Mazda2 – Kodo a SkyActiv v nejmenším balení

Mazda vsadila stejně jako v minulých letech na úspěšné koně – chytlavý design, který se ve firemním jazyce značky nazývá Kodo, a na technologii SkyActiv. Obojí už zdárně předvedla u Mazdy6 nebo u Mazdy3. Obliba obou těchto modelů u nás je zřejmá a rovněž výsledky v různých anketách potvrzují, že se nám moderní Mazdy líbí. Otázka je, jak se podařilo obojí vtělit do nejmenšího modelu Mazda2.

SONY DSC

Každý, kdo se o auta alespoň trochu zajímá, ví, že japonská automobilka pluje už hezkých pár let proti hlavnímu automobilovému proudu. Zatímco evropské značky se předhánějí v počtu turbodmychadel a přeplňované motory úřadují už i v supersportech, Mazda zůstává věrná konvenčním atmosférickým motorům. Designem ale míří vpřed mílovými kroky.

Styl Kodo nadělil nové Dvojce sebevědomý postoj a viditelné svaly. Líbivý vzhled jí jistě přinese stejné sympatie jako větším sourozencům. Na délku se vůz prodloužil o 140 mm oproti předchůdci, a to na celkových 3920 mm. Šířka zůstala stejná, výška se snížila o 2 centimetry. Rozvor se přitom protáhl o 80 mm. Kratší převisy a větší kola ještě zdůrazňují široké rozkročení vozu. Dravčí tvary světlometů, trojúhelníková přední maska a ostré linie předního nárazníku umocňuje fialová barva laku karoserie, v níž jsme si vůz k testu vyžádali.

SONY DSC

Předpokládáme totiž, že tento vůz budou mít v oblibě ženy, které na vzhled pochopitelně hodně dají, a tato barevná varianta v kombinaci s výrazným interiérem může být potenciálním favoritem. Interiér je prostornější vpředu i vzadu – do šířky je tu o 12 mm více místa pro ramena, mezi řidičem a spolujezdcem je mezera širší o 20 mm. Sedadlo řidiče můžete posunout v rozmezí 260 mm, volant nastavíte výškově i podélně. Zavazadlový prostor má objem 280 l. Přístrojová deska je orientována na řidiče, středový panel neplýtvá zbytečnými tlačítky. V přístrojovém štítu je uprostřed umístěn jeden kruhový číselník s velkým stínícím tubusem, po stranách se zobrazují další údaje na informativních displejích. Celkový dojem se dá shrnout stručně – velmi pěkné, působivé a přehledné. Jediná výtka by mohla směřovat k pohodlí sedadel, která nejsou ideální na delší cesty.

Vůz má nejen nejvyšší výbavu, ale také nejvýkonnější motor. Auto velikosti Mazdy2 žene jeho 115 koní jako vítr, počítejte ale s tím, že jeho ryčný zvuk, který zejména při vyšších rychlostech proniká do kabiny snad až příliš, vás nemusí pořád bavit. Při klidné jízdě je mnohem tišší, ale na dálničním limitu už o něm budete opravdu hodně vědět. Šestistupňová převodovka v kulise občas trochu drhne a někdy vás překvapí trochu prudkou reakcí při přeřazení, takže pokud si chce toto auto pořídit křehká žena na pojíždění po městě, stála by za úvahu méně výkonná varianta této jednotky.

SONY DSC

O bezpečnost se řidiči malých aut rovněž zajímají a tady Mazda nezůstává konkurenci nic dlužna. Můžete mít sledování mrtvého úhlu, který funguje od rychlosti 30 km/h a monitoruje prostor v souběžných pruzích do 45 m a v mrtvém úhlu do 7 m. Rovněž je k dispozici systém preventivního brzdění v rychlostech 4 – 30 km/h, který monitoruje prostor do vzdálenosti 6 m před vozidlem. Při rychlosti do 20 km/h dokáže sám zabránit kolizi, což se hodí ve městě nebo při jízdě v koloně.

Cena Mazdy2 začíná na 274 900 Kč, a to s motorem o výkonu 75 koní v základní výbavě. Nejvýkonnější benzín stojí nejméně 473 400 Kč a je důležité zmínit, že je k dispozici jen v nejvyšší ze sedmi výbav – Revolution TOP.

Testovaný model:

motor:  zážehový čtyřválec 1496 cm3

výkon:  85 kW/115 k při 6000 ot./min.

točivý moment:  148 Nm při 4000 ot./min.

rozměry:  délka 4060 mm, šířka 1695 mm, výška 1495 mm

rozvor náprav: 2570 mm

 



Facebook

Nejčtenější

Nahoru