Peugeot 2008 a 5008 – Které SUV se lvem si vybrat? – test

Menší 2008, které bylo nedávno modernizováno, nebo větší 5008, osvědčený model, který už má trochu věk? Obě auta dobře vypadají, hodí se pro rodinné využití, mají prostorný zavazadelník… Testem prošly postupně oba modely a jaká je naše volba?

Peugeot 2008 (1)

Peugeot 2008 – nový design, technologie, elektrifikace

Ve své třídě drží v Evropě prodejní primát, po čtyřech letech na trhu už ale byl čas na facelift, který přišel minulý rok. Designéři dostali za úkol upravit vnější vzhled tak, aby byl ještě výraznější a atraktivnější. Jak je u značky zvykem, dává si záležet na světelném podpisu, který připomíná ostré lví drápy. Nebylo tomu jinak ani teď, takže se na boky předního nárazníku nastěhovaly tři výrazné světelné pruhy zasazené do lesklých černých ploch. Úpravou prošla také mřížka chladiče a její červeno černá struktura byla u testovaného vozu skutečně výrazná a zajímavá. Nové jsou také zadní světlomety, které mají podobu tří tenkých linek na okrajích lesklé černé lišty.

Peugeot 2008 (5)

Interiér se proměnil spíš decentně co do vzhledu, přičemž hlavní roli hraje stále i-Cockpit, tedy nízký přístrojový štít, u něhož je pořád potřeba hledat tu správnou symbiózu s volantem. Ten je malý a nahoře i dole zploštělý. Na vrcholu středového panelu se usadil velký displej infotainmentu, který je k dispozici už v základu. Zůstávají klávesové ovladače pod výdechy klimatizace, tlačítkový spínač automatické převodovky je umístěn na středové konzole, kam se ještě vešly i držáky nápojů. S délkou 4,3 metry je 2008 velmi kompaktní, zároveň ale nabízí prostorný zavazadelník, jež pojme náklad o objemu 434 litrů. Velký nákladový otvor umožní převézt i rozměrnější předměty a jediným omezením může být vyšší nákladová hrana. Přestože se nejedná o velké auto, cestující vzadu mají dost místa pro hlavu i kolena, přispívá k tomu i tvar předních sedaček se ztenčeným opěradlem.

Peugeot 2008 (3)

Nabídka motorizací zahrnuje konvenční jednotky benzínové i naftové, můžete volit čistý elektromobil e-2008 a nemá chybět ani hybridní verze uvedená později. Pro náš test jsme vybrali výkonnější benzínovou verzi, jejíž 1,2litrový motor poskytuje výkon 96 kW. Pojí se výhradně s automatickou osmistupňovou převodovkou, která řadí hladce a bez problémů. Léty prověřený tříválcový motor jsme testovali v mnoha modelech značky a zůstávají mu vlastnosti, které jsme zaznamenali už dříve – při akceleraci je hlučnější a převodovka trochu váhá, následně je ale hodně živý a v kombinaci s tuhým podvozkem si dopřejete i dynamičtější styl jízdy. Spotřeba v kombinovaném provozu by měla podle technických údajů dosáhnout 5,9 l/100 km, naše spotřeba v zimním období byla kolem 6,7 l/100 km.

Díky nejnovější generaci informačních systémů a rozšířením vstupů pro mobilní zařízení je modernizovaný model schopen uspokojit i zákazníky, kteří u automobilu vyžadují moderní technologie a vysokou úroveň konektivity. Ruku v ruce s tím jde i nabídka asistenčních systémů, kde hraje hlavní roli adaptivní tempomat, zahrnuje i parkovací kamery a systém Grip Control, který pomáhá při jízdě na zhoršeném povrchu. Pro páry i pro rodiny s menšími dětmi je 2008 dobrou volbou a bude příjemným společníkem i při delším cestování.

Peugeot 2008 začíná v aktuálním akčním ceníku na 465 000 Kč, testovaná motorizace je k dispozici od 555 000 Kč.

Peugeot 5008 (4)

Peugeot 5008 – stálice, s níž bude spokojená celá rodina

Současná generace tohoto modelu je na trhu od roku 2017 a během let prošla modernizací. Ta přinesla upravenou přední masku, takže teď lépe zapadá mezi auta navržená v současném designovém jazyce značky. Plasticky vyvedená mřížka, která vyvolává dojem vlnící se plochy, nese uprostřed logo, pěkné je i protažení prvků z mřížky až do boků, kde kolmo navazují dlouhé trubice denního svícení. V případě testované verze působí dobře i kontrastní barva střechy, díky níž má auto modernistický černo-bílý vzhled. Velké SUV, které měří na délku 4,6 metru, vypadá i díky omlazení pořád velmi dobře a s menší 2008 si tak v ničem nezadá.

Peugeot 5008 (6)

Úpravy se dotkly také interiéru, který si sice ponechal uspořádání palubní desky, řada detailů se ale změnila. Vrchol středového panelu ovládl displej infotainmentu, který je výrazně větší než ten předchozí. Dřívější páčku automatické převodovky na středové konzole vystřídala tlačítková varianta. Řešení přístrojového štítu je podobné jako u modelu 2008, stejně jako malý volant zploštělý ne dvou stran. Vnitřní prostor je velkorysý, ve voze zůstala i třetí řada sedadel, na nichž se mohou celkem pohodlně přepravit i větší děti. Výhodou jsou tři nezávislé sedačky v druhé řadě, navíc má každá své vlastní Isofixy. Pokud ale sedačky ve třetí řadě sklopíme, máme k dispozici nadprůměrných 702 litrů objemu v zavazadlovém prostoru, v pohodě tedy naložíme věci i na delší cestu s větší rodinou.

Peugeot 5008 (2)

Pod kapotou má testované auto pro změnu dieselový motor, a to opět známou jednotku – 1,5litrový BlueHDi, který poskytuje výkon 96 kW, tedy ve výsledku výkonově shodný jako u menší 2008. Velké SUV by si ale zasloužilo silnější motor, dřívější dvoulitr už ale bohužel v nabídce není. Nedá se tedy čekat taková dynamika jako 2008, z nuly na stovku zrychlí za 11,8 sekundy, což je cca o dvě sekundy víc než se uvádí u 2008 s testovaným benzínovým motorem. Potěší ale úsporný provoz – během testu jsme zaznamenali spotřebu 6,3 l/100 km, v tabulkách se uvádí 5,6 l/100 km v kombinovaném provozu. Pochvalu si zaslouží pohodlí při jízdě, přejezdy nerovností jsou hladké, přesuny na delší vzdálenosti bezproblémové.

Nabídka technologií je široká, některé už v základu, adaptivní tempomat sice až od vyšších stupňů výbavy, nakonec lze ale vůz konfigurovat tak, že je vybaven moderními asistenčními i parkovacími systémy a za příplatek lze pořídit i velmi praktické infračervené noční vidění. Pokud tedy plánujete cestování ve větší partě, máte početnější rodinu nebo náročné sportovní či jiné koníčky, které vyžadují rozměrnější náčiní, bude vhodnou volbou právě 5008.

Peugeot 5008 je v akčním ceníku k mání od 699 000 Kč, testovaná dieselová motorizace začíná na 789 000 Kč.

Foto: Romana Černá

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru