Toyota Highlander – Znovu neohroženě do kopců – test

Po téměř dvou letech jsme se znovu svezli tímto obrem. Tehdy novinka, poprvé v Evropě i u nás, nyní již stálice. Sedmimístný hybridní model Highlander dlouho nebyl určen pro zákazníky na starém kontinentu. Jeho domovem byla kromě Japonska například Amerika, už před nějakou dobou ale Toyota avizovala, že toto rozměrné rodinné SUV nabídne i tuzemským řidičům. 

Toyota Highlander (5)

Už první seznámení potvrdilo očekávání velkého, robustního vozu, který si přesně dokážeme představit na širokých amerických autostrádách. Jak to půjde v úzkých uličkách českých měst, jež se datují často už do středověku? Na délku měří skoro pět metru a na šířku téměř dva, rozhodně patří svými proporcemi mezi největší SUV na trhu. Na druhou stranu nemá třímetrový rozvor, zato ale velmi slušný „rejd“, což poznáme už při prvním výjezdu z naší garáže. Vytáčíme se napoprvé, stejně tak při zatáčce na strmou rampu, kterou si snad architekt vymyslel jako pomstu všem řidičům. Manévrování je překvapivě snadné.

Vnější vzhled je také impozantní. Doširoka otevřená přední mřížka pěkně kontrastuje s úzkými světlomety, podobné je to i na zádi, kde sice upoutá pozornost masivní ochranná lišta na dolním okraji, svítilny jsou ale rovněž velmi tenké. Profil je na sedmimístné SUV docela dynamický, pozitivně se na tom podepisuje zužující se linie okna a přehnaně nepůsobí ani poměrně dlouhý zadní převis.

Toyota Highlander (7)

Interiér nezůstává majestátnímu zevnějšku nic dlužen. Highlander je sedmimístný a konfiguraci sedadel máte plně ve své režii. Třetí řada sedadel je sklopná (při jejich složení do podlahy máte takřka rovnou ložnou plochu), druhá řada posuvná. Díky tomu můžete vyladit šířku uliček mezi první, druhou a třetí řadou tak, aby se sem mohlo pohodlně vejít všech sedm pasažérů. Největší komfort má samozřejmě řidič se spolujezdcem, jejichž sedadla připomínají rozměrná masážní křesla z wellnessu. Přesto by se na opravdu dlouhé cesty hodil výsuvný sedák kvůli lepší opoře nohou a menší zátěži pro páteř. Zavazadelník je veliký – v pětimístném uspořádání 579 – 658 litrů, když vás pojede opravdu sedm, vejde se ještě 268 litrů nákladu.

Palubní deska odpovídá stylu vozu – je vysoká a díky koženému čalounění, prošívání a dřevěnému obložení působí hodnotně. Ukazatele v přístrojovém štítu jsou přehledné a dobře čitelné, nechybí informace o využití hybridního systému. Středový panel obsadil displej multimédií a soubor ovladačů, to vše spojeno jedním rámečkem, což opticky zvětšuje obrazovku, která ale sama o sobě zase tak velká není. Ovládání je intuitivní a řada funkcí se stále nastavuje tlačítky, a to včetně spínače jízdních režimů.

Toyota Highlander (2)

Ty souvisí mimo jiné i se systémem pohonu, kterým je hybridní soustava spojující 2,5 litrový benzínový motor s předním a zadním elektromotorem. Zadní elektrická jednotka zajišťuje pohon všech kol, který se aktivuje automaticky podle jízdní situace. Jedná se o vyzkoušené řešení, které Toyota ve svých modelech používá dlouhodobě. Umožňuje mimo jiné vyhnout se i u takto velkého vozu zařazení šestiválcové motorizace. Ve výsledku je sice auto trochu těžkopádné, vzhledem k jeho cílové skupině by to ale nemuselo nijak vadit. Kdo žádá lepší akceleraci, přepne si jízdní režim na Sport, výletníci mimo cesty aktivují Trail. V kombinovaném provozu by se měl Highlander pohybovat se spotřebou 6,6 l/100 km, naše spotřeba během testu se příliš nelišila – na okreskách jsme měli spotřebu 6,5 litru, na dálnici trochu více 7,5 až 8 litrů, tj. zpravidla jsme jezdili za sedm litrů. Dojezd s plnou nádrží by tak měl být při této spotřebě 660 km. Jízda je pro posádku příjemná – dobré odhlučnění kabiny propouští aerodynamický hluk zvenku až při vyšších rychlostech, přejezdy běžných nerovností jsou bezproblémové, s náklony v zatáčkách se při tomto typu karoserie musíte smířit. Dálniční přesuny jsou pro Highlander ideální disciplína.

Toyota Highlander (6)

Náročný evropský zákazník dostane také odpovídající sadu bezpečnostních technologií, mezi nimiž nechybí předkolizní bezpečnostní systém, který rozpoznává chodce, a to i v noci, adaptivní tempomat a další asistenční technologie.

Toyota Highlander je k dispozici od ceny 1 450 000 Kč, testovaný vůz ve vyšší výbavě Executive pak začíná na 1 855 000 Kč.

Testovaný model:

Toyota Highlander

motor:  zážehový čtyřválec 2487 cm3

výkon:  140 kW/190 k při  6000 ot./min.

celkový výkon hybridní soustavy: 182 kW/244 k

točivý moment:  239 Nm při 4300 – 4500 ot./min.

rozměry:  délka 4966 mm, šířka 1930 mm, výška 1755 mm

rozvor náprav: 2850 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru