Škoda Kodiaq – testování na silnici

Představení prvního velkého SUV značky Škoda očekává netrpělivě odborná veřejnost i potenciální zákazníci. Automobilka dosud ukázala jen několik skic, nyní se ale odhaluje testovací prototyp, byť v maskování, přece jen z něj hodně odhadnete. Co myslíte, kterému koncernovému modelu se bude nejvíc podobat?

160707 ŠKODA_KODIAQ_02

SUV s patřičnými outdoorovými schopnostmi je dlouhé 4,70 m. Nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě. Dalším nadstandardním prvkem výbavy v tomto segmentu je i volitelná třetí řada sedadel. Model KODIAQ symbolizuje všechny silné stránky značky – výrazný design, vysokou funkčnost a řadu Simply Clever prvků. Na trh bude ovšem model uveden až počátkem roku 2017.

„Naše nové SUV KODIAQ je vůz se silnými outdoorovými kvalitami,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Spojuje aktivní životní styl s klasickými přednostmi značky – vysokou funkčností a nadprůměrnou prostorností. Jako vždy jsme si při vývoji stanovili cíl nabídnout kus auta navíc a vytvořit tak nejlepší nabídku v segmentu. ŠKODA KODIAQ přijíždí se svým atraktivním designem a patřičně na sebe upoutává pozornost.“

160707 ŠKODA_KODIAQ_03

Na fotky z interiéru si ještě budete muset počkat, některé parametry a informace jsou však již k dispozici. Pětimístný vůz má se svými až 2 065 l největší zavazadlový prostor ve své třídě. Podélně posuvná zadní sedadla jsou součástí sériové výbavy. Sklon opěradel lze podle potřeby nastavovat. KODIAQ představuje i další nápady. Jedním z nich je automaticky výsuvná plastová ochrana hran dveří, která zabraňuje poškození při otevírání dveří. Pro nejmladší pasažéry je ve voze elektrická dětská bezpečnostní pojistka a pro dlouhé jízdy Paket spánek se speciálními hlavovými opěrkami. Nabízí také vysoce moderní funkce a rozhraní a je vybaven kapacitními dotykovými displeji. Vrcholné systémy Columbus a Amundsen disponují funkcí WLAN-hotspot. Pro infotainment Columbus je v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení na bázi v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním mohou být pasažéři připojeni k internetu či posílat e-maily svými telefony a tablety. Tlačítko nouzového volání eCall, které v Evropě bude předepsaným standardem až od roku 2018, je součástí sériové výbav

K dispozici je široká nabídka asistenčních systémů. Venkovní kamery Area View jsou novinkou u značky  a ukazují na palubním displeji několik pohledů na okolí vozu. Pokud je za velkým SUV připojen přívěs, převezme při pomalém couvání řízení asistent pro jízdu s přívěsem. Novinkou je prediktivní ochrana chodců, která doplňuje systém Front Assist. Nová je rovněž funkce zabrzdění při zajíždění a couvání z parkovacího místa. KODIAQ samočinně zabrzdí, jakmile za sebou rozpozná překážku. V nabídce budou rovněž další asistenty – dodržují dostatečný odstup před následovanými vozidly, ulehčují řidiči přejíždění z pruhu do pruhu nebo ho naopak v jízdním pruhu udržují, upozorňují na důležité dopravní značky a asistují při parkování.

160707 ŠKODA_KODIAQ_04

Motorizace při uvedení na trh
Při zahájení prodeje na počátku roku 2017 mohou zákaznici volit mezi pěti pohonnými jednotkami – dvěma motory TDI a třemi motory TSI. Nejsilnějším benzinovým agregátem je motor 2,0 TSI, který svým výkonem 132 kW (180 k) dodává vozu dynamické jízdní vlastnosti a díky nově vyvinutému procesu spalování je úsporný podobně jako agregát s menším zdvihovým objemem. Přenos výkonu zajišťují různé technologie – šestistupňová manuální převodovka, převodovka DSG, pohon předních kol a pohon všech kol 4×4. Velké SUV zvládá silnice všeho druhu komfortně a současně velmi agilně. Ještě atraktivnější je zážitek z jízdy, pokud má vůz ve výbavě volbu jízdního profilu Driving Mode Select a adaptivní podvozek DCC. S nimi lze v několika módech nastavit řízení, odezvu plynového pedálu, řazení převodovky DSG a funkci tlumičů.
Nová ŠKODA KODIAQ se i v těžším terénu cítí jako doma. Tam, kde silnice končí, podporuje řidiče vozu s pohonem 4×4 volitelný režim Off-road. Stiskem tlačítka se všechny relevantní systémy – management motoru, asistenční systémy a elektronické podvozkové systémy ABS a ESC – samostatně přizpůsobí podmínkám v terénu. V případě, že je automobil vybaven DCC, lze nastavit i tlumiče.

160707 ŠKODA_KODIAQ_01

 

Video z jízd připravujeme.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru