Peugeot 308 – S novým lvem na kapotě – test

 

Jeho předchůdce byl velmi úspěšný, dosáhl i na titul Evropského auta roku v roce 2014 a dotáhl počet prodaných kusů na víc než sedm milionů. Podívali jsme se v testu na aktuální novou generaci. Má totiž výrazně upravený vzhled i nabídku motorizací, mezi něž přibyl plug-in hybridní systém.

Peugeot 308 (2)

Lev na masce chladiče už není zjednodušená figurka krále zvířat, nýbrž umělecky propracovaná hlava s hřívou, jejíž linie působí velmi moderně. Kromě toho definuje příď nový design světlometů, které se skládají z úzkých světel po bocích a svislic LED diod pro denní svícení. Trojrozměrná maska chladiče je vysoká a směrem dolů se zužuje. Záď charakterizují světla ve stylu tří lvích drápů, spojuje je tenká světelná lišta.

Kabina pokračuje v duchu i-Cockpitu, který je na první pohled identifikovatelný díky nízké hranaté kapličce přístrojového štítu. Prodloužení rozvoru o 55 milimetrů přispělo ke zlepšení prostorového komfortu cestujících. Vzhledem ke kompaktním rozměrům vozu potěší objem zavazadelníku 412 litrů, z toho 28 litrů je v oddělené schránce pod podlážkou.

Peugeot 308 (8)

Ergonomie palubní desky se v zásadě neodchyluje od uspořádání v předchozí generaci, velký displej multimédií je ale na dolním okraji doplněn lesklou lištou, v níž jsou ikonky pro dotykové ovládání. Umístění přístrojového štítu a viditelnost na údaje je pořád trochu kontroverzní a hodně záleží na výšce postavy. Lidé menšího vzrůstu si výhled nemohou vynachválit, dlouháni mají spíš opačné dojmy. Zásadní důležitost pro ovládání vozu má volant, na němž jsou soustředěny všechny podstatné funkce. Umožňuje ovládat rádio, telefon i asistenční systémy, zároveň má zabudovaná čidla pro rozpoznání úchopu – další krok v cestě k autonomnímu řízení. Středová konzola nese přepínač a tlačítka jízdních režimů, obojí nahrazuje páku automatické převodovky.

Paleta motorizací je poměrně pestrá, ačkoliv u vozu této kategorie není vždy pravidlem ani nabídka naftové pohonné jednotky. Konvenční pohony u Peugeotu 308 reprezentuje benzínová jednotka PureTech 1,2 litru, tříválec s šestistupňovým manuálem nebo automatickou převodovkou EAT8 s výkonem 130 koní. Dieselový motor je čtyřválec 1,5 litru s výkonem 130 koní, možnost řazení je jak manuálně, tak automatickou osmistupňovou převodovkou. Dál jsou tu dvě hybridní varianty – celkové výkony jsou 225 nebo 180 koní, v obou případech se jedná o plug-in spojený s motorem PureTech, řazení zajišťuje osmistupňový automat a dobíjení je možné výkonem 3,7, respektive 7,4 kW s dobou nabití do plné kapacity od 1:55 do 7:05 hodin podle typu nabíječky.

Peugeot 308 (5)

Nám se do testu dostal spolehlivý tříválec spojený s automatickou převodovkou, u něhož v technických parametrech najdete kombinovanou spotřebu 5,5 l/100 km, my jsme v testu jezdili za 6,8 litru, přičemž se ukazoval dojezd přijatelných 700 kilometrů. Cenově se jedná o variantu spíš v nižší části nabídkového spektra, nafta by měla jít se spotřebou asi o litr níž.

Asistenční systémy jsou sdruženy v balíčku Drive Assist 2.0, v němž k adaptivnímu tempomatu a systému pro udržování v pruhu přibyly tři nové funkce – poloautomatická změna jízdního pruhu fungující v rychlostech od 70 do 180 km/h, doporučení rychlosti podle dopravního značení a optimalizace rychlosti podle sklonu zatáčky. Ve standardu či za příplatek jsou k dispozici i další systémy pro bezpečnější jízdu a usnadnění parkování.

Peugeot 308 je v aktuálním ceníku dostupný od 620 000 Kč, testovaná motorizace s automatickou převodovkou začíná o šedesát tisíc výš.

Testovaný model:

Peugeot 308

motor:  zážehový tříválec 1199 cm3

výkon:  96 kW/130 k při 5500 ot./min.

točivý moment:  230 Nm při 1750 ot./min.

rozměry:  délka 4367 mm, šířka 1852 mm, výška 1441 mm

rozvor náprav: 2675 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru