Škoda Kodiaq – Auto roku 2017 – test

K testu jsme si vybrali model, u nějž se dal předpokládat zvýšený zájem. Dieselový dvoulitr si můžete objednat ve dvou výkonových verzích, my jsme zvolili tu základní, která poskytuje sílu 150 koní, a je spojená s pohonem všech kol. Je k mání se šestistupňovým manuálem, i s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou DSG. Vybrali jsme variantu číslo dvě.

Kodiaq (2) velká

Ačkoliv toho už bylo o designu škodováckého modelu řečeno hodně, neškodí připomenout si jeho hlavní rysy. Na délku měří auto 4697 mm, což je tak akorát, aby nebylo příliš přerostlé, a přitom se dovnitř pohodlně vešlo sedm sedaček, přičemž poslední dvě v třetí řadě se sklápějí do podlahy zavazadelníku. Ve složené podobě je podlaha kufru v jedné rovině.

Ostré rysy vycházejí ze studie VisionS, v duchu současného designového jazyka značky jsou přesné a přímé linie, krátké převisy a dlouhý rozvor, doširoka rozkročená kola a úzké světlomety, které na přídi vyvolávají až skoro přimhouřený dojem. Zadní světla si uchovávají charakteristické céčko, v případě Kodiaqu ale zašpičatělé, podobně jako u nového Superbu. Přední maska je umístěná poměrně vysoko, lamely jsou svislé a zdvojené, nárazník má veliký otvor pro nasávání vzduchu.

Kodiaq (7)

Interiér je luxusní a není to jen krémovým čalouněním širokých sedadel nebo dvoubarevným provedením palubní desky. Pozornost připoutá především středový panel, který je výrazně odlišný od ostatních modelů značky. Velký displej infotainmentu je proveden ve vysoce lesklém vzhledu, což působí velmi dekorativně, a i když se na dotykové ploše rychle objevují otisky prstů, nelitujeme nějakého občasného setření navíc, protože monitor působí opravdu exkluzivně. Po bocích jsou velké svislé výdechy klimatizace, další nový designový prvek. Středový panel pokračuje kruhovými ovladači klimatizace a tlačítky parkovacího asistentu, pak už jsou tu jen odkládací přihrádky a řadicí páka s masivní hlavicí, kolem níž jsou umístěna tlačítka pro jízdní režimy a elektronická parkovací brzda. Nezapomeneme ani na prostorové pohodlí – přední sedadla i druhá řada jsou na tom skvěle, dostatek místa mají nohy, kolena, lokty i hlava. Třetí řada sice není pro dlouhány, člověk průměrného vzrůstu tady ale na kratší vzdálenost cestovat může, děti v autosedačkách nebudou omezeny vůbec. Zbývá dodat, že zavazadlový prostor je objemově hodně variabilní – při pětimístném uspořádání pojme od 560 do 835 l, v sedmimístném zbývá ještě 270 litrů a maximální objem může být až 2065 l. O ochranných lištách, které chrání dveře při otevírání třeba na parkovišti už asi slyšel skoro každý, můžeme se tedy rovnou vrhnout na dojmy z dvoulitrového dieselového motoru.

Není to žádný nováček, jedná se o osvědčený koncernový motor, který se dobře hodí zejména pro rodinné cestování, kdy vám jde o pohodlnou jízdu, přijatelnou spotřebu a přitom chcete mít dost síly pro předjíždění na dálnici. Parametry zrychlení z nuly na stovku za deset sekund a maximální rychlost 198 km/h naznačují, že je to varianta spíše rozvážnější. V provedení s pohonem všech kol a automatickou převodovkou, což byla naše testovaná specifikace, slibuje kombinovanou spotřebu 5,6 l/100 km, což bude pro rodinný rozpočet určitě potěšující. Během redakčního testu se pak naše spotřeba pohybovala kolem 7,5 l/100 km. Proti řazení automatické převodovky nelze mít žádné výhrady – je s motorem dobře sladěná a její projev vyhovuje celkovému pojetí této motorizace. Pro ty, kdo by chtěli kromě polykání kilometrů za volantem užít více zábavy, je v nabídce totožný motor ve vyšším výkonovém provedení se 190 koňskými silami. Co se týče jízdních vlastností, záleží na tom, zda volíte příplatkový adaptivní podvozek, který mění nastavení tlumičů. Pokud máte navíc vůz s pohonem všech kol, je k dispozici kromě jízdních režimů Normal, Komfort či Sport také speciální off-road režim. Překonávání nerovností je příkladné, průjezd zatáčkami bez větších náklonů.

Kodiaq (9)

Asistenční systémy čerpají informace ze širokoúhlých kamer vpředu, vzadu a na vnějších zrcátkách, takže si můžete na displeji zobrazit okolí auta i pohled z ptačí perspektivy. Když se při couvání objeví za autem překážka, asistent začne brzdit, dokáže také samočinně couvat s přívěsem. Systém pro pomalou jízdu ve městě brzdí před překážkou a je aktivní v rychlosti do 34 km/h. Adaptivní tempomat na základě informací od radaru udržuje rychlost i odstup, další asistenty hlídají jízdu v pruhu a mrtvé úhly, dokážou jet i v koloně, a to do rychlosti 65 km/h. Další jsou asistence pro rozpoznávání únavy řidiče, čtení dopravních značek, multikolizní brzda a systém přípravy vozu na hrozící nehodu. Online propojení umožňuje nejen získávat aktuální dopravní zprávy a informace o službách v okolí, ale zajistí také nouzové volání v případě havárie.

Testovaný model:

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 4×4

motor:  vznětový čtyřválec 1968 cm3

celkový výkon: 110 kW/150 k při 3500 – 4000 ot./min.

točivý moment:  340 Nm při 1750 – 3000 ot./min.

rozměry:  délka 4697 mm, šířka 1882 mm, výška 1655 mm

rozvor náprav: 2791 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru