Nový Seat Leon je už v prodeji – první jízda

Čtvrtá generace bestselleru značky vyniká kombinací bohaté standardní výbavy, nejmodernějších technologií, atraktivního designu a ergonomie. Moderní vůz nabízí výběr ze dvou karosářských variant, čtyř stupňů výbavy, pěti druhů motorů včetně hybridních pohonů a dvou převodovek. Oblíbené rodinné kombi Leon Sportstourer se zavazadlovým prostorem o objemu 620 litrů je nyní dostupnější. Příplatek oproti hatchbacku je 20 000 Kč. Všechny verze mají ve standardní výbavě záruku  na 5 let/100 000 km.

SEAT-Leon_56_small

Nabídka se soustředí na výbavové stupně Xcellence a FR, které jsou mezi českými zákazníky nejoblíbenější. Vrcholný model Leon FR je nabízen za ceny od 674 900 Kč (5dveřový hatchback). Jeho pohon zajišťuje moderní motor 1.5 eTSI o výkonu 110 kW (150 k), který využívá částečně hybridní techniku pro ještě hospodárnější provoz. Hnací síla je přenášena na přední kola prostřednictvím 7 stupňové převodovky DSG, která je s pákou voliče propojena výhradně elektronicky.

SEAT-Leon_90_small

Hlavní pozornost při vývoji nové generace byla zaměřena mimo jiné na bezpečnost. Rozsáhlá výbava nového modelu Leon proto zahrnuje nové asistenční systémy, s nimiž činí další významné kroky na cestě k autonomní jízdě. Nejbezpečnější Seat všech dob nabízí optimální ochranu a usnadňuje řidiči řízení v jakékoli jízdní situaci díky kombinaci asistenčních systémů, mezi něž patří předvídavý adaptivní tempomat ACC, asistent pro stav nouze Emergency Assist, asistent pro automatizovanou jízdu Travel Assist, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist a asistent pro vystupování Exit Assist.

SEAT-Leon_115_small

Vůz se již nyní zapsal do historie jako první kompletně síťově propojený automobil značky. Vyspělé systémy umožňují propojení vozidla nejen s přenosnými zařízeními cestujících, ale také s okolním světem. Konektivita zahrnuje navigaci využívající přístup k internetu, internetové funkce a služby, jakož i systém Full Link pro připojení chytrého telefonu s rozhraními Android Auto a CarPlay. Nechybí ani funkce bezkabelového nabíjení telefonu. Díky integrované kartě eSIM zobrazuje centrální 10“ displej informačního a zábavního systému dopravní zpravodajství v reálném čase. Ovládání přitom může probíhat hlasovými povely pronášené hovorovým jazykem nebo gesty.

K první novinářské jízdě jsme dostali hatchback s motorem 2.0 TDI/150 koní s automatem ve výbavě FR. Jedná se o známý koncernový úsporný motor, který je v Leonu výborně odhlučněný. Po prvních cca 100 kilometrech jsme zaznamenali průměrnou spotřebu 5,3 l. Na zadních sedadlech je ve srovnání s minulou generací nepoměrně více místa…

Více detailů najdete v připravovaném novém čísle časopisu AutoforDrive, který vyjde v průběhu června.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru