C-HR je nový kompaktní crossover od Toyoty

Coupé High-Rider je ztělesnění touhy Akia Toyody po větší stylistické svobodě a tvůrčích konstrukčních postupech s cílem propůjčit vozům atraktivní vzhled i zábavné jízdní vlastnosti.

2016-c-hr-03

Toyota C-HR se dokázala přiblížit obecným rysům konceptů, které přilákaly pozornost návštěvníků na autosalonech v Paříži (2014) a ve Frankfurtu (2015). Její křivky evokují vzhled kupé a dokládají snahu designérů o ztvárnění, které vyčnívá z celé modelové řady automobilky Toyota a současně nastoluje nový směr v rámci středně velkých crossoverů.

Cílovou skupinou zákazníků jsou lidé, řídící se vlastními emocemi a toužící po individualitě. Hlavní konstruktér modelu C-HR Hirojuki Koba vycházel z informací z osobních diskusí se zákazníky a důsledně se proto v rámci celého vývoje zaměřil na uvedené požadavky.

Předprodej modelu na evropských trzích bude zahájen letos v září. První vozy se k zákazníkům dostanou ještě před koncem roku. V případě C-HR, svojí velikostí spadajícího mezi modely Auris TS a RAV4, se v Evropě očekává asi 100 tisíc prodaných vozů ročně.

Sériový vůz (délka 4360 mm, šířka 1795 mm, výška 1555 mm – hybridní verze) s rozvorem 2640 mm se drží vývojové studie poprvé představené v roce 2014 na autosalonu v Paříži. Upravená konstrukce C-HR, vycházející z konceptu nazvaného „Sensual Speed-Cross“, staví na výrazných spodních partiích a vyšší světlé výšce v kombinaci s profilem kabiny, jenž evokuje tvary kupé. Karoserie se přidržuje kompozice s motivem diamantu, včetně nápadných blatníků vyčnívajících v rozích vozu, s cílem poukázat na pevnost a odolnost nového crossoveru.

Toyota C-HR, vybavená nejnovější generací hybridního ústrojí, vykazuje emise CO2 na úrovni 85 g/km, čemuž odpovídá průměrná spotřeba paliva 3,7 l/100 km. Nový hybridní pohon má celkový výkon 90 kW/122 k.

Toyota C-HR může být poháněna i novou zážehovou jednotkou 1,2 litru s přeplňováním, která se poprvé představila v modelu Auris. Tento motor o výkonu 85 kW/116 k a točivém momentu 185 Nm produkuje emise CO2 na úrovni od 128 g/km a vykazuje průměrnou spotřebu paliva od 5,7 l/100 km. Může být spojen se šestistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovým automatickým ústrojím CVT. Verze vybavené ústrojím CVT mohou disponovat buďto pohonem přední nápravy, nebo stálým pohonem všech kol.



Facebook

Nejčtenější

Nahoru