Toyota představuje novou RAV4 šesté generace, která staví na odkazu svých předchůdců. Současně uvádí pokročilé technologie, jež nastavují nová měřítka schopností, provozní hospodárnosti, bezpečnosti a kvality digitálního prostředí.
Toyota RAV4 si díky své všestrannosti a spolehlivosti vydobyla širokou oblibu u několika generací zákazníků po celé Evropě, kde se od uvedení tohoto modelu v roce 1994 prodalo přes 2,5 milionu vozidel a celosvětově se prodalo více než 15 milionů těchto vozidel.
Nová Toyota RAV4 se pyšní novým robustním stylem karoserie. Ztvárnění přední partie společně s dynamickou siluetou vyjadřují robustní terénní schopnosti a identitu RAV4 při zachování podobných rozměrů jako u předchůdce. Přepracovaný interiér s intuitivním ovládáním přispívá k jistotě za volantem a poskytuje celé posádce vzdušnou atmosféru.
Nová softwarová platforma Arene
Uvedení nové softwarové vývojové platformy Toyota Arene je prvním krokem k plně softwarově řízeným vozidlům. Umožňuje vytváření a nasazování pokročilých bezpečnostních a zábavních funkcí v digitálním prostředí. Arene je základem pro nejmodernější bezpečnostní technologie od Toyoty. Výrazně zvyšují bezpečnost a zároveň přinášejí nové pokročilé asistenční systémy pro řízení a parkování. Světovou premiéru si zde odbývá i nejnovější multimediální systém, který díky Arene přináší vylepšenou konektivitu, navigaci a bezpečnostní nástroje – a s rychlejšími reakcemi než kdy dříve.
Toyota RAV4 s ultra hospodárným plug-in hybridním pohonem se chlubí duálním charakterem čistého elektromobilu a ryze praktického hybridu. Jako plug-in hybrid nabízí elektrický dojezd až 100 km (v komb. cyklu podle WLTP). Nová generace plug-in hybridního systému přináší baterii s kapacitou vyšší o 30 %, poskytující lepší výkon, akceleraci i provozní hospodárnost, a navíc podporující rychlejší způsoby nabíjení. Toyota RAV4 bude v Evropě k dispozici výhradně jako plug-in hybrid nebo klasický hybrid v souladu s multi-technologickým přístupem značky k dosažení uhlíkové neutrality.
Nová lithium-iontová baterie s vysokou kapacitou 22,7 kWh přináší čistě elektrický dojezd až 100 km. Při nabíjení na veřejných DC rychlonabíjecích stanicích je maximální nabíjecí výkon 50 kW, a díky tomu je možné baterii dobít z 10 na 80 % za pouhých 30 minut (v závislosti na podmínkách). Rychlejší je i nabíjení doma nebo s využitím standardních veřejných nabíječek – zde přichází ke slovu nová AC palubní nabíječka o výkonu 11kW, která je dvakrát rychlejší než předchozí provedení, a dobije tak baterii za pouhé tři hodiny.
Nový bateriový modul je spojen s vylepšeným elektromotorem na přední nápravě – nyní o výkonu 150 kW (nárůst o 16 kW) – propůjčujícím vozu působivé akcelerační schopnosti. Inteligentní pohon všech kol (AWD-i) se pyšní ve své třídě špičkovým celkovým výkonem 304 koní, a umožňuje tak akcelerovat z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy.
U Toyoty RAV4 v plug-in hybridním provedení je pod označením RAV4 Plug-in Hybrid 270 poprvé k dispozici verze s pohonem samotných předních kol (FWD), aby byly vylepšené technologie elektrifikace dostupnější širší skupině zájemců. V tomto případě činí maximální výkon 268 koní.
Z nejnovějších technologií značky těží i nová Toyota RAV4 v klasickém hybridním provedení. Zlepšením převodovky, jednotky řízení energie, baterie a dalších komponent se zvýšil výkon motoru, což zajišťuje plynulou akceleraci a dynamické rozjezdy s přímou odezvou řízení. Verze s pohonem všech kol AWD-i (pod označením RAV4 Hybrid 220) nyní poskytuje celkový výkon 191 koní a verze s pohonem samotných předních kol (pod označením RAV4 Hybrid 220) poskytuje celkový výkon 183 koní.
GR SPORT
RAV4 v provedení GR SPORT přináší zážitek z dynamičtější jízdy a sofistikovaný charakter, který se inspiroval motoristickým sportem. O 20 mm širší rozchod kol jde ruku v ruce s vysoce výkonnými tlumiči, zesílenou výztuhou zadní nápravy a jinak odladěným systémem odpružení a posilovače řízení ve prospěch stabilnější jízdy a většího zapojení řidiče do děje.
V kabině RAV4 GR SPORT najdeme kolenní opěrku na středovém panelu, hliníkové pedály a sedadla vyvedená ve sportovním stylu. Lehká 20palcová černá hliníková kola – v exkluzivním designu GR SPORT s pěti dvojitými paprsky – zároveň přispívají k optimalizovanému proudění vzduchu. K atraktivnímu sportovnímu vzhledu dále přispívá nepřehlédnutelný vzor rastru mřížky chladiče (exkluzivně pro verzi GR) s motivem „G“ k dosažení výraznějšího 3D efektu.
Zdroj a foto: Toyota