Unikátní Ferrari 599 GTB našlo svého majitele ve Švýcarsku

Říká se, že nákup nového auta je ta nejhorší možná investice, protože vůz okamžitě ztratí až pětinu své původní hodnoty. Omyl. Jsou auta, jejichž koupí své finance výborně zhodnotíte. V případě Ferrari můžete vydělat i trojnásobek, a že už má nějaké kilometry najeté, vůbec nevadí. Příkladem může být unikátní Ferrari 599 GTB, které se v lednu prodalo v České republice.

Foto 1

Nákup drahých sportovních vozů považují automobiloví i finanční odborníci za dobrou investiční příležitost. Stačí, aby model byl něčím výjimečný, a jeho cena v čase roste. Najeté kilometry ani stáří pak nehrají zas až takovou roli. Typickým příkladem může být Ferrari 599 GTB – téměř poslední model, který legendární italská značka vyrobila s manuální převodovkou. Z výrobní linky jich v letech 2006 až 2012 sjelo pouze 30 kusů a v Evropě skončilo dokonce pouhých deset exemplářů.

„O model 599 GTB byl původně poměrně malý zájem, takže Ferrari vyrobilo pouhé tři desítky exemplářů. Jenže prakticky od té doby již Ferrari nenabízí manuální převodovku a ani to dle slov automobilky v budoucnu neplánuje. Jednoduchá a otevřená řadicí skříň je tak minulostí, což katapultovalo zájem o tato auta. Zatímco vozy 599 GTB s automatem stojí dnes kolem 200 tisíc eur, cena těch s manuálními převodovkami na aukcích přesahuje 500 tisíc eur,“ vysvětluje investiční specialista skupiny DRFG Josef Eim a dodává, že kupující jsou ochotní si připlatit i více než dvojnásobek hodnoty auta právě kvůli neopakovatelné jedinečnosti.

Jeden z exemplářů 599 GTB doposud vlastnila společnost Scuderia Praha. Unikátní Ferrari ale v lednu získalo nového majitele. Cenu, za kterou se unikátní Ferrari 599 GTB v Praze prodalo, s ohledem na přání nového majitele komentovat nechce.

„Co se nového majitele týče, mohu prozradit pouze to, že se jedná o švýcarského sběratele. Prodejní cenu zveřejnit nemůžeme, ale jen pro představu uvedu výsledek aukce na americké Floridě z loňského roku. Tam se právě Ferrari 599 GTB z roku 2007, které mělo najeto asi 6 100 km, vydražilo za 682 tisíc dolarů, v přepočtu tedy asi za 17,3 milionu korun, což byl trojnásobek původně očekávané ceny,“ říká Petr Kudláček, ředitel Scuderia Praha.

O výhodnosti investice do modelu 599 GTB nepochybuje ani Josef Eim. „Znám investory do aut Ferrari, z nichž jeden vlastní pět různých modelů této značky. Všechny ale spíše dobře skladuje a v žádném autě nenajede více než 500 kilometrů ročně. Hodnota jeho sbírky nepopiratelně roste. Člověk však musí být disciplinovaný, aby se vydržel na tyto vozy pouze dívat a nedopřával si zvuku atmosférických dvanáctiválců, o kterých jeden z největších dirigentů všech dob a velký fanda Ferrari Herbert von Karajan tvrdil, že jako jediné na světě vydávají hezčí zvuk než jeho symfonické orchestry,“ uzavírá.

Ferrari 599 GTB ukrývá pod kapotou šestilitrový dvanáctiválec s maximálním výkonem 456 kW. Pyšní se maximální rychlostí 330 km/h, z 0 na 100 km/h se dostane za 3,7 sekundy.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru