Premiéra čtvrté generace modelu Škoda Fabia – je větší, úspornější a bezpečnější

22 let od premiéry prvního modelu Fabia přichází na trh čtvrtá generace tohoto oblíbeného vozu. Ten je poprvé postaven na modulární platformě MQB A0 koncernu Volkswagen a nabízí velký prostor ve své třídě, vyšší komfort a mnoho nových asistenčních systémů. Tradičními přednostmi jsou přesvědčivý poměr ceny a užitné hodnoty, vysoká funkčnost a mnoho Simply Clever prvků.

57_skoda_fabia_wp

Vůz značně narostl a délkou 4 108 mm poprvé překonává hranici čtyř metrů. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 50 l z 330 l na 380 l. Díky platformě MQB A0 je Fabia vybavena mnoha asistenčními systémy, které dosud nabízely spíše vozy vyšších tříd. Sportovní vzhled podtrhují ostře řezané přední světlomety a zadní světla s moderní LED technikou, která zdobí krystalické prvky.

33_skoda_fabia_wp

V interiéru upoutají pozornost symetrická přístrojová deska se samostatně stojící centrální obrazovkou, horizontální dekorační lišty a digitální přístrojový panel nabízený na přání. Při uvedení na trh budou k dispozici výbavové stupně Ambition a Style. Později je doplní sportovní verze MONTE CARLO. Čtyři benzinové motory aktuální generace Evo koncernu Volkswagen pokrývají výkonové spektrum od 59 kW (80 k) do 110 kW (150 k). Fabia dosahuje součinitele odporu vzduchu cx 0,28. V kombinaci s 50l nádrží dostupnou na přání tak její dojezd činí více než 900 km v režimu WLTP. Premiéru ve voze má pět nových Simply Clever prvků.

53_skoda_fabia_wp

Od uvedení na trh je model díky dosud více než 4,5 milionů prodaných vozů karosářské verze hatchback a kombi důležitým pilířem úspěchu automobilky. Jedná se tak o druhý nejprodávanější vůz značky po modelu Octavia.

První generace měla premiéru v roce 1999. O rok později byla představena Fabia Combi. Během osmi let bylo vyrobeno 1,79 milionů vozů  první generace. V roce 2007 byla na autosalonu v Ženevě představena druhá generace, které se prodalo celkem 1 704 000 vozů. Třetí generace, která byla uvedena v roce 2014. V roce 2019 byla druhým nejprodávanějším vozem značky. Celkem bylo prodáno více než 4,5 milionů vozů všech karosářských verzí. Největším prodejním trhem vozu byla v roce 2020 Česká republika s 16 280 prodanými vozy. Následovalo Německo s 16 054 vozy a Polsko s 12 805 vozy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru