Jaguar C-Type slaví sedmdesáté narozeniny

 Oddělení Jaguar Classic slaví 70. výročí legendárního sportovního modelu C-Type limitovanou sérií nově vyrobených exemplářů C-Type Continuation. Ty budou ručně sestavovány ve známém výrobním středisku Classic Works v Coventry. Nadšenci do historických závodů budou mít v rámci programu Continuation vůbec poprvé možnost pořídit si přímo od automobilky nově postavený exemplář C-Type z roku 1953 ve specifikaci s kotoučovými brzdami.  

J_Classic_Ctype_280121_SuedeGreen_Foto 1

Model C-Type, který byl původně vyráběn v letech 1951 až 1953, se proslavil svými výjimečnými aerodynamickými tvary z pera designéra automobilů Jaguar, specialisty na aerodynamiku a také umělce Malcolma Sayera. C-Type vyhrál náročnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans hned během své premiéry v roce 1951. Bylo to první z celkových sedmi vítězství dosažených značkou Jaguar v tomto slavném francouzském závodě.

Od roku 1952 se model C-Type stal na poli motorsportu průkopníkem inovativní technologie kotoučových brzd. První vítězství pro automobil osazený brzdami vyvinutými právě značkou Jaguar ve spolupráci se společností Dunlop přinesla Velká cena ve francouzské Remeši. Za volantem seděl Stirling Moss. Vůz se zúčastnil také italského závodu Mille Miglia.

J_Classic_Ctype_280121_1953LeMans_Foto 3

Jaguar C-Type znovu vyhrál Le Mans v roce 1953, přičemž šlo o první vítězství automobilu s kotoučovými brzdami v tomto slavném závodě. Vůz zároveň dosahoval úspěchů i v rukou soukromých jezdců. Díky tomu se stala značka Jaguar vicemistrem v prvním ročníku série World Sportscar Championship.

Z celkového počtu 53 modelů postavených v padesátých letech bylo 43 prodáno soukromým vlastníkům. Sériová specifikace ovšem byla ve stylu závodních vozů z roku 1951 vybavena bubnovými brzdami, dvojicí karburátorů SU a motorem o výkonu 200 koní.

Osm nových exemplářů C-Type Continuation bude postaveno před slavnostní a závody inspirovanou akcí naplánovanou pro budoucí majitele na rok 2022. Každý nově vyrobený kus vznikne podle specifikace z roku 1953, která vyhrála závod Le Mans, a to včetně řadového šestiválcového motoru o objemu 3,4 litru osazeného trojicí karburátorů Weber 40DCO3 naladěného na 220 koní.

Během vývoje vycházeli specialisté Jaguar Classic ze zkušeností získaných z dříve uvedených modelů programu Continuation, jakými byly E-Type Lightweight, XKSS nebo D-Type. Pro maximálně autentický výsledek inženýři využívali jak archivní materiály, tak moderní počítačová data získaná z 3D skenu původního modelu C-Type.

Exkluzivní přístup k originálním technickým výkresům a dalším archivním záznamům vytvořených týmem zodpovědným za vývoj původního vozu, který zahrnoval Malcolma Sayera, manažera pro závody Lofty Englanda a inženýry Williama Heynese, Boba Knighta nebo Normana Dewise, potvrdil přesné zachování specifikace z roku 1953.

Mezi prvky dodávané pro C-Type Continuation na přání patří také bezpečnostní pásy schválené FIA a rám chránící posádku při převrácení. Tyto nově postavené exempláře tak nebudou určeny pouze pro výstavy, ale budou připravené pro závody historických vozů, stejně jako pro použití na závodních okruzích nebo uzavřených komunikacích.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru