Jaguar F-Type dostal zážehový čtyřválec

Jaguar uvádí moderní zážehový čtyřválec Ingenium. Kombinace celohliníkového roadsteru a turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitru o výkonu 300 koní přináší sportovní DNA Jaguaru s vylepšenou agilitou, zvýšenou efektivitou a nižší cenou.

jaguar f-type2

Nová verze si uchovává jízdní výkony, jaké od Jaguaru F-TYPE očekáváte. Umí akcelerovat z nuly na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Vysoký točivý moment 400 N.m turbodmychadlem přeplňovaného motoru, který je dostupný už od 1500 otáček, v kombinaci s osmistupňovou převodovkou Quickshift přináší výborné reakce napříč celým spektrem otáček.

Motor Ingenium o výkonu 300 koní má nejvyšší litrový výkon ze všech motorů F-TYPE: 150 koní z litru objemu. Je zároveň nejhospodárnějším motorem těchto vozů, má o 16 % nižší spotřebu paliva než V6 o výkonu 340 koní a hodnota emisí CO2 činí v evropském kombinovaném cyklu pouhých 163 g/km.

Kombinaci vysokého výkonu a nízké spotřeby paliva dovoluje motoru Ingenium celá řada pokročilých technologií. V hlavě motoru je zabudován moderní elektrohydraulický systém ovládání ventilů, který je vybaven patentovaným algoritmem vyvinutým přímo Jaguarem. Tento systém umožňuje plně variabilní ovládání zdvihu ventilů s ohledem na optimální výkon, točivý moment a efektivitu v celém pracovním rozsahu motoru.

Výfukové svody jsou integrovány do odlitku hlavy motoru. Chladicí kapalina proudící kanály ve svodech zkracuje dobu potřebnou k zahřátí motoru a tím snižuje spotřebu paliva a emise. Svody jsou pečlivě spojeny s dvoukomorovým turbodmychadlem. Tato konstrukce zabraňuje rušivé pulsaci výfukových plynů a zajišťuje daleko rychlejší reakci turbínového kola. Plnící tlak je k dispozici takřka okamžitě a turbo-díra téměř neexistuje.

Aby byla zajištěna co nejlepší výkonnost při rozjezdu, odezva a zároveň byl motor schopen dávat svůj vysoký výkon, je turbodmychadlo osazeno keramickými kuličkovými ložisky. Ty mají minimální možné tření, zejména při studených startech.

jaguar f-type3

Vstřikovací systém pracující s tlakem 200 barů má centrálně umístěné vstřikovače. Společně s optimalizovaným rozprášením paliva pomáhá tento systém minimalizovat srážení paliva na stěnách válců a horní straně pístů, čímž zvyšuje efektivitu a snižuje emise.

Stejně jako ostatní motory řady Ingenium, je třistakoňový motor navržen a vyvinut Jaguarem. Vyrábí se ve Velké Británii v Engine Manufacturing Centre, do něhož společnost Jaguar Land Rover investovala 1 miliardu liber, společně se zážehovými čtyřválci s výkonem 200 a 250 koní a čtyřválcovými diesely o výkonu 150, 163, 180 a 240 koní.

Motor Ingenium přispívá ke snížení celkové hmotnosti vozu o 52 kg, přičemž většina z nich ubyla na přední nápravě. Volba čtyřválcového motoru ale řidiče nepřipraví o akustickou kulisu. Aktivní výfukový systém je u základní verze standardem, varianta R-Dynamic má pro podmanivý zážitek z jízdy aktivní výfukový systém přepínatelný.

Modernizovaný F-TYPE se čtyřválcem o výkonu 300 koní bude k dispozici od léta 2017 s novou základní cenou od 1 562 715 Kč (včetně DPH). To ve srovnání s V6 modelem znamená snížení zaváděcí ceny o 320 000 Kč.

jaguar f-type

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru