Mercedes-Benz V Marco Polo Horizon – Za poznáním ve svém – test

Pro svou řadu obytných vozů v kompaktní velikosti si značka Mercedes-Benz zvolila jméno věhlasného benátského kupce a cestovatele Marca Pola, který proslul svými cestami po Asii, především v oblasti Číny. Na trh uvedla nejdřív verze Marco Polo a Marco Polo Activity, jako třetí se představil model Marco Polo Horizon, s nímž můžete cestovat, ale také v něm přespávat.

Mercedes Marco polo (6) velká

Díky spojení s firmou Westfalia, která má v tomto oboru po léta zvučné jméno, dostal van třídy V novou střechu, v níž se skrývá stan vhodný pro přespání. Pro ty, kteří chtějí být dokonale nezávislí, je určen model Marco Polo, kde najdete také kuchyňskou linku nebo třeba skříň, ale verze Horizon chce oslovit zákazníky, kteří potřebují mít kde složit hlavu, přitom ale chtějí ještě dost místa pro zavazadla nebo outdoorovou výbavu. Právě proto je uspořádání interiéru variabilní a dává na výběr, jestli chcete spíš cestovat s celou partou, nebo si vystačíte ve dvou a dáváte přednost pohodlnějšímu spaní.

Testovaný vůz v uspořádání dvou otočných sedadel vpředu a zadní lavice pro tři cestující poskytne lůžko ve výsuvné střeše (mohou se sem vejít až dva lidé) a v druhé se promění zadní řada sedadel (také pro dva, možná tři méně prostorově náročné spáče). Přes den se promění v běžný vůz, s nímž snadno zajedete i do podzemních garáží a délka 5,1 metru je pořád ještě únosná pro manévrování i svižnější jízdu po silnici.

Jestli se nebojíte přílišné pozornosti, pak s chutí zvolte červenou barvu exteriéru. O zájem okolí budete mít postaráno, současně se vám ale často dostane i ohleduplnosti od ostatních řidičů, kteří si vás spletou se záchranáři. Výrazná barva „Véčku“ sluší, zvlášť ve spojení s černými detaily a velkým zadním oknem. Na přední masce nechybí velká trojcípá hvězda nesená dvě silnými lištami a prémiový vzhled podtrhují LED diodové světlomety či matně lakovaná kola.

Mercedes Marco polo (3)

Interiér ve sportovním černém provedení v ničem nepřipomíná dodávkové Vito, od něhož je koncepce auta odvozena. Na první pohled působí luxusně, ať už materiálem palubní desky nebo grafikou přístrojového štítu či uspořádáním tlačítek na středovém panelu. Nechybí ani touch-padový ovladač infotainmentu, najdete ho oproti osobním mercedesům výrazně výš, hned pod ovladači klimatizace. Také volant evokuje spíš pocity z řízení osobního auta, má silný věnec částečně potažený perforovanou kůží a díky prolisům padne dobře do ruky. Ve velkých tubusech jsou v přístrojovém štítu uloženy dva klasické kruhové ciferníky a mezi nimi podlouhlý barevný displej s informacemi o jízdě. Trochu nezvyklá byla hodně vysoko umístěná přední sedadla, což si lze vysvětlit nejspíš mechanismem pro jejich otáčení. Na silnici se díváte opravdu hodně z výšky a v porovnání s dolním okrajem okna to není ideální, stejně jako komplikovanější nástup.

V námi testovaném exempláři jsme měli k dispozici pět sedadel, v třetí řadě by ale mohla být další dvě, pokud byste zvolili sedmimístnou verzi. Plochu pro prodloužení místa ke spaní tak suplovala sklopná deska. Celá instalace lůžka je velmi jednoduchá, se sedadly i deskou se snadno manipuluje. Získáte plochu o rozměrech 1,93 x 1,35 m, kde se docela pohodlně uloží dva lidé (tři už budou trochu stísnění), další dva se mohou vyšplhat do patra, kde je místo velikosti 2,05 x 1,13 m. Lůžko má lamelový rošt a pěnovou matraci, méně zdatní jedinci ale budou trochu zápasit se šplháním nahoru. Nosnost střešního lůžka je 200 kg, takže tu klidně složí hlavu dva dospělí. Vysunutí střechy není nijak složité, hydraulika také pomáhá při složení.

Na to, že si s sebou vezete ložnici pro pět lidí, za volantem okamžitě zapomenete díky skvěle odhlučněné kabině, do níž prakticky neproniká zvuk dieselového motoru. Má výkon 190 koní a ve spojení s devítistupňovým automatem tvoří ideální tandem pro dlouhé cestování. Navíc je skutečně úsporný, uváděná kombinovaná spotřeba je 6,1 l/100 km, během testu jsme pak zaznamenali 7,7 l. I díky pohonu všech kol není s autem problém v zatáčkách, jistota na dálnici je příkladná a také manévrování je bez potíží. Pokud se nechystáte za dobrodružstvím, bude pro vás příjemným společníkem třeba i ve městě.

Testovaný model:

Mercedes-Benz V Marco Polo Horizon

motor:  vznětový čtyřválec 2143 cm3

výkon: 140 kW/190 k při 3800 ot./min.

točivý moment: 440 Nm při 1400 – 2400 ot./min.

rozměry:  délka 5140 mm, šířka 1928 mm, výška 1980 mm

rozvor náprav: 3200 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru