Hyundai představil repliku studie Pony Coupe Concept

Značka Hyundai u jezera Como v Itálii ve světové premiéře představila repliku studie Pony Coupe Concept – téměř 50 let po debutu původního koncepčního vozu. Originální Pony Coupe Concept, odhalený na Turínském autosalonu 1974, je významným automobilem v historii značky a jejího designu.  Hyundai odhalil nově vyrobenou studii Pony Coupe Concept na prvním ročníku akce Hyundai Reunion.

hyundai-pony-coupe-concept-restored-02

Tato platforma zaměřená na historický odkaz značky odráží historii značky i její budoucí směřování. Mezi osobnostmi, které se zúčastnily této akce, byli Giorgetto Giugiaro se synem Fabriziem, taktéž dlouholetým designérem.

Díky svému estetickému pojetí byl Pony Coupe Concept ve své době průkopnickým modelem. Nepříznivý vývoj globální ekonomiky na konci 70. let minulého století nicméně zabránil tomu, aby byl vůz, který mohl být prvním sportovním automobilem značky Hyundai, uveden do sériové výroby, a studie se nakonec ani nedochovala. Toto vozidlo však ztělesňuje odvahu a odhodlání značky vstoupit do segmentu sportovních vozů.

hyundai-pony-coupe-concept-restored-event-02

Nyní je tato studie považována za retro-futuristický klasický automobil, který posloužil jako inspirace při navrhování designu některých nedávno představených modelů společnosti Hyundai Motor, například „pojízdné laboratoře“ N Vision 74 s hybridním elektrickým pohonem napájeným z baterií i vodíkových palivových článků nebo koncepčního elektromobilu „45“, který ovlivnil elektrický IONIQ 5.

Exteriér studie Pony Coupe Concept ve stylu „origami“ se vyznačuje ladnými geometrickými liniemi, elegantní křivkou střechy, čistými povrchy bez ozdob, dynamickými proporcemi a jedinečně tvarovanými střešními B sloupky. Vnější vzhled umocňují extrémně stylizované grafické povrchové úpravy včetně lakování nárazníků v barvě karoserie. Klínovitý tvar přídě a kruhové světlomety byly v roce 1974 významnou odlišností, a i dnes působí stále nesmírně elegantně. Záď ve stylu „coda tronca“ (charakterizovaném aerodynamicky tvarovanou splývavou zádí) má štíhlé výklopné víko, které poskytuje přístup k zadní části interiéru.

Minimalistický interiér s ikonickou citlivostí zdůrazňuje skořepinovou konstrukci a „plovoucí architekturu“ orientovanou na řidiče. Jednoramenný volant a anatomická sedadla s dvoubarevným čalouněním a tenkými liniemi zvýrazňují futuristickou estetiku 70. let minulého století.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru