Známe více detailů o modelu Škoda Scala

Nový vůz Škoda Scala přenáší do sériově vyráběného vozu emocionální designový jazyk studie Vision RS, kterou jsme viděli na pařížském autosalonu. Model vstoupí na trh v první polovině roku 2019. 

SCALA_04-1

Nové tvary, designové prvky a ostře řezané linie dodávají vozu emotivní a autentický vzhled se silnou vlastní identitou. Jako první model značky charakterizuje nový vůz další vývojový stupeň designového jazyka značky, který by měl být aplikován i v budoucích vozech automobilky. Jako první sériově vyráběný vůz má nový vůz na pátých dveřích namísto loga nápis Škoda. Délka nového kompaktního modelu činí 4 362 mm, šířka 1 793 mm a výška 1 471 mm.  Rozvor činí 2 649 mm. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm, šířka ve výšce loktů na zadních sedadlech činí 1 425 mm a prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech činí 982 mm. Základní objem kufru je 467 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit až na 1 410 l. Vůz také charakterizují na přání dostupné full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny.

Pod zadním nárazníkem se skrývá také prvek Simply Clever, dostupný na přání: mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru. Kromě toho nabízí vůz  také typické prvky značky jako schránku na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku) nebo škrabku na led ve víčku palivové nádrže, ale i elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou dostupné na přání.

Flexibilně konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“. Díky nové generaci mobilních online služeb mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“.

SCALA 05-1

Scala je prvním modelem značky, který je sériově vybaven připojením k internetu. Zabudovaná karta eSIM poskytuje vysokorychlostní připojení LTE. Další SIM karta nebo sdílené připojení pomocí smartphonu tak není třeba. Ve standardní výbavě bude tato karta eSIM podporovat funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby.

Vůz nabízí pět různých motorů, které splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorů zahrnuje tři benzinové a jeden naftový motor. Později v průběhu roku 2019 přibude agregát s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie. K přenosu hnací síly benzinového motoru 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) slouží manuální pětistupňová převodovka. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je standardně vybaven manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je dostupná automatická sedmistupňová převodovka DSG. Vrcholný benzinový agregát vozu je čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

SCALA 16-1

Čtyřválcový naftový motor 1,6 TDI o výkonu 85 kW (115 k) působí na klikový hřídel točivým momentem 250 Nm a je standardně vybaven systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic. Také tento motor splňuje emisní normu Euro 6d-TEMP. Úsporný vznětový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Na přání je k dispozici automatická sedmistupňová převodovka DSG. Ekologickou variantou je motor 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor pohání primárně zemní plyn (CNG), při kterém se vypouští méně emisí CO2 a NOx než při spalování konvenčních paliv. Po vyčerpání natankovaného zemního plynu může být motor poháněn i benzinem. Aktuální verze agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k), k přenosu hnací síly výhradně slouží manuální šestistupňová převodovka.

Podvozek, který je o 15 mm nižší, nabízí kromě režimu Normal také režim Sport s tužší charakteristikou tlumičů, které jsou elektronicky ovládané ventilem. To umožňuje sportovnější jízdu a intenzivnější kontakt s vozovkou. Řidič může přepínat obě nastavení v menu volby jízdního režimu Driving Mode Select. Jedním z asistenčních systémů, které jsou ve voze k dispozici v rozšířené verzi, je i systém Side Assist. Tento systém, který je dostupný na přání, upozorňuje řidiče na to, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu. Zatímco známý systém Blind Spot Detect má dosah radaru 20 m, umí systém Side Assist zaregistrovat vozidla až do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích. Součástí systému Side Assist je i systém Rear Traffic Alert. Na dlouhých cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h lze také využít adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání. Asistent pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist jsou již součástí standardní výbavy. Front Assist včetně funkce nouzové brzdy sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupný parkovací asistent Park Assist, který vůz automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet.

Úroveň bezpečnosti dále zvyšují různé prvky pasivní bezpečnosti. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V případě nehody chrání cestující ve voze až devět airbagů. Kromě dvou předních airbagů pro řidiče a spolujezdce nabízí nový kompaktní model kolenní airbag pod volantem. Na přání jsou dostupné také boční airbagy vpředu a hlavové airbagy a boční airbagy vzadu. Multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce. Tísňové volání se aktivuje automaticky v případě aktivace airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů cestujících na předních sedadlech. Mimo to ho lze kdykoliv spustit i manuálně.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru