Ford eCheck – revolučně do servisu

Ford Motor Company, s.r.o. zavádí zcela nový způsob příjmu oprav osobních i užitkových vozů, který snižuje administrativu, urychluje celý proces a dává zákazníkovi dokonalý přehled o technickém stavu jeho vozu.

Ford eCheck je již letos k dispozici ve všech autorizovaných opravnách Ford v České republice. Funguje tak, že hodnocení stavu vozu a zadávání servisních úkonů přijímacím technikem neprobíhá na tištěném formuláři, ale prostřednictvím tabletu připojeného na internet.

Výhodou pro zákazníka je schopnost programu eCheck upozornit na všechny závady, jež se na voze vyskytují, aniž by o nich věděl – a jejichž odstranění mu přijímací technik nabídne. To je možné díky propojení eChecku se všemi důležitými systémy, které dokáží nalézt konkrétní závady na voze a hned také navrhnout způsob jejich odstranění včetně odhadu ceny.

Při přebírání vozu vede eCheck technika tak, aby kontrolu vozu provedl dokonale a aby žádný důležitý detail nezůstal opomenut. Po ukončení prohlídky může technik přímo ze svého tabletu odeslat do tiskárny – anebo e-mailem přímo zákazníkovi – kontrolní formulář přesně popisující technický stav vozu s cenovou nabídkou doporučených oprav. Navíc systém dokáže k jednotlivým položkám přiřadit i fotografie dokumentující konkrétní potřebné opravy, což přispívá k vyšší transparentnosti celého procesu.

Příjem vozu k opravě se dá zvládnout i bez přítomnosti zákazníka (zejména v případech, kdy zákazník nemá čas, či u příjmu vozu do opravy prostě nechce být). Technik tedy vůz zkontroluje bez jeho přítomnosti a rozpis požadovaných oprav a případných dalších zjištění včetně cenové kalkulace dostává zákazník automaticky e-mailem. V takových případech se právě nejčastěji využívá možnost pořízení a zaslání fotografií zjištěných závad, díky nimž se zákazník může rozhodnout, zda opravu nechá provést.

Systém dále umožňuje přidávat reklamní sdělení, resp. informace o probíhajících akcích (např. zvýhodněné jarní či zimní prohlídky, nabídky zlevněných zimních pneumatik, konkrétní díly se slevou atd.). Kromě využití tabletu má systém ještě PC verzi, jež je jeho nedílnou součástí a v níž se automaticky zaznamenávají všechny údaje vložené přes tablet. Technikův nadřízený si tak jeho postup ve svém počítači kdykoli může zkontrolovat.

Přijmout vůz do opravy je možné i mimo servis Ford, přímo u zákazníka. Stačí, když se technik s tabletem přes internet spojí se svým „domovským“ servisem. Pak se eCheck vlastně stává technikovým propojením s DMS (Dealer Management System). To znamená, že technik má okamžitý přehled například o tom, zda je požadovaný díl na skladě a jaká je jeho cena, případně zda na něj právě neplatí akční sleva, o časové normě a kalkulaci na potřebnou opravu – anebo si může ověřit servisní historii konkrétního vozu. Na závěr přejímky stačí, když zákazník v tabletu svým podpisem seznam objednaných prací podepíše a dostane celý rozpis i s kalkulací do e-mailu.

A ještě jedna výhoda na konec: všechny nalezené závady se ukládají do tzv. „modulu následného kontaktu“, jenž servisu kromě jiného umožňuje, aby zákazníkovi připomenul potřebu provedení opravy, kterou mohl dříve odložit.

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru