Ford Kuga – Full-hybrid nebo Plug-in hybrid? Který si vyberete? – test

Oblíbené SUV z produkce značky Ford je ideální pro rodinné cestování, a to jak pro delší trasy, tak na přemisťování po městě. Kromě benzínového motoru si jej můžete pořídit také s hybridním pohonem. A na výběr jsou hned dvě možnosti – full-hybrid, který si dobíjí akumulátory prostřednictvím spalovacího motoru a rekuperace za jízdy, nebo plug-in hybrid, jež dobijete v elektrické zásuvce. V redakci jsme otestovali obě varianty.

Ford Kuga plug-in hybrid (2)

Historie modelu se píše už nějaký ten pátek, současná generace je na trhu od roku 2019. Elektrifikované verze si zjevně získaly velkou oblibu u zákazníků – Kuga byla nejprodávanějším vozem s plug-in hybridním pohonem v Evropě. Jak se nám auta zamlouvala během testu?

Kompaktní rozměry dovolují snadnou manipulaci a ovládání, zároveň ale uvnitř najdete dost místa i na zadních sedadlech. Druhou řadu sedaček můžete posouvat, takže si velikost kufru přizpůsobíte vlastním potřebám. Obě hybridní verze mají zavazadelník o něco menší než konvenční varianta, přesto ale nabídnou 581 litrů objemů. To je velmi slušný parametr i pro rodinu s dvěma dětmi. Kromě toho nabízí Kuga jednu moc praktickou vychytávku, kterou oceníte, ať jsou vaši potomci malí či větší. Na bočních dveřích jsou totiž výsuvné chrániče hran, takže otlučené dveře vaše i cizí už vás trápit nemusí, i když se nedočkaví malí výletníci hrnou ze dveří dřív, než jim stačíte dveře přidržet.

Ford Kuga hybrid (1)

Zvenku je Kuga pohledné SUV, jemuž sluší velká přední mřížka a velké záhyby na předním nárazníku. Výborně mu sedí výrazné barvy, testovaná modrá se nám velmi líbila. Druhá verze ve sportovní šedé byla sice méně nápadná, zato ale ve spojení s černě lakovanými koly působila dynamickým dojmem. Interiér byl v obou verzích shodný – černé čalounění s červeným prošíváním ladilo s oběma vozy výborně. Pro řidiče je příjemný dole zploštělý volant obšitý perforovanou kůží, stejně jako ergonomicky vydařený štít s virtuálními přístroji. Ovladače v maximální míře nahradil dotykový displej, nastavení klimatizace ale zůstalo v režii koleček a tlačítek, což je praktické hlavně pro ty, kdo jsou zvyklí na tradiční způsob ovládání. Komfortní je head-up displej, který se promítá na výsuvný panel před čelním sklem.

Ford Kuga plug-in hybrid (3)

Základem pohonného systému je u obou typů hybridů benzínový motor o objemu 2 488 cm3, který má výkon 112 kW a pracuje v Atkinsonově cyklu. Celkový systémový výkon spalovacího motoru s elektromotorem je 165 kW, což je na rodinný vůz opravdu slušná síla, která stačí pro dynamickou dálniční jízdu i bezpečné předjíždění. Co prozradily palubní počítače obou verzí po testu? S full-hybridem jsme jezdili se spotřebou 5,7 l/100 km a při plném nabití akumulátorů ujeli čistě na elektřinu přes 73 kilometrů. Plug-in hybrid měl výsledky o maličko lepší – spotřebu 5,6 l/100 km a elektrickou jízdu zvládl něco přes 90 kilometrů.

Kterou verzi raději zvolit? Záleží hodně na tom, jaké jsou možnosti dobíjení. Při pravidelném doplňování zásob v akumulátorech se dá jezdit prakticky jen na elektřinu, což vyjde levněji, a přitom máte jistotu spalovacího motoru pro případ, že potřebujete dojet o něco dál, než vám stačí kapacita baterie. Rozhodující může být i pořizovací cena – k té se dostaneme v závěru.

Ford Kuga plug-in hybrid (6)

Zbývají jízdní vlastnosti, které definuje sportovněji laděný podvozek. To souvisí s testovanou výbavou ST Line. Výsledkem je jistější průjezd zatáčkami, trochu intenzivnější kontakt se silnicí, nicméně přejezdy nerovností jsou hladké. Náklony v zatáčkách nerozhodí ani citlivější členy rodiny, na SUV jsou totiž překvapivě minimální. Plynule řadící automatická převodovka pak skvěle zapadá do skládačky sympatického rodinného auta.

Ford Kuga začíná v ceníku na 922 900 Kč, akční nabídka startuje dokonce již na 642 900 Kč. To se ale jedná o benzínovou motorizaci 1,5 l. U hybridní verze je ceník nastaven od 1 060 900 Kč, akční cena od 760 900 Kč. Zvolíte-li plug-in hybrid, startuje cena na 1 214 900 Kč, resp. akčních 854 900 Kč.

Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru