Mitsubishi L200 Plus – Nová porce dobrodružství – test

Terénní pick-up by se mohl zdát tím posledním autem na světě, které se může stát módním hitem. Zvýšený zájem o tyto vozy ale v poslední době signalizuje něco zcela jiného. Mohutná auta s nákladní plochou přitahují stále víc pozornost a muži po nich touží stejně, jako dřív po nastupujících SUV. Mitsubishi L200 Plus patří mezi modely, které by se mohly ocitnout v jejich hledáčku.

Mitsubishi L200 (2)

Těžko říct, jestli za zvýšenou poptávkou stojí nasycení trhu SUV a crossovery, takže se zákazníci zase poohlížejí po něčem ještě exotičtějším. Může to být také stres každodenního městského života, který nás nutí dopřát si o víkendu trochu svobody alespoň za volantem. Nebo zdokonalování jízdních vlastností a pohonných jednotek do té míry, že nákladní pick-up dokáže poskytnout skoro stejný komfort jako osobní auto. Každopádně je zřejmé, že si plechové obry stále častěji pořizují lidé, kteří na korbě nemají co vozit, snad jen pořádný ranec dobrodružství, které při řízení zažívají.

Mitsubishi L200 není na trhu žádným nováčkem. Má za sebou již pět generací a více než 1,5 milionu prodaných kusů. Právě on je jedním z těch, u nichž zvyšuje atraktivitu vylepšení jízdních vlastností na silnici. Poměrně prozaické označení L200 mu automobilka určila pouze pro evropský trh. Mimo něj se s ním můžete potkat pod jménem Triton nebo Strada. V thajském výrobním závodě jich vyrobí každoročně kolem dvou set tisíc. Evropa tvoří v kalkulacích Mitsubishi spíš menší podíl, ročně tu najde svého majitele něco před dvacet tisíc vozů. S novou, šestou generací, má ale značka ambicióznější plány, a to právě díky rozšíření jejích schopností.

Mitsubishi L200 (8)

Nyní jsme ale u speciální edice Plus se zvýšeným výkonem 127 kW, točivým momentem 502 Nm a atraktivními polepy. Ruku v ruce s vylepšením šlo o výrazné osvěžení designu a nové technologie, takže můžeme zcela zodpovědně říct, že i s tímto svalnatým hromotlukem můžete vyjet třeba na rodinný výlet. Rozměry jsou sice ohromující, poloměr otáčení 5,9 m ale znamená dobré manévrování. Navzdory velikosti působí dynamicky a energicky, což má mimo jiné na svědomí i křivka zadní části kabiny ve tvaru otevřeného „J“. Díky tomu nemá klasické krabicovité tvary nákladních aut. Tvary ložné plochy s tímto řešením dobře ladí dohromady a i přes svou velikost auto vypadá docela štíhle. Boky ložné plochy a navazující plechové víko jsou rovněž tvarovány v dynamickém stylu. Zadní víko je výklopné a celá manipulace s nákladovým prostorem je velmi snadná a zvládnou ji i tělesně méně zdatní jedinci. Výbavu doplňuje tenká světelná LED lampa s vysokým výkonem.

Kabina je prostorná pro cestující na předních i zadních sedadlech. Zadní lavice sice není příliš dlouhá, je tu ale dost místa pro nohy i nad hlavou. Sedadla řidiče a spolujezdce nabízejí dost výrazné boční vedení opěradel a široké sedáky, u těch je zase boční vedení spíš jen naznačené. Sedí se v nich pohodlně a není problém najít vhodnou polohu za volantem, který se dá seřídit podélně i výškově.

Mitsubishi L200 (3)

Palubní deska je řešena v horizontálním směru. Na středovém panelu najdeme menší displej multimédií, který je lemovaný mohutnými výdechy klimatizace. Toto řešení docela dobře vyvažuje velikost plochy palubovky, která pak nevypadá prázdně. Středová konzola obsahuje kromě řadicí páky automatické převodovky ještě kruhový volič režimů pohonu všech kol. Přístroje v kapličce jsou uspořádány v klasickém stylu – dva kruhové ukazatele otáčkoměru a rychloměru plus malý informační displej mezi nimi, nad ním se ještě graficky zobrazuje zvolený systém pohonu. Pohodlí pasažérů přispívá dvouzónová automatická klimatizace, řidič má zase k dispozici zadní parkovací kameru.

Řešení karoserie zůstává u pevného rámu, ten je ovšem vylepšen z hlediska bezpečnosti cestujících v případě nehody. Rám má vyšší torzní tuhost, což znamená lepší jízdní vlastnosti a stabilitu. Na přední nápravě je opět použito dvojité lichoběžníkové zavěšení, ale se stabilizátory většího průměru, vzadu zůstávají listová pera, jsou ale delší a s vylepšenou konstrukcí. Je to znát na silnici, kde auto snese vyšší rychlost, aniž by si cestující stěžovali na horší jízdní komfort. Náklony v zatáčkách odpovídají výšce karoserie a hmotnosti auta, neznamená to ale, že byste se s autem nemohli vydat třeba do horských serpentin. Navíc se při zatáčení chová dost obratně, skoro by se chtělo říct mrštně.

Vůz využívá permanentní pohon všech kol s redukční převodovkou a dělením točivého momentu 40:60. Toto nastavení můžete změnit pomocí kruhového voliče, který nabízí možnost přepnutí mezi 2WD a 4WD, a to za jízdy až do rychlosti 100 km/h. Pro terénní využití slouží režimy 4HLc a 4LLc, které ovládají uzávěrku mezinápravového diferenciálu a uzávěrku diferenciálu zadní nápravy. S autem se můžete brodit do výšky 600 mm, světlá výška je 235 mm, přední nájezdový úhel 30 stupňů a zadní 22 stupňů.

Mitsubishi L200 (7)

Hnací sílu obstarává 16ventilový řadový čtyřválec, který je přeplňován turbodmychadlem s variabilní geometrií. Poskytuje výkon 173  koní. Řazení pak zajišťuje automatická převodovka s možností sekvenčního řazení. Chod motoru je překvapivě tichý a kultivovaný, drží se statečně i v dálniční rychlosti. Při rozjezdu se projeví rozvážná povaha automatické převodovky. Tabulková spotřeba v kombinovaném provozu je 9,7 litru, naše spotřeba během testu byla ještě lepších 8,9 litru. Dojezd s plnou nádrží při této spotřebě činil kolem 730 km.

Mitsubishi L200 Plus nabízí kombinaci tradičního pick-upu s možností pohodlného cestování po silnici. Ceník začíná na 910 850 korunách.

Testovaný model:

Mitsubishi L200 Plus

motor:  vznětový čtyřválec 2268 cm3

výkon:  127 kW/173 k při 3100 ot./min.

točivý moment:  502 Nm při 1750-2250 ot./min.

rozměry:  délka 5305 mm, šířka 1815 mm, výška 1775 mm

rozvor náprav: 3000 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru