Mazda2 hybrid – Dvojí design i pohon – test

Dvojí Mazda „dvojka“ existuje od té doby, co automobilka představila hybridní verzi. Nezvolila obvyklou cestu, kde se pouze inovuje pohonný systém. Nový hybridní model je zkrátka zcela jiný, přestože má v názvu stejně jako sourozenec číslici „2“. Co ukázal test?

Mazda 2 (5)

Především to, že Mazda2 hybrid se nepodobá ani tak svému jmenovci, jako modelu, který vyrábí v Kolíně Toyota. Jediný pohled na webovky značky Mazda ukáže viditelné odlišnosti v designu. Konvenční verze má klasickou „mazdovskou“ masku, která se rozšiřuje směrem vzhůru, a nosí ji většina současných vozů v portfoliu značky. Naproti tomu hybridní model využívá mřížku rozšiřující se dolů a má i nápadné linie v předním nárazníku, jež připomínají spíš malé toyoty. Podobné je to na zádi, kde hybrid nabízí mnohem ostřejší linky a výraznou lištu mezi světlomety.

Typický „Kodo“ jazyk, v němž Mazda definuje své současné vozy, u hybridní „dvojky“ ke slovu nepřišel, auto je ale na pohled přitažlivé, působí dynamicky a moderně. V interiéru je to podobné. Architektura palubní desky respektuje možnosti vnitřního prostoru. Na délku totiž auto měří jen necelé čtyři metry, a i když je rozvor poměrně dlouhý (2,5 metru), s místem je potřeba šetřit. Tlačítky se ovládá prakticky jen klimatizace, ostatní nastavení probíhá přes displej infotainmentu, umístěný na vrcholku středového panelu. Virtuální přístrojový štít je zastíněn malou kapličkou.

Mazda 2 (6)

Malé auto obvykle nevyvolává velké očekávání ohledně komfortu, testované auto ale předvedlo pravý opak. Pěkně tvarované sedačky s kvalitním čalouněním byly vyhřívané i ventilované, vyhřívání měl také volant. Rovněž head-up displej bychom ve voze této kategorie nečekali. A to je přitom v digitálním přístrojovém štítu možno zobrazit v podstatě všechny údaje o jízdě, které potřebujete. Pohodlí pro řidiče je tudíž zaručeno a jak jsou na tom cestující? V druhé řadě je prostor slušný a rovněž zavazadelník s objemem 286 litrů odpovídá své třídě.

Pohonné ústrojí je také úplně o něčem jiném. Namísto čtyřválce 1496 litru je pod kapotou tříválec o objemu 1490 litru, jemuž pomáhá elektromotor, řazení zajišťuje automatická převodovka CVT. Díky tomu je tato malá mazda příjemně živá, rozjezdy jsou rychlé a hladké, stejně jako zrychlení při předjíždění. Tabulky prozradí, že z nuly na stovku zrychluje za 9,7 sekundy a může jet maximální rychlostí 175 km/h. Nebudete si ji nejspíš pořizovat pro okreskovou rallye nebo polykání dálničních kilometrů, zato pro bezproblémovou jízdu po městě, v němž bude rychlá na semaforech a obratně se proplete v hustém provozu, ji oceníte. Příznivá je také spotřeba, která byla během testu 4,7 l/100 km, kombinovaná hodnota v technických parametrech udává 3,8 – 4,0 litru.

Mazda 2 (3)

Automobilka model vybavila řadou asistenčních systémů, takže vám při jízdě pomáhá adaptivní dynamický tempomat, přednárazový systém schopný detekovat auta, chodce a cyklisty ve dne i v noci, který může zahájit automatické brzdění a převzít nouzové řízení.

Mazda2 hybrid začíná s cenou na 508 400 Kč, chcete-li například hliníková kola nebo zmíněné vyhřívání sedadel, budete už muset sáhnout alespoň k druhému stupni výbavy Agile s cenou od 550 400 Kč.

Testovaný model:

Mazda2 hybrid G116 2WD

motor:  zážehový čtyřválec 1 490 cm3

výkon:  68 kW/92 k při 5 500 ot./min

točivý moment: 120 Nm při 3 600 – 4 800 ot./min

elektromotor: 59 kW/80 k

systémový výkon: 85 kW/116 k při 6 000 ot./min

rozměry:  délka 3 940 mm, šířka 1 745 mm (včetně zrcátek), výška 1 500 mm

rozvor náprav: 2 560 mm



Facebook

Nejčtenější

Nahoru