Toyota Corolla Cross – Kompaktní rodinné SUV – test

Oblíbený model Corolla má za sebou modernizaci, která přinesla rozšíření o nový vůz – Corolla Cross. Do nabídky tak k sedanu, hatchbacku a kombi přibylo i kompaktní SUV. Působí robustně, ale dobře se s ním manévruje a pro rodinu je zajímavé svým praktickým využitím.

Toyota Corolla Cross (5)

Corolla je nejprodávanějším modelem auta na světě a na svém kontě má přes 50 milionů prodaných kusů. Po 55 letech existence má s rozšířením o verzi SUV ambice tato čísla ještě podstatně navýšit. Dispozice k tomu má – kromě sympatického vzhledu nabízí i novou generaci hybridního pohonu, s nímž je možno dosáhnout ještě úspornějšího provozu. Ze dvou nabízených variant (obě jsou hybridní) jsme do redakčního testu vybrali výkonnější, protože právě ta může být dodávána i ve verzi s pohonem všech kol.

Robustní vzhled nového modelu zajišťuje masivní přední maska s výrazně strukturovanou mřížkou, která je ještě lemována kontrastní lištou po celém obvodu. Masivní přední nárazník má plastové ochranné lemy, stejně jako celý spodní obvod auta. V testované modrošedé barvě je střídání světlého odstínu s černými detaily působivé. Na první pohled byste nehádali, že délka je jen 4,46 metru.

Rozvor náprav 2,64 metru zajišťuje dostatek prostoru uvnitř, stejně jako vyšší stavba SUV, takže dost místa je i nad hlavami cestujících v druhé řadě. Zavazadelník má objem 436 litrů, tedy dost na cesty v rodinném uspořádání. Příjemné jsou velké dveřní otvory, to oceníte při nastupování s malými dětmi, které je potřeba připoutat v autosedačkách.

Toyota Corolla Cross (6)

Pro řidiče je k dispozici tradiční rozložení přístrojů, kdy se ve virtuálním štítu zobrazují dva kruhové ciferníky s dalšími údaji uprostřed, displej infotainmentu je umístěn jako volně stojící na vrcholu středového panelu a řazení obstarává automatická převodovka, jejíž klasická řadicí páka je na obvyklém místě středového tunelu. Potěší i jednoduché intuitivní ovládání klimatizace kruhovými voliči pod displejem.

Testovaná motorizace nabízí výkon hybridní soustavy 197 koní, přičemž cca do rychlosti 50 km/h je možno při nabitém akumulátoru jet v čistě elektrickém režimu. Akumulátor se dobíjí za jízdy pomocí spalovacího motoru a rekuperace kinetické energie. Od tabulkově uváděné kombinované spotřeby jsme se během testu příliš neodchýlili – zaznamenali jsme průměrně 6,3 l/100 km. Příjemně pohodová jízda bude nejlépe vyhovovat právě rodinným cestám, ostatně jedná se i podle automobilky přesně o tuto cílovou skupinu, pro niž je model určen.

Toyota Corolla Cross (3)

Co se týče bezpečnostních systémů, pracuje Toyota s balíčkem technologií Safety Sense, který v případě Corolly Cross kombinuje s dalšími asistenty do tzv. T-Mate. Řidič tak dostává široké spektrum pomocníků jak při řízení, tak při parkování. Za zmínku stojí například dopravní asistent pro zařazování na křižovatkách nebo online dálkové aktualizace funkcí vozu.

Toyota Corolla Cross začíná na ceně 844 900 Kč, testovaná motorizace je od 919 900 Kč. Aktuálně je u této značky v ceníku zajímavé zvýhodnění výbavových paketů, které automobilka připravila k 30. výročí zastoupení značky v ČR.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru