propůjčovat budoucím modelům originální charakter a typickou DNA značky.  Nový model ztělesňuje design sportovně dynamického SUV s pečlivě zdokonaleným designovým stylem elektricky poháněných modelů Audi a vysokou úrovní praktičnosti pro každodenní provoz.

A241259_web_1920

Výkonné, kompaktní a vysoce hospodárné elektromotory umožňují spolu s nově vyvinutou sadou lithiumiontových akumulátorů s dvanácti moduly, 180 prismatickými články a celkovou kapacitou 100 kWh (využitelná kapacita 94,9 kWh) dojezd na jedno nabití až 625 kilometrů. Nový vůz nabízí typické sportovní jízdní vlastnosti díky celkovému nejvyššímu výkonu systému pohonu 285 kW (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 19,4–17,0 (WLTP). Model  zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ6 e-tron vyžaduje pro tento sprint pouhých 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost je 210 km/h, resp. 230 km/h. Později budou následovat ještě dvě varianty s pohonem zadních kol. Zatímco jedna z nich bude koncipována pro maximální hospodárnost a dojezd, druhá varianta bude vstupem do modelové řady. Díky 800V technice a sériově dodávanému maximálnímu výkonu při stejnosměrném nabíjení 270 kW jsou s modelem možné krátké zastávky kvůli doplňování elektrické energie. Na příslušném nabíjecím stojanu HPC (High Power Charging) lze za pouhých deset minut prodloužit dojezd až o 255 kilometrů. Za cca 21 minut vzroste stav nabití z 10 na 80 procent.

Pokud nabíjecí stojan pracuje se 400V technikou, je u modelu poprvé možné tzv. paralelní nabíjení. Sada akumulátorů s napětím 800 V se přitom automaticky rozdělí na dvě části s polovičním napětím, které lze pak souběžně nabíjet výkonem až 135 kW. U obou polovin akumulátorové baterie je nejprve vyrovnán stav nabití a poté probíhá jejich společné nabíjení. Z domácích nástěnných nabíječek je možné nabíjení střídavým proudem s výkonem až 11 kW.

a241374_web_960

Exteriér Audi Q6 e-tron je zástupcem prémiové střední třídy. SUV s vnější délkou 4771 milimetrů, šířkou 1939 milimetrů a výškou 1648 milimetrů nabízí maximální vnitřní prostor, komfort a praktičnost v každodenním provozu. Rozvor náprav 2899 milimetrů umožnil vytvořit velký prostor pro kolena cestujících na sedadlech ve druhé řadě. Vzpřímené přídi dominuje zcela uzavřená, trojrozměrně tvarovaná maska chladiče Singleframe spolu s krajními otvory pro přívod vzduchu, které zdobí rámečky v odstínu stříbrná Selenite nebo leskle černá. Vysoko umístěná digitální světla pro denní svícení propůjčují modelu  velmi výrazný a originální vzhled. Výrazná linie, která probíhá od zadních svítilen až do zadních dveří, zvýrazňuje horní část rozšířených blatníků v typickém stylu modelů quattro.

Řidiči si mohou svůj vůz individualizovat zcela novým způsobem až osmi digitálními světelnými designy (v závislosti na výbavě) nově uspořádaných světel pro denní svícení ve světlometech Matrix LED a digitálních zadních svítilnách OLED 2.0.

Trojrozměrné uspořádání interiéru umisťuje prvky do popředí nebo pozadí, a vytváří tak prostorovou architekturu, která je designově a ergonomicky orientována na cestující. Panoramatický displej Audi MMI a displej MMI pro spolujezdce tvoří vizuálně koncipované digitální pódium. Decentní ozdobné obložení sahá od výplní dveří přes celou přístrojovou desku až na středovou konzolu.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru