Druhá generace Range Rover Evoque představena v Londýně

Nová generace modelu Evoque přichází do modelové řady Range Rover s nabídkou hybridních pohonných jednotek. Model jako zakladatel segmentu luxusních kompaktních SUV získal více než 217 mezinárodních ocenění a po celém světě bylo prodáno přes 772 096 exemplářů. Novinka byla navržena a zkonstruována v Británii, kde se bude také vyrábět.

range rover evoque druhé g.2

Evoque vychází z původního konceptu designu se siluetou blízkou karoserii kupé, typickou dynamicky se svažující střechou a stoupající linií spodní hrany bočních oken. Tento styl je typický pro všechny modely řady Range Rover. Proporce vozu jsou zvýrazněny blatníky, které spolu s disky o velikosti až 21 palců vytvářejí dynamický postoj.

Nová jsou extrémně úzká světla Matrix LED. Kliky dveří jsou zapuštěné a dynamické blinkry vytváří jasný světelný podpis. Uvnitř jsou kombinovány čisté plochy s jednoduchými liniemi a prémiovými materiály, což vytváří minimalistickou a digitální kabinu. Nechybí systém Touch Pro Duo s dvojicí dotykových obrazovek a nově s rychlejším softwarem, sedadla nastavitelná v šestnácti směrech nebo ionizace vzduchu.

range rover evoque druhé g.

Půdorys vozu zůstal téměř nezměněn, nově je ale Range Rover Evoque postaven na nové platformě Premium Transverse Architecture využívající různé druhy materiálů. V interiéru je proto více prostoru než dříve. Rozvor náprav prodloužený o 20 mm zajišťuje více místa pro kolena ve druhé řadě a současně došlo ke zvětšení odkládacích přihrádek. Zavazadelník je o 10 % větší (591 l) a je také širší. Vůz snadno pojme složený kočárek nebo sadu golfových holí. Po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 vznikne prostor o velikosti až 1 383 litrů.

Nová platforma byla vyvinuta s ohledem na elektrifikaci pohonných jednotek. Mild hybrid, který pracuje s napětím 48 V bude k dispozici hned od uvedení vozu na trh. O 12 měsíců později bude následovat plug-in hybridní model. Mild-hybridní pohonná jednotka představuje pro automobilku Land Rover premiéru. Systém prostřednictvím elektromotoru, který funguje jako startér/generátor, spojeným s motorem pomocí řemenu ukládá do baterie umístěné pod podlahou energii, která by se běžně ztratila při brzdění. V průběhu zpomalování může být navíc spalovací motor vypnut už při rychlosti 17 km/h a nižší. Během akcelerace je naopak elektrická energie využívána jako asistence spalovací jednotce, čímž dochází ke snížení spotřeby paliva.

range rover evoque druhé g.3

Mild-hybridní systém je dostupný v celé nabídce čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium. Díky této technologii je dosaženo produkce emisí CO2 149 g/km, respektive spotřeby paliva od 5,6 l/100 km (podle normy NEDC). Pokud zákazník zvolí dieselovou jednotku o výkonu 150 koní s pohonem přední nápravy, Evoque bude produkovat dokonce jen 143 g/km. Ještě úspornější plug-in hybridní (PHEV) model a tříválcový zážehový motor Ingenium dorazí do nabídky příští rok.

Vůz využívá systém pohonu všech kol, k dispozici je také druhá generace systému Active Driveline s možností zcela odpojit pohon spojovací hřídele (Driveline Disconnect), čímž opět dochází ke snížení spotřeby paliva. Systém Adaptive Dynamics zajistí optimální rovnováhu mezi pohodlím a agilitou. Terrain Response 2 – technologie, kterou jako první nabídl velký Range Rover – během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Evoque navíc může přebrodit vodu hlubokou až 600 mm (brodivost první generace byla 500 mm).

Technologie ‘ClearSight rear-view mirror’ mění vnitřní zpětné zrcátko na obrazovku s vysokým rozlišením. Pokud ve výhledu vzad překáží cestující nebo větší náklad, řidič jednoduše zmáčkne tlačítko na spodní straně zrcátka. To se následně změní v displej zobrazující obraz kamery umístěné na automobilu. Displej poskytuje širší úhel záběru (50 stupňů) a výbornou viditelnost za špatných světelných podmínek.

Evoque nové generace je také prvním automobilem na světě vybaveným technologií Ground View, která vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na průhlednou přední část nabízí horní dotykový displej. Řidič tak má dokonalý přehled o tom, co je aktuálně pod předními koly. To se hodí zejména při parkování ve stísněných prostorech, manévrování kolem vysokých městských obrubníků a samozřejmě v drsném terénu. Jde o sériovou verzi systému Transparent Bonnet prezentovaném automobilkou Land Rover v roce 2014.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru