Škoda Kodiaq pro záchranáře

Dnes byl představen model Kodiaq komplexně upravený pro použití Zdravotnické záchranné služby. Vůz je vyveden v odstínu RAL 1026 s vysoce odrazivými retroreflexními prvky dle požadavků zákona č. 296/2012 Sb., vybaven sadou nejmodernější lékařské techniky a připraven pro zástavbu dalších prvků dle potřeb a přání zákazníků. Demonstrační vůz je osazen nejmodernější majákovou a výstražnou technikou, přičemž některé z vysoce svítivých LED prvků jsou v České republice použity a homologovány vůbec poprvé.

170331-SKODA-KODIAQ-Ambulance-02

Model pro použití v setkávacím systému rychlé lékařské pomoci je dále vybaven posílenou a rozšířenou elektroinstalací, zahrnující mimo jiné přípojku 230V s mřížkovým odpojením při startu a zástrčkou PowerAirBox včetně přípojného kabelu, dvěma anténami pro komunikační zařízení (Motorola, Matra), LED svítilnami, několika CL zásuvkami, nabíječkou, předehřevem motorového oleje, druhou 70 Ah baterií či dodatečným pojistkovými skříněmi.

Specializovaná výbava dále zahrnuje například výsuvný modul systému Carmo Sortimo pro lékařské vybavení, různé úchytné popruhy, hasicí přístroj i odolnou dělící přepážku. Z lékařské techniky je vůz vybaven například záchranářskou sadou Weinmann, zahrnující mimo jiné špičkový defibrilátor, odsávačku, plicní ventilátor či lékařskou sadu první pomoci.

Představený vůz v záchranářském provedení vychází z výbavy Ambition a pohání jej nejžádanější pohonné ústrojí na domácím trhu: motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW v kombinaci s pohonem všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Zásahový vůz lze osadit pohonným ústrojím dle přání zákazníka.

S ohledem na některé společné atributy zástaveb může být model upraven mimo jiné jako velitelský vůz pro Hasičský záchranný sbor, speciál pro Policii České republiky i městské policie a další nejen záchranářská odvětví.

Víceúrovňový setkávací systém (rendez-vous) je moderní způsob organizace výjezdových skupin a stanovišť záchranné služby, poprvé byl využit v 70. letech 20. století. Principem organizace systému je setkávání dvou druhů výjezdových skupin. Rychlá zdravotnická pomoc ve složení řidič-záchranář a střední zdravotnický pracovník s velkým sanitním vozem a posádky rychlé lékařské pomoci ve složení lékař a řidič-záchranář v rychlém kompaktním voze. Speciální vozidla systému rendez-vous jsou vybavena veškerým vybavením k ošetření pacienta shodném s velkými sanitními vozidly, ale nedisponují mobilizačním vybavením (nosítky a prostorem pro převoz).

Výhodou systému je především rychlost zásahu v aglomeracích a menší nutný počet lékařů. Ve městech se kompaktní vůz dostane k pacientovi rychleji a snadněji než velký sanitní automobil a lékař se ihned po příjezdu věnuje ošetření pacienta. Po příjezdu velkého sanitního vozu je pacient transportován do nemocnice tímto vozem, již bez asistence lékaře, který je tak rychle připraven k dalšímu výjezdu. Pokud je nutná spolupráce lékaře i při transportu pacienta (méně než 10 % případů), jedou obě vozidla do nemocnice, přičemž lékař se přesune do sanitního vozu.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru