Honda Civic – Elegantní sedan – test

Letošní novinku jsme ve verzi hatchback vyzkoušeli dostatečně, nastal čas na elegantní sedan v šedé. Má jediný motor, a to benzinový 1.5 l VTEC Turbo a my jsme měli manuální šestistupňovou převodovku. Nejbližší další variantou je verze Type R, jejíž test Vám v blízké době také nabídneme.

Honda Civic sedan 4d (4)

Nejdříve bychom se měli zmínit o vývoji pohonu pro nové motory VTEC Turbo. Zde byly využity zkušenosti získané při vývoji vůbec prvního dvoulitrového motoru VTEC Turbo o výkonu 310 k, který byl premiérově nasazen v modelu Civic Type R 2015. Nové 1,0 a 1,5 litrové benzínové motory vycházejí přímo ze svého 2,0 litrového předchůdce. Jsou vybaveny přímým vstřikováním, kompaktním jednospirálovým turbodmychadlem s nízkou setrvačností, elektronickou klapkou rozvodu výfukových plynů, technologií Honda i-VTEC a duálním variabilním časováním ventilů.

Sedan je vybaven výhradně čtyřválcovým 1,5 litrovým benzínovým motorem VTEC Turbo, který nabízí podstatně větší výkon a točivý moment než 1,8 litrový motor VTEC předchozího modelu. Maximální výkon je 182 k (134 kW) při 5 500 otáčkách. Maximální točivý výkon 240 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici od 1 900 do 5 000 otáček. Kombinovaná spotřeba paliva 5,8 l/100 km. Při testu spotřeba dosahovala 7 litrů.

Honda Civic sedan 4d (1)

Soustředíme se na velkou změnu, ke které došlo u karoserie nového modelu. K vytvoření lehkého a podstatně tužšího skeletu zásadně přispěla nová konstrukce karosérie, výběr materiálů, technický postup a nové výrobní metody. Celek je o 16 kilogramů lehčí než u předchozí generace a zároveň má o 52 procent větší torzní tuhost. Vylepšení v oblasti tuhosti a samonosné konstrukce značně přispěly ke snížení úrovně hluku, vibrací a otřesů v kabině. Mezi zásadní konstrukční prvky karosérie patří „kruhové“ konstrukce v přední a zadní oddělovací přepážce, které obepínají celý vnitřní prostor kabiny. Na tuhosti karosérie se rovněž podílí struktura přední podlahy s nízkou citlivostí včetně příčných výztuh v přední části motorového prostoru a mezi základnami předních a prostředních sloupků. Použitím vysokopevnostní oceli se zvyšila pevnost a snížila se celková hmotnost celého rámu karoserie.

Další novinka byla zavedena v procesu montáže karoserie. Nejprve je sestaven kompletní vnitřní rám, poté vnější rám a nakonec spoje. Tento postup se odlišuje od tradičního postupu výroby karoserie, při kterém se nejdříve montuje vnější rám, poté vnitřní rám a spoje. V nejdůležitějších místech skořepiny jsou bodové sváry vzdáleny 20 mm od sebe na rozdíl od běžně používané vzdálenosti 40 a 45 mm, což také přispívá ke zvýšené tuhosti a odolnosti.Výsledkem těchto novinek je 65 procentní zvýšení celkové ohybové tuhosti karoserie v porovnání s předchozí generací, a 52 procentní zvýšení torzní tuhosti.

Honda Civic sedan 4d (3)

Nové zavěšení, nižší těžiště a zvýšená tuhost karoserie dávají Civicu výborné jízdní vlastnosti. Palivová nádrž modelu  byla přemístěna a podlaha vozu je nižší než u předchozího modelu. V kombinaci s úpravami podvozku a zavěšení se těžiště nového modelu snížilo o 10 mm. Tyto změny rovněž umožnily přemístit polohu řidiče blíže vozovce.

Pro sedan důležitý údaj je velikost kufru – 519 litrů je znatelně větší oproti hatchbacku se 478 litry. A cena – testovaná nejvyšší výbava Executive vyjde s manuální převodovkou na 714 900 Kč.

Testovaný model

motor: zážehový čtyřválec VTEC Turbo 1498 cm3

výkon: 134 kW/182 k při 5500 ot./min.

točivý moment: 240 Nm při 1900 – 5000 ot./min.

rozměry: délka 4648 mm, šířka 1799 mm, výška 1416 mm

rozvor: 2698 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru