Jeep Compass – test

Přestože v portfoliu značky nepatří úplně mezi ikony, je jedním z nejlépe prodávaných modelů Jeepu v Evropě. Vůz, který byl prvním SUV značky, vyráběným již kompletně pod křídly skupiny Stellantis, prošel několika modernizacemi, z nichž ta nejnovější přinesla především hybridní pohonný systém spojený s benzínovým motorem 1,5 l. Právě ten jsme si vybrali do testu.

Jeep Compas (1)

Exteriér je moderní a spíš evropský, od původního teréňáku se Compass svým vzhledem již dost vzdaluje. Zachovává si ale hlavní atributy značky, například přední masku se sedmi „zuby“ nebo vysoko vytažené hranaté podběhy kol. Záď ovšem přibližuje Compass spíš crossoveru, i když mu zůstala řada terénních schopností, jak se ještě dále v testu dozvíme. Modernizace se výrazněji projevila například na designu světlometů, které jsou teď podle současných trendů hodně úzké.

Rozměry se oproti předchůdci nezměnily, na délku měří Compass 4,4 metru a stojí na rozvoru 2,6 metru. Příjemně prostorný je zavazadelník o objemu 438 litrů, navíc se dá jeho víko jednoduše otevřít pohybem nohy pod zadním prahem. Řidič i spolujezdec mají k dispozici dostatek místa, na zadních sedadlech je trochu méně prostoru pro nohy, zato nad hlavou je kabina dostatečně vzdušná.

Jeep Compas (5)

Interiér doznal změn již při minulé modernizaci a je na něm znát, že se mnohem víc zaměřuje na pohodlí posádky a snadné ovládání. Palubní deska má tradiční ergonomii, displej infotainmentu je velký a volně stojící, středový panel nese minimum tlačítek a na konzole najdeme kromě páky automatické převodovky jen tlačítko elektrické parkovací brzdy a přepínač jízdních režimů. Přístrojový štít je plně virtuální. Na jeho displeji je možno zobrazit řadu informací, displej infotainmentu tak řidič prakticky nepotřebuje, protože má vše potřebné přímo před sebou. Tím spíš, že nastavení klimatizace a hlasitosti rádia obstarávají tradiční kruhové voliče – v tomto směru má tedy šofér stále k dispozici ergonomické a intuitivní ovládání.

Jeep Compas (3)

Novinkou tohoto modelového roku je systém, který spojuje motor 1,5 litru s 48V elektromotorem do tzv. mild-hybridu s výkonem 95 kW. Elektromotor je využíván především pro rozjezd, kdy kromě svižného nástupu točivého momentu také působí pozitivně při snižování emisí. Akcelerace sice není závratná, potěšující je ale absence cukání automatické převodovky, kterým trochu trpěl vůz, který jsme testovali před touto modernizací. Velmi příjemná je deklarovaná kombinovaná spotřeba 5,9 l/100 km, tím spíš, že během testu jsme dosáhli hodnoty 6,6 l/100 km, které je uváděné hodnotě dost blízko. Mild-hybridní motorizaci je možno volit pouze s pohonem přední nápravy, což se může trochu projevit při přejezdech větších nerovností, jinak je ale Compass dost komfortní a v zatáčkách se příliš nenaklání.

Generační výměna přinesla mimo jiné i celé spektrum asistenčních systémů, které podporují bezpečnou jízdu, parkování a usnadňují ovládání. Pochvalu zaslouží nová panoramatická kamera s vysokým rozlišením, autonomní nouzové brzdění ale občas zasahuje příliš brzy. Compass je prvním Jeepem, který dostal do výbavy dálniční asistent pro autonomní řízení 2. úrovně.

Jeep Compass e-Hybrid je v aktuálním akčním ceníku dostupný od ceny 819 000 Kč. Pokud byste chtěli zvolit verzi s pohonem všech kol, pak je jedinou volbou plug-in hybrid, který začíná na 1 039 900 Kč.

Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru