Toyota RAV4 2.5 Hybrid e-CVT 4×4 Adventure – Drsnější, robustní, ale příjemný – test

Nové provedení doplňuje stávající verze Active, Comfort, Selection a Executive a svým výrazným robustním stylem hlásá připravenost vydat se kamkoli do terénu i na silnice. Adventure má oslovit ty zájemce, kteří hledají vozidlo odpovídající jejich dobrodružnému životnímu stylu. U toho zachovává výhody hybridního pohonu díky hospodárnosti a dynamickým jízdním schopnostem.

Toyota RAV4 (3)

Nově pojatá čistě černá maska chladiče je opticky výraznější. Logo se nově přesunulo z náběžné hrany kapoty do střední části, kde je usazeno na horizontální lišty protínající masku. K suverénnímu postoji vozidla přispívá začlenění předních mlhových světel do nových černých rámečků, jakož i nový nástavec pod nárazníkem s leskle stříbrnou povrchovou úpravou.

Výsledný efekt znásobují širší lemy kolem podběhů kol nebo nová 19″ litá kola s matně šedým povrchem. Provedení RAV4 Adventure se nabízí v dvoubarevném laku v kombinaci zelené karoserie v odstínu Urban Khaki se střechou, předními sloupky a zadním spoilerem v šedém odstínu Dynamic – čímž vzdává hold ikonické světlé střeše klasického modelu Toyota FJ40 Land Cruiser.

 

smart

V kabině zaujme speciální design čalounění sedadel s použitím hladké umělé kůže černé barvy a hlubokého prošívání opěrek a sedáků s kontrastními oranžovými švy. Verze je též vybavena prahovými lištami.

O pohon se stará hybridní ústrojí čtvrté generace, standardně s inteligentním pohonem všech kol díky zástavbě dalšího kompaktního elektromotoru na zadní nápravě. Hospodárný a současně výkonný hybridní pohon, spojující elektromotory a benzínový čtyřválec 2,5 litru – vykazující jeden z nejlepších parametrů termodynamické účinnosti na světě mezi sériovými motory – dosahuje maximálního výkonu 222 koní. Díky pohonu AWD-i je dále možné tahat brzděné přívěsy o hmotnosti až 1650 kg.

Model kromě toho přináší prvky modernizace připravené pro RAV4 v modelovém provedení 2022, jako např. nové projektorové LED světlomety nebo přední mlhová světla typu LED. U hybridní i čistě benzínové verze se nabízejí nová desetipaprsková litá kola ve stříbrném provedení pro výbavovou linii Comfort, resp. leskle černém pro výbavu Selection. V kabině se klade důraz na pohodlí a praktičnost prostřednictvím nového LED osvětlení, elektrického nastavování sedadla předního spolujezdce, podsvícených spínačů ovládání oken a nových portů typu USB-C pro nabíjení telefonů a mobilních zařízení na cestách.

Toyota RAV4 (2)

Jak se nám s vozem jezdilo? Upřímně, není to žádný rychlík, ale spíš pohodář, je pořád skoro stejný, což je jeho velmi kladná vlastnost. Při elektrickém rozjíždění je zcela bez zvuku, proto je třeba dávat pozor na okolí, aby si vůz lidé včas povšimli a nikdo nevběhl do cesty před vůz. Při akceleraci auto znatelně pookřeje a radostně zrychlí, ale zvuk motoru nemusí ladit každému uchu. Průměrná spotřeba po týdenním testu činila skvělých 5 litrů benzínu na 100 km, dojezd s plnou nádrží přes 800 km.

Původní Toyota RAV4 v roce 1994 stvořila segment SUV pro volný čas s agilitou připomínající osobní vozy, a tak si tento model získal postupně na celém světě přes 10 milionů zákazníků. Toyota RAV4 jako první v této třídě nabídla hybridní pohon; RAV4 Hybrid je dnes také nejprodávanějším elektrifikovaným modelem SUV.

Cena této verze začíná na 1.194.900 Kč, testovaný model s příplatky byl za 1.229.900 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru