Sedmá generace městského vozu Mitsubishi Colt – Příjemné překvapení

Model Colt v sedmé generaci je určen pro Evropu a jako by z oka vypadl Renaultu Clio. Není to náhoda, vůz totiž vznikl na podvozkové platformě CMF-B, používané v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Otestovali jsme ho krátce po uvedení do českých showroomů.

Mitsubishi colt (6)

Na trh vstoupil v roce 1978 a má za sebou víc než pět milionů prodaných exemplářů. Nový model přišel po desetileté přestávce a chystá se oslovit zájemce kromě jiného také hybridním pohonem. My jsme otestovali konvenční benzín.

Malé městské auto s dynamickým designem, do této kategorie si Colt zařadíte na první pohled. Příď je výrazná díky velkým stříbřitým detailům na černém pozadí, které najdeme na mřížce chladiče, po stranách nárazníku a samozřejmě i na logu s třemi diamanty. Světlomety zasahují hluboko do boků, jsou ale nízké, jak se na moderní auto sluší. Svítilny jsou full-LED a pěkně vypadá i jejich členění do sekcí. Silueta klasického hatchbacku je zdůrazněna černými prvky střechy, lesklými lištami kolem oken a nepřehlédnutelným designem kol. Zádi dominuje velký nápis „Mitsubishi“, rovněž detail současného střihu. Auto měří na délku 4,053 metru, výška je 1,439 metru a šířka 1,798 metru.

Mitsubishi colt (2)

Kabina je méně stylová než vyzdobený exteriér. Vládne tu důsledné ergonomické uspořádání, což je u vozu této velikosti víceméně nutnost, aby se tu posádka necítila stísněně. Přístrojový štít, tvořený ještě tradiční kapličkou, ovšem obsahuje virtuální displej s údaji o jízdě, další obrazovka je posazena na vrchol středového panelu. Pod ním se usadily pro značku typické kruhové voliče klimatizace, panel uzavírá praktická lišta se vstupy pro externí zařízení a zásuvkou. Místa je uvnitř asi tolik, kolik lze očekávat od vozu této kategorie – řidič a spolujezdec mají místa dost, cestující vzadu už se musí trochu uskrovnit. Docela dobře jsou na tom zavazadla – mají k dispozici slušných 391 litrů objemu.

Mitsubishi colt (9)

Nabídka motorizací umožňuje volbu mezi dvěma výkonovými verzemi zážehového litrového tříválce a nebo čtyřválcového benzínového motoru 1,6 spojeného s elektromotorem do hybridního pohonu se systémovým výkonem 145 koní. Testovaná výkonnější verze benzínového motoru vládne o poznání menším výkonem – k dispozici je 67 kW/90 koní, řazení zajišťuje manuální šestistupňová převodovka. Ta řadí přesně, vyžaduje ale trochu drsnější zacházení a razantní prošlapování spojky, jinak občas cuká, hlavně mezi prvním a druhým rychlostním stupněm. Pro úplnost – základní benzínový motor se řadí pětistupňovým manuálem, hybrid je řazen výhradně automatickou převodovkou.

Hravé svezení na okreskách zvládne Colt výborně, velká kola ovšem znamenají větší citlivost na přejezdy nerovností. Dobře sedí v zatáčkách, kabina je kvalitně odhlučněná. Motor s maximálním točivým momentem 160 Nm dokáže Colt rozpohybovat na stovku za 12,2 sekundy a rozjet ho na maximální rychlost 174 km/h. Tabulková spotřeba zní slibně pro naši peněženku – v kombinovaném provozu se uvádí 5,1 – 5,2 l/100 km. Během testu jsme se dostali na 6,2 – 6,5 l/100 km.

Mitsubishi colt (1)

Nový Colt se vydal na cestu za zákazníky s řadou vyspělých asistenčních systémů, mezi nimiž nechybí adaptivní tempomat, sledování mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek a další.

Mitsubishi Colt v základní konfiguraci stojí 379 960 Kč, testovaná motorizace začíná na 409 960 Kč.

Text: Josef Žídek Foto: Romana Černá



Facebook

Nejčtenější

Nahoru