Jeep Avenger – Evropské auto roku má dynamiku – test

Model, který je poháněn výhradně elektromotorem, a neprodukuje tudíž žádné emise škodlivin, se postaral počátkem roku o pořádný poprask. Zvítězil totiž v anketě motoristických novinářů, která každoročně vyhlašuje evropské auto roku. Ekologická verze auta od značky, která je odnepaměti spojena s terénní jízdou, byla hostem v naší testovací garáži.

Jeep Avenger (9)

Design je na první pohled přitažlivý, v testované zlatožluté auto nikdo nepřehlédne. Na přední masce nechybí motiv „zubů“, na něž jsme zvyklí u velkých Jeepů. Tento benjamínek je zároveň robustní i roztomilý. K té druhé vlastnosti přispívá několik detailů, které potvrzují jeho hravost. Na střeše při pohledu z profilu objevíte malý výstupek, který při bližším ohledání připomíná berušku, tedy slunéčko sedmitečné. Dalším milým pozdravem designéra je obrázek malého chlapce na čelním skle, který dalekohledem pozoruje hvězdy na opačném konci tohoto skla. A není to jen tak nějaký kluk – má zpodobňovat malého syna designéra Jeepu Avenger.

Že je vůz poháněn elektřinou se pozná stěží, auto vypadá jako kterýkoliv jiný konvenční model. Na délku jen o trošku přesahuje čtyři metry, přesto působí o něco větší. Také v interiéru je na vůz těchto rozměrů docela dost místa. A to i přesto, že pod sedačkami je uložena sada akumulátorů, které napájejí elektromotor o výkonu 115 kW (156 koní). Rodina se přepraví pohodlně, stejně tak i její zavazadla, protože do kufru se vejde 355 litrů nákladu.

Jeep Avenger (2)

Uspořádání palubní desky je ergonomicky příjemné, řidič má potřebné informace přímo před sebou v digitálním přístrojovém štítu, a potřebné ovládání zvládneme pomocí tlačítek na volantu. Další nastavení je možné přes displej infotainmentu, který je poměrně velký a posazený na samém vrcholu palubovky. Zajímavé je řešení automatické převodovky, která se ovládá pomocí tlačítek umístěných horizontálně na středovém panelu.

Jeep Avenger (8)

Přestože se jedná o čistě elektrické auto, nebojí se terénu – světlá výška je dvacet centimetrů, zvládne nájezdové úhly 20 stupňů vpředu a 32 vzadu. Na polygon s ním rodina asi nepojede, ale taková zasněžená či rozblácena cesta na chalupu, s tou si Avenger poradí opravdu hravě. Výkon motoru vzhledem k velikosti auta slibuje svižnou jízdu a v té rozhodně nezklamal. Také poměrně tuhý podvozek a výborné naladění tlumičů umožní dynamické průjezdy zatáčkami, a to bez větších náklonů. Dojezd na jedno nabití by měl být až 400 kilometrů, nám se podařilo ujet 350 kilometrů. Při jízdách městem se dá s tímto mini Jeepem jezdit hodně úsporně – dostali jsme se na 11 kWh/100 km, místy se spotřeba dostala až na 7,1 kWh/100 km.

Jeep Avenger s elektrickým pohonem začíná v akčním ceníku na 899 900 Kč, vždy se jedná o vůz s pohonem předních kol. Výš s cenou se pak dostanete při volbě vyšší výbavy, výkon motoru zůstává stejný.

Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru