Audi e-tron GT – Elektrická cesta z města – test

Audi předvádí svoji novou tvář. Čtyřdveřové kupé spojuje emocionální design s výkonným pohonem a dynamickými jízdními vlastnostmi. Gran turismo budoucnosti značí příchod nové éry.

Audi GT (1)

Takové Audi se ještě nikdy nevyrábělo. Vůz chce ukázat, jak fascinující budoucnost mobility bude čekat zákazníky značky se čtyřmi kruhy. Elektricky poháněné gran turismo je uváděno na trh ve dvou verzích: e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Exteriér modelu vyzařuje nebývalou dynamiku. Každá plocha a každá linie přispívá k dokonale sladěnému celku – od světlometů, vybavených na přání laserovými světly, až po velký difuzor na zádi. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu činí cx = 0,24. Interiér odpovídá klasickým vozům kategorie gran turismo. Sedadla řidiče a spolujezdce ve sportovně nízké poloze odděluje široká středová konzola. Zadní sedadla nabízejí dostatek prostoru i dospělým osobám. Navíc zde byla pro větší pohodlí cestujících vytvořena prohlubeň v podlaze, takže nohy spočinou níže než v případě první řady.

U testovaného vozu poskytují elektromotory nejvyšší výkon 350 kW (476 k) a točivý moment 630 Nm, ale u verze RS je to 440 kW (598 k) a točivý moment 830 Nm. Vůz má elektrický pohon všech kol, u něhož je vždy jeden synchronní elektromotor s trvalým magnetem uložen na přední i zadní nápravě; dvoustupňová převodovka na zadní nápravě. To je předpokladem pro dynamické sprinty – stejně důležitý je však dojezd až 487 kilometrů (dle WLTP), který umožňuje sada akumulátorů s využitelnou kapacitou 85 kWh. Funkce Launch Control zvýší nejvyšší výkon na 390 kW (530 k) po dobu až 2,5 sekundy. Zrychlení z 0 na 100 km/h je za 4,1 sekundy, nejvyšší rychlost 245 km/h.

 

Audi GT (3)

Elektrická soustava pracující s napětím 800 V je připravena na rychlé nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu až 270 kW. Pokud jde o podvozek, najdete zde Audi drive select, řízení všech kol, adaptivní tlumiče, vzduchové pružiny se třemi komorami, elektrický pohon všech kol a uzávěrku zadního diferenciálu. Kola mohou mít průměr ráfku 19 až 21 palců. Brzdové kotouče se dodávají s průměrem až 420 milimetrů – a na přání jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny.

Vůz lze v sériové podobě nabíjet střídavým proudem s výkonem 11 kW. Vybitá akumulátorová baterie se tak nabije přes noc.  Z dostatečně výkonného nabíjecího stojanu se stejnosměrným proudem dosahuje elektrické gran turismo nejvyššího nabíjecího výkonu až 270 kW. Za pouhých pět minut tak lze doplnit dostatek energie pro ujetí až 100 kilometrů. Nabíjení z 5 na 80 procent trvá za ideálních podmínek 22,5 minut.

Audi GT (10)

Značka Audi zkomponovala pro model specifický zvuk. Na přání můžete mít sportovní zvuk (standard u RS e-tron GT), který zesiluje vnější a vnitřní zvuk, změny akustického projevu záleží na okamžitém nastavení systému řízení jízdní dynamiky.

Vnější délka vozu je 4,99 metru, šířka 1,96 metru, výška pouhých 1,41 metru, vzadu je zavazadlový prostor o objemu 405 litrů. Hmotnost vozu je 2350 kg. Audi e-tron GT quattro spotřebuje v kombinovaném jízdním cyklu v průměru 18,8 až 19,6 kWh elektrické energie na 100 kilometrů, u verze RS to je 19,3 až 20,2 kWh. Výroba modelu probíhá v manufaktuře Audi Böllinger Höfe, která je součástí závodu Neckarsulm.

Při testu jsme vyzkoušeli všechny jízdní režimy. Na dálnici jsme byli nejrychlejší a nejtišší automobil v té chvíli z celé ČR, na okreskách auto krásně drželo, v zatáčkách se nenaklánělo, zrychlení bylo úchvatné. Dosáhli jsme průměrné spotřeby cca 22 kWh.

Základní cena v České republice činí 2 774 900 Kč včetně DPH a jako RS e-tron GT quattro se nabízí za ceny od 3 756 900 Kč včetně DPH.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru