Toyota Hilux – Edice k padesátce – test

Nezničitelný pick-up, jak říká sama automobilka, má za sebou už padesátku. Přesně takové výročí totiž nedávno oslavila Toyota Hilux a k těmto kulatinám si nadělila speciální edici, která má upravené exteriérové detaily a mimořádnou výbavu. Vyzkoušeli jsme ji v krátkém testu.

Toyota Hilux (1)

Oranžový lak je hlavním znakem této speciální edice Adventure a testované Toyotě hodně sluší. Edici k výročí poznáte také podle stříbřitého krytu pod poznávací značkou nebo stupátka na zádi. Jinak se ale jedná o stejného robustního pracanta, jehož novou generaci uvedla značka v roce 2016. Jedná se v pořadí již o osmý model tohoto oblíbeného auta, které se pouští se svými majiteli na dobrodružné výpravy do zcela neočekávaných (a podmínkami extrémních) míst.

V Evropě se jedná o jeden z nejprodávanějších pick-upů, při uvedení současné generace mu patřilo prvenství s celkem 16 miliony prodanými kusy. Hilux se již vydal na cestu na severní pól, islandskou sopku nebo Antarktidu. Že si poradí i s nejnáročnějším závodem světa, Dakarem, potvrzuje každý rok a to hned od prvního ročníku v roce 1979, kdy se poprvé postavil na start.

I když je osmá generace již nějakou dobu na světě, neškodí si připomenout, že proti předchůdci narostla ve všech parametrech, má přepracovaný a zpevněný rámový podvozek a vyztuženou konstrukci ložné plochy, aby uvezla více nákladu.

Toyota Hilux (3)

Kabina v provedení speciální edice je designována do černé barvy a nechybí ani lesklé dekory, například kolem řadicí páky nebo displeje multimédií. Také přístrojový štít je odlišný – kruhové ukazatele mají výrazné grafické pojetí s bílým pozadím, na infodispleji mezi nimi se po zapnutí zapalování objeví speciální uvítací animace. Většinu nastavení kromě klimatizace obstarává rozhraní zobrazované na dotykovém displeji, což není úplně ideální například u nastavení hlasitosti rádia – tady by se klasický knoflík docela hodil. Jinak je ale ovládání příjemné, potěší hlavně umístění vstupů USB a elektrické zásuvky na středovém panelu. Vedle najdete také tlačítka pro diferenciál a asistent pro sjíždění svahů, tady by zase asi ruka instinktivně volila jiné místo, na druhou stranu je ale hned vedle přepínač pohonu kol, takže se dá na tuto kombinaci zvyknout.

Hilux pohání výhradně dieselový čtyřválec 2,4 D-4D přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a mezichladičem. Ten dodává výkon 150 koní, což na tak velké a těžké auto není zrovna moc. I když se tedy designově snaží oslovit zákazníky, kteří ani tak nepotřebují převážet stromy a stohy slámy, jako dodat si pocit výjimečnosti při vyjížďkách za dobrodružstvím, výkonnější agregát by nebyl na škodu. Na druhou stranu má motor s automatickou převodovkou zrychlení z nuly na stovku za 12,8 sekundy, což není špatné. Na dálnici táhne udatně, v kopcích by se ale větší výkon hodil. Podle tabulek je jeho kombinovaná spotřeba 7,0 l/100 km, rychlejší jízda ale bude na výsledku znát. Během redakčního testu jsme dosáhli hodnot kolem jedenácti litrů.

Ačkoliv můžete mít Hilux i s pohonem 4×2, výbava Adventure je už ve standardu s pohonem 4×4 a automatickou převodovkou. Cena základního modelu začíná na 847 000 Kč v provedení Single Cab, základní Double Cab je od 895 400 Kč a verze Adventure je za 1 201 530 Kč včetně DPH.

Testovaný model:

Toyota Hilux

motor:  vznětový čtyřválec 2393 cm3

výkon: 110 kW/150 k při 3400 ot./min.

točivý moment: 400 Nm při 1600 – 2000 ot./min.

rozměry:  délka 5330 mm, šířka 1855 mm, výška 1815 mm

rozvor náprav: 3085 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru