Velký, nápadný a komfortní. Nový Rexton může konkurovat zavedeným SUV

Nový Rexton se na nic neptá – prostě přijede a zabere prostor. A že ho nepotřebuje málo. S délkou přes 4,85 metru, širokými boky a robustní maskou působí jako vůz, který si jde vlastní cestou. Lesklé chromové lišty, efektní kola a výrazná přední část z něj dělají nepřehlédnutelný kus auta. Změny mu prospěly – ostřejší rysy a modernizované světelné podpisy dodávají prémiový nádech. A důležitá poznámka na samý začátek – již to není SsangYong, ale KGM.

Ssangyong rexton (1)

Oproti minulé generaci je Rexton znatelně dál. Designově už nevypadá jako levnější alternativa, ale jako důstojný konkurent evropských SUV. Interiér působí hodnotně, asistenční systémy přibyly a kultivovanost jízdy je znatelně lepší. Přesto si zachovává rámovou konstrukci a poctivý základ pro jízdu i mimo silnici. Dříve šlo o vůz, který zaujal hlavně cenou. Dnes už může zaujmout i stylem a výbavou.

Ssangyong rexton (6)

Interiér

Uvnitř Rexton mile překvapí. Kožené světle béžové čalounění, kvalitní plasty, ambientní osvětlení i ergonomie působí promyšleně. Řidič má k dispozici přehledný digitální štít, zatímco pasažéři si užívají velkorysý prostor, a to i ve druhé řadě díky rozvoru 2,865 m. Ohromný je také kufr, který nabízí v 5 místné verzi 1.051 litrů.

Jediným zklamáním je infotainment. Na současné poměry relativně malý 12,3 palcový displej kazí dojem jinak velmi solidního interiéru. Systém sice podporuje Apple CarPlay a Android Auto, ale konkurence nabízí lepší vizuální zpracování a intuitivnější ovládání.

Ssangyong rexton (4)

Motor

Pod kapotou pracuje naftový čtyřválec 2.2 e-XDI s výkonem 148,6 kW při 3 800 ot./min. Sílu posílá na všechna čtyři kola skrze 8stupňovou automatickou převodovku E-Tronic, která řadí hladce a bez cukání. V praxi působí motor dostatečně silně – rozjezdy jsou svižné a předjíždění bezpečné. Rexton není žádný trhač asfaltu, ale v rámci třídy nabízí víc než slušnou dynamiku.

Na neutrál je cítit znatelné lehké chvění, což je asi nejvýraznější připomínka k jinak dobře odladěnému pohonnému ústrojí. Spotřeba v praxi se pohybuje kolem 10 litrů, což je víc než papírových 8,2 l/100 km. Dojezd s plnou nádrží činí cca 800 km.

Jízdní vlastnosti

Podvozek Rextonu je laděn především na komfort. Vůz žehlí nerovnosti s přehledem, posádka se cítí jako v dobře utlumeném obýváku. Problém nastává při rychlejší jízdě zatáčkami, kdy se projeví měkčí odpružení a vyšší těžiště – cítíte, jak se auto houpá.

Na dálnici je ale vůz stabilní, tichý a příjemný. Rámová konstrukce i světlá výška z něj zároveň dělají schopného společníka i pro jízdu mimo asfalt. V lehčím terénu si vede sebevědomě a není třeba se bát ani mokré louky.

Ssangyong rexton (5)

Technologie

Rexton nabízí širokou škálu asistenčních systémů – adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu, udržování v pruhu, čtení dopravních značek i automatické brzdění. Vše funguje spolehlivě. Co ale zbytečně otravuje, je nutnost asistenty vypínat po každém nastartování.

Cena

Základní verze Rexton 2.2 e-XDI ve výbavě Club startuje na 899 900 Kč v 5 místné verzi. Testovaný model ve výbavě Premium vychází na 1 199 900 Kč v 5 místné verzi. Za 7 míst zaplatíte 1.216 800 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru