Volkswagen ID. Buzz – Elektrický Bulli na scéně – test

Design, v němž se snoubí retro s futuristickými prvky, přilákal k autu nejednoho zvědavce. Během testu jsme se díky tomu cítili jako v supersporťáku, za nímž se každý ohlédne. Jedná se ovšem o elektromobil, a tak jsme se soustředili také na zcela prozaické a praktické stránky věci – dojezd a nabíjení.

VW idbuzz (1)

Lidé si jej obcházeli ze všech stran, malí kluci koukali s otevřenou pusou. Pamětníci okamžitě poznali rysy ikonického Bulliho z padesátých let, zatímco teenagerům bylo jasné, že pod kapotou by spalovací motor hledali marně. ID. Buzz pohání výhradně elektřina a přední nárazník to naznačuje úplně jasně. V ostatním ale design skutečně vychází z původního modelu T1, tím se netají ani sama automobilka. Tvar kapoty do písmene V, které obzvlášť vynikne v dvoubarevném provedení testovaného vozu, stejně jako logo Volkswagenu posazené uprostřed tenké lišty mezi předními světlomety, hovoří dost jasně. Také vodorovné linie boků a krátké převisy celkem zřetelně odkazují k zakladateli této modelové řady Volkswagenu. Ovšem s tím rozdílem, že původní T1 stál na rozvoru 2,4 metru a na délku měřil pouhých 4,28 metru. Dnešní ID. Buzz využívá modulární koncernovou platformu MEB, která dovoluje postavit vůz na rozvor 2,99 metru!

VW idbuzz (4)

Také celková délka je znatelně větší, přesahuje 4,7 metru. Není tedy divu, že kabina je mimořádně prostorná a vzdušná. Velké prosklené plochy oken tento pocit ještě umocňují. Sedadla řidiče a spolujezdce jsou oddělena sloupkem, který skrývá řadu praktických schránek a odkládacích ploch, další jsou ještě přímo v palubní desce. Zajímavě působí rozdíl ve velikosti displejů – ten před řidičem je spíš menší, nicméně zobrazuje všechny potřebné informace. Zato obrazovka infotainmentu je opravdu hodně velká a dominuje středu palubní desky. Zároveň prakticky nahradila veškerá tlačítka. Je to ostatně vidět i na povrchu, který není zrovna odolný proti otiskům prstů. Dotykem se tu nastavuje dokonce i vyhřívání sedadel. Ta jsou opravdu pohodlná, s nastavitelnými područkami a výsuvnými sedáky. Ani v druhé řadě komfort nechybí a pohodlné je i nastupování díky posuvným bočním dveřím. Pro zavazadla je vyčleněn prostor o objemu 1 125 litrů, není tudíž problém převézt kromě kufrů také třeba rozměrnější sportovní vybavení.

Pohonnou jednotkou je synchronní elektromotor s maximálním výkonem 150 kW (204 koní), který disponuje točivým momentem 310 Nm. Hnací sílu dodává kolům zadní nápravy. Energii mu dodávají akumulátory s využitelnou kapacitou 77 kWh, které se podle nabíjecího výkonu mohou nabít na osmdesát procent za pouhou půlhodinu u stojanu se 170 kW. Dojezd se pohybuje podle technických údajů od 392 do 425 kilometrů, nám se během testu podařilo zaznamenat dojezd 362 kilometrů a spotřebu mezi 24 a 26 kWh/100 km. Kromě hladkých rozjezdů typických pro elektromotory potěší ID. Buzz také kvalitní izolací a tudíž dobře odhlučněnou kabinou. Jízdním stylem nadchne hlavně řidiče, kteří vyhledávají pohodový a nekomplikovaný přesun z místa na místo. Dobře se ovládá, řazení vůbec neřešíte, brzdu skoro nepotřebujete, protože ke zpomalení stačí sundat nohu z plynu.

VW idbuzz (7)

Spoustu akcí a rozhodování za vás zvládnou asistenční systémy, které dokážou sdílet data a učit se často opakovaným manévrům při parkování. Když vyhodíte směrovku, samy za vás automaticky změní jízdní pruh. To ovšem funguje na dálnici a od rychlosti 90 km/h. Díky prediktivnímu tempomatu se může rychlost jízdy automaticky přizpůsobovat stanoveným limitům nebo zatáčkám. I přes sofistikované funkce ale stále platí, že ruce řidiče musí zůstat na volantu, aby mohl v případě potřeby plně převzít aktivitu. Inženýři ovšem mysleli kromě bezpečného a pohodlného cestování také na potřeby pasažérů v oblasti konektivity. K dispozici je až osm rozhraní USB pro připojení a nabíjení externích zařízení, přičemž dva vstupy USB-C slouží i k přenosu dat. Kromě toho zde funguje hlasové ovládání s rozpoznáváním jazyka a libovolných formulací.

Volkswagen ID. Buzz je v nabídce od 1 593 854 Kč, přičemž k dispozici je jedna verze elektromotoru i baterie, takže do hry už vstupuje jen případná příplatková výbava. Pro úplnost dodejme, že existuje také užitková verze ID. Buzz Cargo, jejíž cena začíná na 1 496 456 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru