BMW M235i Cabrio – svižně bez střechy – test

Premiéru měl tento model před víc jak rokem. Kabriolet, uváděný na počátku své existence nejdřív v rámci řady 1, přesedlal před časem do řady 2 v rámci rozšíření výrobního programu a modelových řad automobilky o sudá čísla. V té době už měl ale za sebou 130 tisíc vyrobených exemplářů a tím pádem i neotřesitelnou pozici premianta mezi luxusními kabriolety. 

SONY DSC

Nový model je o 72 mm delší než předchůdce, je také širší a protáhl se i rozvor. Design vychází ze sportovního kupé. Cabrio je stejně elegantní a současně dynamické, má dlouhou kapotu a ledvinky s 3D efektem černého žebroví, přimhouřené světlomety s kroužky, jejichž oblouky jsou nahoře a dole seseknuté. Masivní otvory v předním nárazníku signalizují výkonný agregát pod kapotou, který si žádá zvýšený přívod vzduchu pro dostatečné chlazení.

V provedení Cabrio si přidejte ještě stahovací plátěnou střechu, která se elektricky složí za 20 sekund, a to i za jízdy až do rychlosti 50 km/h. Výhodou tohoto mechanismu je způsob uložení, který nikterak nenaruší velikost zavazadlového prostoru. Takže ať jedete se střechou či bez, kapacita zavazadelníku tím není výrazně negativně ovlivněna – se staženou střechou pojme 280 litrů, s nataženou o 55 víc. Uložení střechy také nezpůsobilo žádný nesoulad v proporcích vozu, nekoná se ani náznak nějaké zvýšené zádi nebo nevzhledného „batohu“ vzadu. Automobilka přirovnává siluetu vozu se staženou střechou k profilu motorového člunu, což při pohledu na auto z boku není vůbec od věci.

SONY DSC

Pohled do interiéru nabídne dvě řady sedadel, i když na těch zadních nebude cestování nijak moc pohodlné. Zato vpředu se budete cítit mimořádně komfortně. Sedadla v kůži s výrazným bočním vedením na sedácích i opěradlech jsou připravena podržet vás v zatáčkách, ale současně díky výsuvnému sedáku poskytnout i dostatečnou oporu na dlouhých cestách. Pokud chcete brázdit krajinu bez střechy nad hlavou, využijete větrolamy za předními sedadly, které vás uchrání před nepříjemným prouděním vzduchu, a to i v dálniční rychlosti.

SONY DSC

Jinak je interiér stejný jako u kupé, tedy vše je orientováno na řidiče. Spolujezdec si zase může užívat dokonalé dílenské zpracování použitých luxusních materiálů, oku lahodí i tenká modrá linka na palubní desce, lesklé plochy kolem panelu klimatizace nebo strukturovaný hliníkový povrch obložení. Příslušnost do rodiny „M“ modelů osvědčuje nejen logo na volantu, ale také hliníkový pruh na věnci volantu nebo prahové lišty v M designu.

Karoserie je u vozu se stahovací střechou vždycky velkým otazníkem – zůstane bez pevné střechy dostatečně tuhá a vyhne se problému kabrioletů – kroucení? Oproti předchůdci má toto kabrio karoserii s torzní tuhostí zvýšenou o 20 % a o 10 procent pevnější v ohybu. Vyztužené jsou rovněž A-sloupky, které spolu s vystřelovacími oblouky za zadními sedadly zajišťují ochranu posádky v případě převrácení. Vůz sedí na silnici příkladně jistě, v zatáčkách poslouchá jako hodinky a pokud máte chuť na nějaké to sklouznutí, ochotně vám vyhoví, po celou dobu je ale na zadní nápravě připraven mechanický samosvorný diferenciál.

SONY DSC

K ostré jízdě je připraven třílitrový šestiválec s přeplňováním TwinPower, což znamená dvoukomorové turbodmychadlo twin-scroll, vysokotlaké přímé vstřikování a proměnlivé časování ventilů a vačkového hřídele. Výkon 326 koní vrcholí mezi 5800 a 6000 otáčkami, neuvěřitelný točivý moment 450 Nm máte k dispozici od 1300 do 4500 otáček. Řazení sportovní osmistupňovou automatickou převodovkou je připraveno vyhovět vašemu stylu jízdy nebo vám předat žezlo prostřednictvím pádel pod volantem. Máte k dispozici rovněž funkci Launch Control pro maximální akceleraci při pevném startu. Z nuly na stovku dokáže toto provokativně červené kabrio zrychlit za pět sekund. Spotřeba závisí na stylu jízdy, to je jisté, každopádně BMW uvádí v tabulkách kombinovanou hodnotu 7,9 l/100 km (s automatickou převodovkou). Během redakčního testu, který se ovšem u vozu s tak impozantními parametry neodehrává v úsporném režimu, byla spotřeba 10 l/100 km. Ostrý motor vyžaduje i odpovídají brzdy, které v případě tohoto vozu mají nejen modré třmeny s logem M, ale také dobře dávkovatelný účinek a velkou výdrž při dynamické jízdě zatáčkami. Zvuk motoru není nastavován žádnými zvukovými efekty, přesto je dostatečně autoritativní, aby si ostatní na silnici dali pozor a vám současně při otevřené střeše neupadly uši.

SONY DSC

Být majitelem kabrioletu vyžaduje sice jistou dávku exhibicionismu, o svou bezpečnost ale strach mít nemusíte. Nabídka asistenčních systémů totiž zahrnuje sofistikované hlídače, mimo jiné asistent dálkových světel, parkovací systém se zadní kamerou, tempomat s brzdnou funkcí a monitoring rychlostních limitů nebo udržování v jízdním pruhu či sledování únavy řidiče.

Aktuální ceník nabízí model BMW řady 2 Cabrio od 865 800 Kč, a to za provedení s benzínovým tříválcem o výkonu 136 koní. Milovníci ostré jízdy pod vlajkou modročerveného „M“ dají za model M235i nejméně 1 333 800 korun.

SONY DSC

Testovaný model:

motor:  zážehový šestiválec 2979 cm3

výkon:  240 kW/326 k při 5800 – 6000 ot./min.

točivý moment:  450 Nm při 1300 – 4500 ot./min.

rozměry:  délka 4457 mm, šířka 1774 mm, výška 1403 mm

rozvor náprav: 2690 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru