Audi A7 Sportback – Rychlost v luxusním balení – test

Ministerská limuzína A8 je na vás moc seriózní, manažerská A6 příliš byznysová a klasické kupé tak trochu malé? Pak si asi vyberete A7 Sportback. Model jako čtyřdveřové kupé uspokojí všechny vaše smysly a zároveň i pocit, že byste měli požadovat také nějaké praktické vlastnosti, i když je vlastně zase tak moc nevyužijete.

Audi A7 (1) velka

Design je ostrý, atletický, dynamický a…krásný. Inspirací pro designéry prý byla jachta, což v případě testovaného auta ještě stvrzuje ocelově šedá barva laku. Hodně skloněná kapota ve spojení se širokou a nízkou mřížkou autu dodává sportovní rysy, úzké světlomety sebevědomý pohled a štíhlá silueta se svažitou střechou vzbuzuje příslib sportovní jízdy. Velká kola s paprskovitým designem a nízkoprofilovými pneumatikami vizuálně nemají chybu, i když při podélném parkování se raději vyhněte místům s obrubníkem. Dokonalý je závěr – záď zakončená decentním spoilerem, který se vysouvá při rychlosti nad 120 km/h, a úzkým pásem světlometů, táhnoucím se od jednoho boku k druhému.

Pohled dovnitř vás naláká především na prošívaná kožená sedadla se slušným bočním vedením, jsou ale stavěna spíš na pohodlí než na rallye, čímž se jen potvrzuje, že A7 Sportback je především mimořádně luxusní gran turismo. V uspořádání palubní desky, které odpovídá současným modelům značky, zaujmou především detaily, které dodávají jinak přísnému pojetí punc výjimečnosti. Výrazné matné lemy kolem dvou velkých displejů na středovém panelu, speciální tvar hlavice řadicí páky automatické převodovky, kůží potažený a prošívaný střed sportovního volantu.

Audi A7 (4)

Přístrojový štít obsahuje nastavitelné virtuální ukazatele. Sem si můžete přenést prakticky všechny údaje, které při jízdě potřebujete, a to včetně mapy a pokynů navigace. Ta se jinak zobrazuje na horním displeji umístěném na středovém panelu, pokud si ale zvyknete na spolupráci s přístrojovým štítem, nebudete ho moc potřebovat. Trochu míň pohodlné je nastavení funkcí klimatizace, které probíhá přes spodní dotykový displej, a ovládání budete muset chvíli nacvičovat.

Někteří dlouháni by si mohli stěžovat na méně místa nad hlavou v druhé řadě sedadel kvůli svažité střeše, ale při redakčním testu jsme takové pocity neměli, naopak potěšil prostor pro nohy a lokty. Rovněž zavazadelník o objemu 535 litrů je prostorný a nemá žádné vybouleniny na bocích, takže ložná plocha je dobře využitelná. Také víko otevírané i se zadním oknem, tedy klasický liftbackový styl, umožní naložit i větší předměty.

Výkon 340 koní přeplňovaného benzínového šestiválce je mimo veškerou pochybnost, co se týče kultivovaného chodu, bez přehánění je po většinu času takřka neslyšitelný. Pro gran turismo zamýšlené především na dlouhé rychlé přesuny je to ideální, pokud čekáte sportovní projev, bude vám jadrnější zvuk chybět. Novinkou je ale zařazení mild-hybridního pohonu s napětím 48 V, který snižuje spotřebu o víc než půl litru a dokáže nejen rekuperovat kinetickou energii, ale také nechat za vhodné situace auto plachtit s deaktivovaným motorem. Výsledkem redakčního testu byly hodnoty mezi 10 a 11 litry podle jízdního stylu, v kombinovaném provozu je pak uváděná hodnota 7,1 l/100 km. Vzhledem ke schopnosti zrychlit z nuly na stovku za 5,3 sekundy budete nejspíš na každé křižovatce „první“, stejně tak na dálnici můžete s přehledem předjet skoro každého.

Audi A7 (2)

Jak je to s jízdními vlastnostmi? Čekejte naprosto hladkou a komfortní jízdu na dlouhých cestách, dokonalou přilnavost na kvalitních okreskách a tichou jízdu ulicemi města. S neobyčejně nešikovně umístěnými pražskými kanalizačními poklopy si ale ani adaptivní podvozek tak úplně neporadí, a to i kvůli velkým kolům, takže příplatkové 20 palcové disky nejsou vůbec nutné, pohodlnější budou standardní osmnáctky. Průjezd zatáčkami je přesný, bez náklonů, pětimetrové auto i díky pohonu všech kol quattro vyjíždí oblouky bez protestů a skoro bez vaší pomoci.

Výčet asistenčních systémů by už v případě tohoto luxusního auta vydal na další stránku, takže jen shrňme, že jich je celkem 39 a jsou rozděleny do tří paketů podle využití – při parkování, při jízdě po městě a při delším cestování.

Cena vozu v době testu včetně příplatkové výbavy přesáhla 2,6 milionu korun.

Testovaný model:

Audi A7 Sportback 55TFSI quattro

motor:  vznětový šestiválec 2995 cm3

výkon: 250 kW/340 k při 5000 – 6400 ot./min.

točivý moment: 500 Nm při 1370 – 4500 ot./min.

rozměry:  délka 4969 mm, šířka 1908 mm, výška 1422 mm

rozvor náprav: 2926 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru