Renault představuje svoji novou vlajkovou loď – model Rafale

A značka říká – dobývání segmentu D může nyní začít. Poté, co začali s rodinně orientovaným modelem nový Renault Espace, přichází nyní inovativní model Rafale. Je prvním sériovým vozem značky, který byl navržen zcela v souladu s novým formálním jazykem, který byl představen, když se Gilles Vidal stal šéfem designu Renault.

3E1A4630-Modifier

Vůz má jít s dobou díky své špičkové konektivitě, motorizaci E-Tech full hybrid o výkonu 200 k, která je stejně výkonná jako účinná, a díky použití recyklovaných materiálů. Později přijde verze s novým motorem E-Tech 4×4 o výkonu 300 koní. Nový Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 k se začne prodávat na jaře 2024.

2D8A3788

Model je založený na platformě CMF-CD poslední generace. Mírně zvýšená karoserie typu fastback spolu s vizuálními ochrannými prvky kolem karoserie řadí nový Renault Rafale do kategorie kupé SUV. Vozidlo má dynamickou, sportovní siluetu. S délkou 4,71 m a šířkou 1,86 m se řadí do segmentu D, zatímco jeho výška 1,61 m ho řadí do středu segmentu sportovních SUV. Díky dlouhému rozvoru (2,74 m, shodnému s rozvorem Nového Espace) může využívat ladnou linii střechy, která zachovává prostor nad hlavou ve druhé řadě, aniž by bylo nutné přerušovat linii u zadního okna. Sklon zadního okna je 17°, což je klíčový faktor pro aerodynamickou účinnost, a proto také není nutné zadní okno stírat. Širší rozchod kol (+4 cm ve srovnání s modelem Nový Espace) dává vozu pevný základ s optimalizovaným vedením „černých kol“, a to jak ve vertikálním směru, s koly v jedné rovině s karoserií, tak v horizontálním směru, s 20palcovými koly, která při pohledu z boku dokonale vyplňují svůj podběh.

3E1A4905-Modifier

Víceprvkové zavěšení umožňuje dosáhnout nejlepšího možného naladění jízdních vlastností, aniž by to bylo na úkor komfortu. Poskytuje také lepší kontrolu nad akustickou zpětnou vazbou. Systém řízení všech kol 4CONTROL advanced zajišťuje výrazné zlepšení ovladatelnosti při nízkých rychlostech a agilitu a dynamiku při středních a vysokých rychlostech. V zatáčkách projížděných při rychlostech nad 50 km/h zlepšuje mikrořízení (až o 1 stupeň) zadních kol ve stejném směru jako předních kol stabilitu vozu tím, že snižuje setrvačnost zadní nápravy. Při nízkých rychlostech lze zadní kola řídit v opačném směru (až o 5 stupňů), což zajišťuje bezkonkurenční agilitu, zejména ve městě, s poloměrem otáčení 10,4 m odpovídajícím městskému vozu. Oproti modelům Austral a Espace, které rovněž využívají víceprvkovou zadní nápravu a systém 4CONTROL advanced, je nový Rafale vybaven také modernizovaným elektronickým systémem řízení zadní nápravy Véhicle Motion Control (VMC 2). Ten zajišťuje lepší předvídání ztráty přilnavosti, což vede ke zvýšení rychlosti v zatáčkách a optimálnímu nastavení všech čtyř kol na silnicích s nerovným a zhoršeným povrchem. Model těží také z širšího rozchodu kol (+4 cm), širších pneumatik (245 mm) a specifických nastavení pružin, tlumičů a protiprokluzového systému. Výsledkem jsou optimalizované jízdní vlastnosti vozidla z hlediska komfortu i dynamiky.

3E1A4032



Facebook

Nejčtenější

Nahoru