Honda Civic – s litrovým motorem – test

Třetím modelem našich letošních testů nového modelu Civic byl hatchback s litrovým motorem. Před ním jsme vyzkoušeli model s 1,5 litrovým motorem s manuálem a verzi s automatem. Čtvrtým a posledním je sedan, kterému ale věnujeme samostatný text.

Honda Civic 1 (3)

Nejnovější design současné desáté generace Civicu zůstává i nadále hodně agresivní, futuristické tvary se ale přesouvají spíš sportovním směrem. Automobilka vůz prezentuje jako dynamický pětidveřový sportovní hatchback a v Evropě hodlá hrát významnou roli. Má za sebou čtyři dekády vývoje a aktuálně mu jde o pozice v nižší střední třídě – je znatelně větší než předchůdce. Na délku mu přibylo dokonce 136 mm na celkových 4518. Také se o tři centimetry rozšířil a o dva snížil. I to signalizuje snahu o sportovnější vyznění celé koncepce nového modelu.

Vzhled je celkově hodně ostrý, úzké světlomety jsou hluboko zaříznuté v bocích a celý tento dojem umocňuje přední nárazník s mnoha hranami a velkými otvory pro nasávání vzduchu. Podobný pohled se naskytne i odzadu a ačkoliv se nejedná o sportovní Type R, auto budí respekt a vyvolává pozornost.

Honda Civic 1 (1)

V interiéru je Civic znatelně klidnější a víc orientovaný na praktické využití. V souvislosti s proklamovanou novou dynamikou potěší dobře tvarovaná sedadla se znatelným bočním vedením, která jsou navíc v přijatelné výšce (o 35 mm níž než dřív) a pozici v nich najdete rychle a snadno. Také zavazadelník o objemu 478 litrů naznačuje, že Civic nehodlá být jen pro ozdobu. Roletka se nevytahuje podélně, ale z jednoho boku k druhému, tedy napříč.

Honda Civic 1 (7)

Palubní deska naznačuje, že Civic jde stejným směrem jako evropské značky – tlačítek je velmi málo a týkají se v podstatě jen klimatizace, ostatní se ovládá na dotykovém displeji. Nic proti tomu, ale tímto způsobem se nastavuje i hlasitost médií, což není při jízdě zrovna komfortní. Výhrada směřuje také k ergonomii řadicí páky – při přeřazování jedničky, trojky a pětky, tedy směrem vpřed, se prsty dotýkají středového panelu.Vůz je vybaven šestistupňovou převodovkou, která řadí svižně a přesně.

Tříválcová 1,0 litrová benzínová hnací jednotka VTEC TURBO nabízí díky většímu točivému momentu při nízkých a středních otáčkách motoru vylepšení při každodenním provozu a také úsporu paliva v porovnání s  1,8litrovým motorem VTEC předchozí generace. Maximální točivý moment 200 Nm s šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici při 2 250 otáčkách. S převodovkou CVT je maximální točivý moment 180 Nm k dispozici od 1 700 do 4 500 otáčkách. Maximální výkon je 129 k (95 kW) při 5 500 otáčkách.  Během redakčního testu palubní počítač ukázoval spotřebu od 6,6 – 7,4 litrů.

A co podvozek? Na něm si Honda dala záležet. Na přední nápravě jsou použity vzpěry McPherson se spodním ramenem a na zadní nápravě víceprvek, zavěšení kol je ale zcela přepracované. Rovněž se snížilo těžiště o 10 mm, a to také díky přemístění palivové nádrže. Nové jsou také adaptivní tlumiče a zvýšila se o 52 % torzní tuhost karoserie. Ve výsledku máte v rukou auto, které se do zatáčky pouští s chutí, a když si přepnete adaptivní tlumiče na sportovní režim, užijete si opravdu „tvrdou“ jízdu. Což je výborné na silnicích s dokonalým povrchem, takže je jasné, že většina českých okresek bude vyžadovat spíš režim normální. I přes hodně tuhé naladění se ale podvozek s nerovnostmi potýká vcelku dobře a nečekají vás žádné velké rázy od kol.

Honda si pro nový Civic připravila komplex bezpečnostních technologií, které zahrnuje pod název SENSING. Patří sem možnost automatického zabrzdění při hrozící kolizi, varování před čelní srážkou, varování před neúmyslným vyjetím z pruhu, zabránění sjetí ze silnice a schopnost udržet se v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek, udržování povolené rychlosti. Civic dokáže také hlídat mrtvý úhel, asistovat při couvání a zobrazit situaci pomocí zadní kamery.

Vůz se vyrábí v britském Swindonu a podle akčního ceníku stojí základní model 449 900 Kč. Tím je právě benzínová motorizace 1,0 l s výkonem 129 koní, nový model se totiž nabízí jen s dvěma zážehovými jednotkami.

Testovaný model:

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo

motor:  zážehový tříválec 988 cm3

výkon: 95 kW/129 k při 5500 ot./min.

rozměry:  délka 4518 mm, šířka 1799 mm, výška 1434 mm

rozvor náprav: 2697 mm

Text: Josef Žídek



Facebook

Nejčtenější

Nahoru