Vodíkový Lexus míří do terénu

Lexus odhalil nové koncepční vodíkové vozidlo pro jízdu s prakticky nulovými emisemi v kombinaci s extrémními terénními schopnostmi. Jeho název zní zkráceně ROV, tedy Recreational Off-highway Vehicle, v překladu rekreační vozidlo pro jízdy mimo zpevněné cesty.

Lexus_ROV_Kenshiki_2021_16_15
Návrháři model koncipovali jako vůz skvěle zapadající do přírodního prostředí. Do konceptu se promítají všechny charakteristické znaky terénních vozidel, ať už se jedná o přiznané prvky zavěšení kol, ochrannou klec, nebo robustní terénní pneumatiky pro zdolávání bahnitých cest. Rozměry vozidla jsou 3120 mm (délka), 1725 mm (šířka), 1800 mm (výška).Karoserie nabízí potřebnou ochranu pasažérů při začlenění masky chladiče Lexus a zachování dlouhého zdvihu soustavy zavěšení předních kol. Přední blatníky byly pojaty tak, aby zajistily ochranu při nečekaném střetu se skrytými balvany a nánosy bahna. Zakrytování soustavy zavěšení, propojené se zásobníkem na vodík v zadní části vozidla, chrání funkční součásti a zdaleka hlásá odolnost. V souladu s koncepcí Tazuna je v kabině použit jednoduchý ukazatel, který srozumitelně předává aktuálně potřebné informace, zatímco se řidič koncentruje na ovládání vozidla. V kabině najdete volant obšitý kůží a vymodelovanou hlavici řadicí páky nebo sedadla s prvky odpružení, které vyhlazují nerovnosti na cestě. Samotná sedadla jsou čalouněna odolnou syntetickou kůží.

K pohonu vozidla v terénu slouží vodíkový spalovací motor 1,0 litru, fungující podobně jako motor benzínový, ale v tomto případě s vysokotlakým zásobníkem na stlačený vodík, který je přesně dávkován systémem přímého vstřikování vodíku do spalovací komory. Vodíkový motor produkuje nulové emise při zanedbatelném spalování motorového oleje během jízdy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru