Nissan Qashqai – Tentokrát s benzínem – test

Před nedávnem byla modelová řada Qashqai osvěžena novou benzínovou jednotkou 1,3 l, která nahradila motory 1,2 a 1,6 litru. Nový agregát vyvinutý ve spolupráci s Daimlerem má lépe reagovat na poptávku zákazníků, kteří dlouhodobě volí nejčastěji Qashqai mezi ostatními crossovery na evropském trhu.

Nissan Qashqai (1)

Testovaná motorizace je v parametrech navlas shodná s konfigurací modelu Renault Kadjar, který jsme vyzkoušeli ve stejnou dobu. Jak se výsledné jízdní vlastnosti od sebe liší? Qashqai i Kadjar stojí na stejně dlouhém rozvoru a také nová benzínová jednotka je výsledkem spolupráce aliance Renault-Nissan-Mitsubishi se společností Daimler. Proporcemi je ale model Nissanu trochu odlišný – je při stejném rozvoru o něco kratší, užší i nižší. Zda je to jeden z důvodů trochu poskakující zádi a méně komfortních přejezdů nerovností, je těžko soudit. Jinak totiž od pohledu působí docela sebejistě.

Přední masce nechybí typické chromované „U“ kolem mřížky, přední světlomety jsou pěkně úzké podle poslední módy a spodní nárazníkový lem barevně kontrastuje s výraznou červenou barvou laku. Z profilu vypadá robustně díky plastovým lemům, záď je dynamická, na čemž má svůj podíl velký střešní spoiler a svažující se střecha. Boční pohled šperkují fešácká velká kola se speciálním designem a poměrně nízkým profilem, což může být rovněž důvodem tvrdšího podvozku. Zadní okno není příliš velké, při parkování ale významně pomáhá kamerové panoramatické zobrazení, asistenční systém a vektorová projekce jízdní dráhy přední i zadní kamery.

Nissan Qashqai (3)

Kabina je vzdušná, ve srovnání s Kadjarem ale o trochu méně prostorná, což koresponduje i s o něco menšími rozměry. Nejcitelnější je to v místě nohou, kdy je pravé koleno řidiče trochu omezováno širokou středovou konzolou. Uspořádání přístrojů je tradiční a ergonomické. Dotykový displej infotainmentu doplňují otočné ovladače pro nastavení hlasitosti a další volby, stejně tak ovládání klimatizace je mechanické. V přístrojovém štítu jsou umístěny klasické kruhové ukazatele s infodisplejem uprostřed. Sedadla mají jen menší boční vedení, jsou ale pohodlná a na zadních sedadlech je rovněž místa dost. Do zavazadelníku se vejde náklad objemu 410 litrů, to je v této třídě celkem odpovídající parametr.

Nový motor se nabízí ve dvou verzích – s výkonem 140 a 160 koní, přičemž my máme ten silnější. Je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, volitelná pro výkonnější motor je sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT, která také byla v testovaném voze. V každém případě je ale auto s pohonem předních kol. Chod motoru je tichý, víte o něm jen při potřebě větší akcelerace, zato na dálnici při vysoké rychlosti se nevyhnete aerodynamickému hluku pronikajícímu do kabiny. Při rozjezdu překvapí poměrně velká prodleva turbodmychadla a než si na to zvyknete, zažijete pár výrazných „skoků“, a to i když potřebujete hodně zrychlit. Znamená to, že si rozmyslíte razantní předjíždění a při startech na křižovatkách pedál plynu raději jen lechtáte. Když ale motor vytáhnete k vyšším otáčkám, má výkonu dost a na Qashqai stačí bohatě. Cestování na delší vzdálenosti je tudíž svižné a bezproblémové. Spotřeba je dle tabulek 5,8 l/100 km, za dobu testu jsme dosáhli 7,6 l/100 km. Patrně i kvůli menšímu podílu dálnic to bylo asi o půl litru víc, než kolik jsme měli se stejně motorizovaným Kadjarem.

Nissan Qashqai pořídíte aktuálně za akční cenu 449 900 Kč s motorem 1,3 l o výkonu 140 koní. Testovaný výkonnější agregát s automatickou převodovkou začíná od 568 900 korun.

Testovaný model:

Nissan Qashqai

motor:  zážehový čtyřválec 1332 cm3

výkon: 117 kW/160 k při 5500 ot./min.

točivý moment: 260 Nm při 1600 – 3500 ot./min.

rozměry:  délka 4394 mm, šířka 1806 mm, výška 1590 mm

rozvor náprav: 2646 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru