Volkswagen Caddy PanAmericana – Verze do terénu – test

Vozy páté generace Volkswagenu Caddy jsme testovali již několikrát. Naposledy to byla verze California. Ale tentokrát jsme vybrali nástupce Caddy Alltrack, tedy provedení PanAmericana s nejsilnějším dieselem a pohonem všech kol. Model vychází z druhého výbavového stupně Life a je dostupný pouze pro standardní délku karoserie. Zde tedy s motorem 2.0 TDI v nejsilnější verzi s 90 kW, kdy jsou poháněna všechna čtyři kola a vůz je vybaven šestistupňovým manuálem.

IMG_20221022_143923_resized_20230102_061113668
Název verze „PanAmericana“ vychází ze sítě silnic spojující Aljašku s Ohňovou zemí a vyvolává ve světoběžnících i všech, kdo se jimi chtějí stát, sny o automobilových výpravách a touhu po svobodě. Ideálním vozem pro takovou jízdu by měl být nový Caddy s paketem PanAmericana. Automobilka mu dala do vínku řadu vnějších designových prvků. Mezi nejnápadnější patří lemy podběhů kol a kryty bočních prahů v offroadovém stylu a černé dodatečné lišty na dveřích. V balíčku najdete také
LED čelní i zadní světla, digitální přístrojovou desku Digital Cockpit, specifické potahy sedadel, hliníkové kryty pedálů, centrální zamykání a bezklíčkové zapalování Keyless start.

V prostorném interiéru najdeme klasickou výbavu modelu Caddy s tvrdými nelakovanými plasty. Tlačítka byla nahrazena dotykovým ovládáním na obrazovce infotainmentu. Odkládacích prostorů je tu spousta, místa pro cestující na předních i zadních sedadlech je v tomto pětimístném provedení opravdu dost. Zadní cestující mají k dispozici vyklápěcí stolky na zadní části předních sedaček. Zadní okna se ale bohužel nedají otevírat. Kufr nabízí objem 760 litrů.

IMG_20221022_135606_resized_20230102_061047844

Velmi praktické je otevírání dveří posuvem vzad. Naopak pro páté dveře zavazadlového prostoru, které jsou velmi dlouhé, si musíte nechat více místa za autem. Sedadla jsou pohodlná i pro delší cesty, jen postrádají výraznější boční vedení, které by podrželo v zatáčkách.

Vůz byl vybaven dvoulitrovým vznětovým čtyřválcem s přímým vstřikováním Common Rail a přeplňováním turbodmychadlem s maximálním výkonem 90 kW, točivým momentem 320 Nm při 1 600 – 2 500 otáčkách za minutu. Tento motor je jedinou pohonnou jednotkou s pohonem čtyř kol 4Motion a spolupracuje výhradně s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

IMG_20221022_135300_resized_20230102_060919389

Jak se nám s vozem jezdilo? Caddy je svižné, zátah dostatečný, projev celkově pohodový a lehký kromě řazení, které je typicky německy tužší. Nafta k tomuto typu vozu sedí lépe než benzín. Caddy stojí na moderní platformě MQB, díky ní je prázdné auto klidnější a tolik se nenaklání.

A jaká byla průměrná spotřeba nafty během týdenního testu? Počítač ukázal velice slušných 6,1 l/100 km při jízdách většinou ve dvou a bez nákladu jak po okreskách, tak i v městském provozu. Dojezd s plnou nádrží činil téměř 800 km.

 

 

 

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru