Kia EV6 – Evropské auto roku a spojené protiklady – test

Každá automobilová doba má své trendy, technologické vymoženosti a pochopitelně i emoce. Současná vlna nových modelů letí na křídlech elektromobility a ekologické výroby. Kia k tomu přidává design definovaný jako Spojené protiklady. Co se tady snoubí s čím?

Kia EV6 (8)

Co nejdelší dojezd, výkon bez kompromisů a maximální bezpečnost. Plus samozřejmě nulové emise a materiály z udržitelných zdrojů. Nelehké zadání, z jehož výsledku vzešel model EV6. Kia s ním hodlá zbořit všechny mýty o pomalých elektromobilech s krátkým dojezdem a malým kufrem. A samozřejmě trochu šokovat díky nové vizuální identitě. Čisté linie a jednoduché tvary kombinované s aerodynamickými prvky mají ty nejlepší předpoklady okouzlit i české zákazníky, kterým byl design této značky vždycky dost blízký. Pro ty, kteří chtějí být středem pozornosti, má Kia připravenou verzi GT s výraznými high-tech detaily. Rozměry se řadí k větším vozům, na délku měří 4680 mm, na šířku 1880 mm a výška je 1550 mm.

Obecně platí, že konstrukce vozu poháněného elektromotorem dovoluje zcela nová řešení kabiny a Kia těchto možností využívá na maximum. Jednak má EV6 díky nové platformě rozvor 2,9 metru, takže je vnitřní prostor opravdu velkorysý. Zároveň je úplně změněná architektura palubní desky, kdy více než polovinu šířky zabírá obrazovka infotainmentu a úplně chybí středový panel. Mezi řidičem a spolujezdcem je mohutná loketní opěrka, v níž je umístěn volič jízdních režimů, tlačítko elektronické parkovací brzdy a přepínač kamerového systému. Pro řidiče je tak středobodem volant a údaje na displeji nahrazujícím přístrojový štít. Je to velmi futuristické, zároveň uživatelsky nesmírně komfortní a patrně i připravené na dobu, kdy řízení vozu převezme autopilot.

Kia EV6 (3)

Komfort řidiče i posádky pokračuje volbou relaxačních sedaček, které se ovládají elektricky a jsou čalouněny veganskou kůží nebo látkou vyrobenou za použití recyklátů. Velkou péči věnovali konstruktéři odhlučnění interiéru, takže cestující nejen že neuslyší zvuk elektromotoru, který je už sám o sobě skoro neznatelný, ale ani aerodynamický hluk či zvuky od pneumatik. Zavazadelník nabízí objem 520 litrů a kromě toho je vpředu místo motoru schránka s kapacitou 52 litrů pro další náklad.

Nově vyvinutá platforma umožnila postavit EV6 takřka „od čistého listu papíru“. Velmi nízko položené těžiště a rozložení hmotnosti 53:47 mezi nápravy přispívá k dobrým jízdním vlastnostem, ačkoliv karoserie je relativně vysoká. Pohon všech kol AWD automaticky volí objem hnací síly na jednotlivých nápravách, při běžné jízdě jsou upřednostňována zadní kola. Přepínač jízdních režimů umožňuje volbu Eco, Normal, Sport a Snow.

Kia EV6 (2)

Na výběr je několik výkonových verzí s akumulátory o kapacitě 58 nebo 77,4 kWh. EV6 může disponovat celkovým výkonem 125, 168 nebo 239 kW, verze GT, jejíž výroba má začít v tomto roce, dostane úžasných 430 kW výkonu. Dojezd se potom pochopitelně liší podle zvolené kombinace výkonu elektromotoru a kapacity baterie, může to být až 528 km.

Specialitou této elektrifikované novinky je ultra rychlé dobíjení, které souvisí s použitím nové platformy. Po připojení nabíječky vůz sám rozpozná maximální možnou rychlost nabíjení, nejsou potřeba žádné další adaptéry nebo komponenty. V rychlém režimu je možné dobití z 10 na 80 procent už za 18 minut a za necelých 5 minut získáte dojezd 100 km. Kromě toho najdou zákazníci v autě zásuvku, z níž je možno napájet běžné domácenské spotřebiče. Cestování a kempování tak dostává další komfortní rozměr.

Kia EV6 (7)

Kia nabízí pro své zákazníky možnost na cestách dobíjet svůj vůz za české ceny a bez nutnosti disponovat čipy či aplikacemi jednotlivých distributorů. Díky Kia EV Power Card mohou využívat dobíjecí stanice v sítích společností ČEZ, E.ON a Pražské energetiky za ceny, které jednotliví distributoři nabízejí svým registrovaným zákazníkům. V České republice tvoří síť těchto energetických společností dohromady 68 % trhu, což je více než 550 dostupných veřejných dobíjecích stanic, tj. 1 100 dobíjecích bodů.

Do testu jsme dostali model GT-Line s audiosystémem Meridian a příplatkovým tepelným čerpadlem. Průměrnou spotřebu jsme odečetli na displeji 16,4 kWh/100 km a celkový dojezd s plně nabitou baterií činil 370 km.

Kia EV začíná v aktuálním ceníku na 1 220 980 Kč. Námi testovaný model GT-Line o výkonu 325 koní s prodlouženým dojezdem a pohonem všech kol stojí 1 521 980 Kč, včetně příplatků pak celková cena vyskočí na 1 591 980 Kč.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru