Dacia Jogger – dostupný rodinný vůz – test

Jako rodinný vůz má Dacia Jogger nabízet nejlepší poměr cena vers. prostornost interiéru a víceúčelové využití vozu. Za volantem nabízí řidiči pocit řízení vozu segmentu C. Díky rozvoru 2,90 m je stabilní a 16palcové ráfky mu umožňují dobrý kontakt se silnicí. Pevná konstrukce karoserie mu navíc dodává robustnost. Vyzkoušeli jsme verzi s LPG ve výbavě Comfort.

Dacia Jogger (1)

Prostor pro pasažéry, odhlučnění a výška střechy se podílejí na komfortu vozidla pro všechny cestující včetně třetí řady. Dacia Jogger je ideálním rodinným partnerem pro každý den, ale také pro výjezdy ven a do přírody.

Dacia Jogger (3)

Dacia Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení), díky čemuž se přizpůsobí vozovce. Je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Její rozvor 2,90 m, výška kabiny a svislá zadní část (svislá zadní světla, velmi široké zadní dveře, nízko položená hrana zavazadlového prostoru) přispívají k vnitřní prostornosti, v kabině i v zavazadlovém prostoru. Velká délka zadních dveří a boční odsazení v úrovni oken (40 mm) usnadňují nastupování na zadní sedadla. Je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacia.

Od druhého stupně výbavy je Dacia Jogger vybavena modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Střešní lišty se mohou využít pro jakoukoliv přepravu. V podélné poloze ladí k designu bez negativního vlivu na aerodynamiku vozidla, v příčné poloze slouží jako nosič, který unese až 80 kg (jízdní kola, lyže, střešní box apod.).

Dacia Jogger (2)

Nový model je k dispozici v 5 a 7místné verzi, má tři verze výbavy a je dostupná v šesti barvách karoserie. Vůz je při uvedení na trh k dispozici se dvěma motory se šestistupňovou manuální převodovkou: s novým zážehovým motorem TCe 110 a dvoupalivovým benzinovým/LPG motorem TCe 100 LPG. Paletu motorů doplní v roce 2023 hybridní verze.

Nástupce Dacie Logan MCV a Lodgy se předvedl v týdenním testu výtečně. Ve srovnání s předešlými modely je moderní, má dobré zpracování, i když relativně nízkou cenu prozradí tvrdé plasty. Řidič si rychle najde dobrý posez, do druhé řady je díky dlouhým dveřím snadný a pohodlný přístup. V pětimístné verzi, kterou jsme měli k dispozici, má kufr opravdu dostatečných 842 litrů.

Testovaný vůz byl vybaven litrovým tříválcovým motorem TCe 100 s výkonem 67 kW, jezdíme tedy na benzín i na LPG. Je tu 50 litrová nádrž na benzin a 40 litrů LPG. Model byl vybaven manuální šestistupňovou převodovkou. Automat má přijít až s hybridem, který bude uveden na trh příští rok. Při volnoběhu a na rozjezdu jsme zaznamenali nekultivovaný zvuk motoru, který se v průběhu jízdy uklidnil a ztišil, na dálničním limitu je už aerodynamický hluk značný. Prvních téměř 500 km jsme jezdili na LPG. Auto pak začne blikat a hlásí nízkou hladinu LPG, po změně na benzin (cvaknutí je slyšet) jsme měli k dispozici dalších 590 km. Dosažená průměrná spotřeba benzinu činila 6,3 litrů na 100 km. Vůz se v zatáčkách příliš nenaklání, ale sportovní jízdu nečekejte. Pro rodinnou dovolenou a na dlouhé cesty bez zastávek u čerpaček je auto jako stvořené.

Aktuální ceník začíná na 411 000 Kč.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru